احداث یک کتابخانه سینمایی در چین برای بچه ها به شکل یک نهنگ غول پیکر

به گزارش مالکوم، به گزارش خبرنگاران به نقل از اکتوالیته-در چین و در محوطه مدرسه بین المللی کوئینگو پینگ شهر شانگهای یک کتابخانه سینمایی به مساحت 5372 متر مربع و به هیبت یک نهنگ غول پیکر که از آب بیرون آمده احداث شده که به تازگی مراحل ساخت آن به اتمام رسیده و افتتاح شده است. گفته شده این بنا گنجایش حضور صدها دانش آموز را در خود خواهد داشت.

احداث یک کتابخانه سینمایی در چین برای بچه ها به شکل یک نهنگ غول پیکر

با ما همراه باشید و با تور چین ارزان از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

طراحی این ساختمان بر عهده شرکت معماری اوپن و توسط لی هونگ و هوانگ ونجینگ بین سال های 2016 تا 2020 صورت گرفته که مراحل پایانی آن نیز در اوایل سال 2021 نهایی شده است.

برای از بین بردن یکنواختی مجموعه و به منظور ساختارشکنی در فضاهای مختلف ساختمان، معماران این پروژه برای خلق یک مجموعه با بناهای کوچک متمایز به شکل یک دهکده، به جداسازی فضاهای مختلف ساختمان متناسب با فعالیت های مختلف روی آورده اند؛ به این ترتیب که این مجموعه چندمنظوره چندین امکان را در خود جای داده از جمله یک کتابخانه عظیم، یک سالن سینمایی با ظرفیت 500 جایگاه، یک سالن تئاتر 150 نفره و یک کافه.

به گفته طراحان این پروژه ایده این مجموعه زمانی به ذهنشان رسید که به این فکر کردند چقدر دردناک است بچه ها مجبور باشند این همه سال را در یک ساختمان واحد سپری نمایند.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 23 اسفند 1399 بروزرسانی: 23 اسفند 1399 گردآورنده: malcom.ir شناسه مطلب: 1409

به "احداث یک کتابخانه سینمایی در چین برای بچه ها به شکل یک نهنگ غول پیکر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "احداث یک کتابخانه سینمایی در چین برای بچه ها به شکل یک نهنگ غول پیکر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید