احتمال محدودیت پروازها در ایام نوروز

به گزارش مالکوم، سازمان هواپیمایی کشوری از احتمال اعمال محدودیت های پروازی از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا اطلاع داد. بهای بلیط به مسافران مبتلا به کرونا استرداد نمی گردد.

احتمال محدودیت پروازها در ایام نوروز

محمدحسن ذیبخش، سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری با اشاره به رابطه و همکاری تنگاتنگ این سازمان با ستاد ملی مبارزه با ویروس کرونا و وزارت بهداشت در جهت پیشگیری و ریشه کن شدن ویروس کرونا، از احتمال اعمال ممنوعیت برای پروازهای نوروزی اطلاع داد. وی در این رابطه اذعان داشت:

چنانچه در اوج سفرهای نوروزی ستاد مبارزه با کرونا به این نتیجه برسد که محدودیت های پروازی اعمال شود، علاوه بر استان خوزستان، استان های دیگر با محدودیت روبرو خواهند شد.

محمدحسن ذیبخش با بیان اینکه پاسخگویی به شکایت های مردمی به صورت روزانه به وسیله دفتر نظارت بر فرودگاه ها، شرکت ها و موسسه های هوانوردی سازمان انجام می شود، توضیح داد:

اگر بلیط ها پیش فروش شده باشند بر اساس هماهنگی های اجرا شده شرکت های هواپیمایی همه مبلغ بلیط خریداری شده را بدون کسر جریمه به مسافران مسترد خواهد نمود. چنانچه شکایتی از سوی مسافران مبنی بر اهمال در استرداد بلیطشان وجود دارد می توانند مراتب را به وسیله پورتال سازمان هواپیمایی کشوری مطرح نمایند تا به شکایت آن ها در اسرع وقت پاسخ داده شود.

از سوی دیگر، تورج دهقانی زنگنه، رئیس سازمان هواپیمایی کشوری با اشاره به عدم دریافت مصوبه ای از سوی ستاد ملی مقابله با ویروس کرونا درباره لغو یا محدودیت پروازها، توضیح داد:

اگر در این زمینه مصوبه ای داشته باشیم و ابلاغ شود، تابع دستورات هستیم و آن را به سرعت اجرایی خواهیم کرد. در حال حاضر تنها برای پروازهای خوزستان محدودیت هایی از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام شده است که شامل اجباری بودن ارائه نتیجه منفی تست PCR از سوی مسافران است و به دقت بر فرایند اجرای درست این پروتکل بهداشتی نظارت می کنیم.

رییس سازمان هواپیمایی کشوری در مورد نحوه استرداد بهای بلیط به مسافران برای پروازهای لغو شده نیز ابراز داشت:

هر پروازی را مسئولان حوزه بهداشتی از ما بخواهند، کنسل می کنیم و پول بلیط های لغو شده به مردم باز می شود اما اگر مسافری با تست کرونای مثبت پروازش لغو شود، به او بهایی پرداخت نخواهد شد.

دهقانی زنگنه با اشاره به نظارت دقیق بر رعایت پروتکل های بهداشتی و اعمال دستورالعمل پذیرش 60 درصد ظرفیت مسافران، تاکید نمود:

در این روزها و ایام نوروز به شدت نظارت ها و ارزیابی های خود را تشدید می کنیم و به هیچ شخص یا شرکتی اجازه تخطی از پروتکل های بهداشتی را نمی دهیم. اگر ایرلاینی هم مرتکب تخلف شود مانند گذشته و به صورت جدی با او برخورد خواهیم کرد.

نکته قابل توجه اینکه صبح امروز مقصود اسعدی سامانی، دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی، اعلام نموده بود که در نوروز همه پروازهای کشور برقرار هستند و هیچگونه مسئله ای برای ظرفیت پروازها وجود ندارد.

اگر قصد خرید بلیط هواپیما به هر یک از مقصدهای داخلی یا خارجی را دارید، با یاری موتور جست وجوی پرواز خبرنگاران می توانید به آسانی فهرستی از فروشندگان معتبر را مشاهده و مقرون به صرفه ترین بلیط را بخرید.

منبع: کجارو / تین نیوز (خبرگزاری حمل و نقل) / عصر ایران / ایرنا
انتشار: 31 فروردین 1401 بروزرسانی: 31 فروردین 1401 گردآورنده: malcom.ir شناسه مطلب: 1936

به "احتمال محدودیت پروازها در ایام نوروز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "احتمال محدودیت پروازها در ایام نوروز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید