اجرای نمایش دریایی مرغ شروع شد ، منتظر تمساح باشید

به گزارش مالکوم، نمایش دریایی مرغ به نویسندگی، کارگردانی طراحی علیرضا حمیدین، از 23 مردادماه در سالن استاد عزت الله انتظامی خانه هنرمندان ایران اجراهای خود را آغاز کرده و هر روز (غیر از شنبه ها)، ساعت 20 روی صحنه می رود.

اجرای نمایش دریایی مرغ شروع شد ، منتظر تمساح باشید

به گزارش خبرنگاران، نمایش دریایی مرغ امروز همزمان با اولین اجرا، پوسترش هم رونمایی شد. کارگردان و طراح این نمایش علیرضا حمیدین است که این نمایش را بر اساس نمایش نامه مرغ دریایی آنتوان چخوف نوشته است.

در خلاصه داستان نمایش آمده: ترپلف جوانی است حدوداً 20 ساله که سودای کارگردانی را در سر می پروراند. او پسر ایرینا آرکادینا، از برجسته ترین بازیگران زن کشور است که دوران افول بازیگری اش را طی می کند. آرکادینا در رابطه ای نه چندان مستحکم با یک نویسنده مطرح به نام بوریس تریگورین قرار گرفته است که به نظر ترپلف، تریگورین تنها به دلایل مادی در این رابطه مانده است! ترپلف دل باخته نینا، دختر نسبتاً مجذوب کننده همسایه باغ دایی خود شده و البته نینا نیز تمایلاتی به او نشان می دهد. ترپلف قصد دارد برای اثبات توانایی خود به آرکادینا و تریگورین، نمایشی کوچک و مدرن و تنها با یک بازیگر آن هم نینای جوان و بی تجربه در باغ اجرا بکند.

بازیگران نمایش دریایی مرغ را محمد شریفی، سینتیا سرکیس وارطانیان، آرمیتا فروزنده، میلاد اسکندری، زهرا حیدری و محمدرضا محمدبیگی تشکیل می دهند.

دیگر عوامل اجرا عبارتند از: ایمان یزدی (مجری طرح)، نسترن عسکرزاده، محمد شریفی، حامد بهلول (دستیاران کارگردان)، جلیل نوایی (مشاور موسیقی)، آیدا اعتصامی راد (منشی صحنه)، امیر پناهی فر (طراح صحنه)، شادی ثیابی، سید روزبه موسوی (دستیاران صحنه)، حسام شبیریان (دکوراتور)، فرناز عابدی، آرین یاراحمدی (ساخت آکساسوار)، بهروز داوری (گرافیک صحنه)، صادق میرحسینی (مدیر صحنه)، سارا مژده (مشاور لباس)، فاطمه عبداللهی (تدوین)، هانی مصلح (گرافیست و طراح پوستر)، سید محمدهادی آموزگار (عکاس)، فرشاد نصیری (نور و امور فنی)، الهه حاجی زاده (مشاور رسانه ای)، مریم تاج کریمی (روابط عمومی)، ارشاد رهبر، طه توفیقی (ساخت تیزر).

نمایش دریایی مرغ به نویسندگی، کارگردانی طراحی علیرضا حمیدین، از 23 مردادماه در سالن استاد عزت الله انتظامی خانه هنرمندان ایران اجراهای خود را آغاز کرده و هر روز (غیر از شنبه ها)، ساعت 20 روی صحنه می رود.

معرفی بازیگران پدر | کیانیان و رشیدی از شهریور روی صحنه می فرایند

آتیلا پسیانی با گروه تئاتر بازی جزیره گنج را اجرا می کند

برنامه 2 ماه تئاتر شهرزاد معین شد

تمساح، 1402، ایرانشهر

نمایشی از سیروس همتی نیز با نام تمساح سال 1402 در تماشاخانه ایرانشهر روی صحنه می رود.

سیروس همتی نویسنده، بازیگر و کارگردان تئاتر درباره انتها اجرای نمایش تمساح که حدود 4 سال است شرایط و نوبت اجرایی آن معین نشد، به مهر گفته است: 4 سال است در پی اجرای نمایش تمساح هستم ولی به دلیل تغییر مدیران و همچنین قول هایی که از سوی مدیران عملی نشد، نتوانستم این اثر نمایشی را که در راستای نمایش های مُزا مُزا و خیش آباد است، روی صحنه ببرم.

او ادامه داد: خوشبختانه طی گفت وگویی که با مدیریت تازه تماشاخانه ایرانشهر داشتم، با اجرای نمایش تمساح در این مجموعه تئاتری در سال 1402 موافقت شد و این وعده از سوی مدیریت تازه مجموعه داده شد که تمساح در اولین نوبت های اجرایی سال آینده قرار بگیرد. رفتار مدیریت تازه تماشاخانه ایرانشهر و حرمتی که برای گروه تئاتر مانی قائل شد، حس خوبی به من داد.

همتی درباره موضوع تمساح توضیح داد: تمساح اثری طنز با موضوع اجتماعی سیاسی است. فضای نمایش لازمان و لامکان است و جغرافیای آن ایران نیست..

سرپرست گروه تئاتر مانی با اشاره به این که تمساح دارای 8 نقش اصلی و 4 نقش فرعی است، درباره احتمال حضور خود به عنوان بازیگر در نمایش تأکید کرد: قطعاً جزو بازیگران گروه خواهم بود چون نقشی در نمایش وجود دارد که حتماً باید سیروس همتی آن را بازی کند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 25 مرداد 1401 بروزرسانی: 25 مرداد 1401 گردآورنده: malcom.ir شناسه مطلب: 2040

به "اجرای نمایش دریایی مرغ شروع شد ، منتظر تمساح باشید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اجرای نمایش دریایی مرغ شروع شد ، منتظر تمساح باشید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید