از ماجرای قرص های مشکوک در کیک های خوراکی تا آنالیز ادعای فراوری خودروهای آبسوز

به گزارش مالکوم، سرویس اجتماعی خبرنگاران هفته گذشته خبرهای متفاوتی را بر روی خروجی خود ارسال کرد که افزایش 4 برابری کودک همسری در بعضی نقاط کشور به دنبال افزایش وام ازدواج، تکذیب کیک های آلوده به قرص های خطرناک، ترک تحصیل بعضی دانش آموزان مناطق دوزبانه، ادعای فراوری خودروهای آبسوز، فوت 81 نفر بر اثر آنفلوآنزا، شروع طرح زمستانی پلیس از جمله این خبرهاست.

از ماجرای قرص های مشکوک در کیک های خوراکی تا آنالیز ادعای فراوری خودروهای آبسوز

از سفر با تور کانادا لذت ببرید.

به گزارش خبرنگاران، مشکل سهمیه بندی بنزین برای خودروهای پلیس یکی از خبرهای پربازدید اداره اجتماعی خبرنگاران بود که طی آن فرمانده ناجا گفت که سهمیه بندی بنزین مسائلی را برای بعضی از خودروهایی نیروی انتظامی ایجاده کرده است. او همچنین ضمن اعلام این موضوع گفت که مسئولان قول داده اند در این زمینه یاری نمایند.

یکی دیگر از اخبار مهم منتشر شده در این خبرگزاری نیز در رابطه با تعداد معتادان متجاهر در تهران بود که رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ شمار معتادان زن متجاهر در پایتخت را بین 1500 تا 2000 نفر بیان کرد و از مسئولان مربوطه خواست که نسبت به ارتقای ظرفیت ها برای نگهداری و بازپروری این افراد اقدام نمایند.

پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ نیز طی گزارشی از کشفیات پلیس مبارزه با مواد مخدر، بیان کرد که از ابتدای امسال تا کنون 16 هزار و 734 کیلوگرم مواد مخدر در پایتخت کشف شده و میزان کشفیات ما در امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته 46 درصد رشد داشته است.

در پنجمین روز هفته نیز طرح زمستانی پلیس با حضور دستگاه هایی از جمله سامان امداد و نجات هلال احمر، سازمان اورژانس کشور، راهداری و پلیس راهور در جاده های کشور شروع شد و تا 20 اسفند ماه نیز ادامه خواهد داشت. در این طرح ترافیکی ویژه پلیس که بیش از 60هزار نیروی انسانی در آن مشارکت خواهند داشت، 112 گردنه برفگیر پوشش داده خواهد شد.

همچنین طی رزمایش این طرح ترافیکی زمستانی 98 رئیس سازمان اورژانس کشور بیان کرد که بر اساس آمار پزشکی قانونی در سال گذشته 64 درصد تصادفات که منجر به فوت شده اند برون شهری بوده و بیشترین علت فوتی ها نیز ضربه های مغزی یا شکستگی های متعدد بوده است. رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر نیز بیان کرد که بیش از 6000 نیرو هلال احمر نیز در طرح زمستانه امداد و نجات حضور خواهند داشت.

سهم دارو از یارانه های لایحه بودجه سال آینده تا فوت 81 نفر بر اثر آنفلوآنزا

با شدت دریافت موج آنفلوآنزا، روز یکشنبه(17آذر) دکتر علیرضا رئیسی-معاون وزارت بهداشت بیان کرد: از روز نهم الی شانزدهم آذرماه تعداد 8333 نفر به دلیل ابتلا به آنفلوآنزا به مراکز درمانی مراجعه کرده اند که از این تعداد 25 نفرشان فوت کردند. پس از آن به دنبال مطرح شدن مباحثی مبنی بر بروز موج دوم و سوم آنفلوآنزا، دکتر حسین عرفانی-رییس اداره مراقبت مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت، این موضوع را دور از ذهن خوانده و با اشاره به آخرین آمار، تعداد کلی کسانی که بر اثر ابتلا به آنفلوآنزا فوت کرده اند را 81 نفر دانست.

هفته گذشته پس از ارائه لایحه بودجه 99 توسط رئیس جمهور به مجلس، دکتر نمکی-وزیر بهداشت از افزایش 15 درصدی بودجه این وزارتخانه نسبت به سال گذشته اطلاع داد که در این میان برای سهم دارو از یارانه های لایحه بودجه سال آینده، رقم 545 میلیارد تومان به عنوان یارانه دارو و شیرخشک پیشنهاد شده است.

پس از آنکه دبیرکل جمعیت مبارزه با استعمال دخانیات روز دوشنبه(18آذر) با استناد به آنچه که اطلاعات واصله از منابع موثق خواند، خبر از ورود 45 برند جدید مواد دخانی به عرصه فراوری و فروش کشور داد و نقدهای را نسبت به آن وارد دانست؛ دکتر علیرضا رئیسی-معاون وزیر بهداشت، ضمن تایید این خبر، نقدها جدی به وزارت صمت وارد دانست و گفت: وزارت صمت تاکنون جوابگوی مکاتبات وزارت بهداشت در مورد سیاست های ترویجی صنعت دخانیات از سوی آن وزارتخانه نبوده است.

در اواسط هفته نیز معاون بیمه خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت، مباحث مطرح شده مبنی بر عدم تمدید دفترچه های بیمه شدگان رایگان را ناصحیح خواند و مهلت معین تکلیف ارزیابی وسع آن دسته از بیمه شدگانی که پیش از تاریخ 13 آبان ماه امسال، بیمه رایگان شده اند را تا یک سال آینده دانست.

افزایش 4 برابری کودک همسری در بعضی نقاط کشور بدنبال افزایش وام ازدواج

افزایش 4 برابری کودک همسری در بعضی نقاط کشور بدنبال افزایش وام ازدواج جزو آن دسته گفت وگوهای خبرسازی بود که تندگویان معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان آن را به سرویس خانواده خبرنگاران اعلام و هشدار داد که آنالیز ها نشان می دهد در بعضی از نقاط کشور که با فقر فرهنگی و مالی رو به رو هستیم، از وام ازدواج برای معامله بچه ها زیر 15 سال استفاده می گردد.

سرانجام یافتن مهلت مراجعه به سایت بسته معیشتی در 20 آذر ماه که از ششم آذرماه برای ثبت درخواست آنالیز مجدد متقاضیان این بسته فعال شده بود نیز از دیگر اخباری بود که مورد توجه مخاطبان خبرنگاران نهاده شد.

نشست هم اندیشی اعضای کمیته های مشاغل سخت و زیان آور هم جزو آن دسته از همایش هایی بود که مسئولان سازمان تامین اجتماعی به نقد و آنالیز میانگین سنی بازنشستگی در مشاغل سخت و زیان پرداختند و با استناد بر آمارها بیان کردند که تعداد زیادی از کارکنان و کارگران دچار مسائل جسمی و روحی و روانی پس از بازنشستگی هستند به طوریکه حدود 62 درصد از نیروهای فعال و حرفه ای در عرصه خدمات فراوریی که در اوج بهره وری اند به دلیل آلاینده های محیط کار به بازنشستگی زودهنگام می رسند و این به خانواده و سلامت افراد لطمه وارد می نماید. همچنین در این مراسم به استقراض50 هزار میلیاردی تامین اجتماعی از بانک ها برای پرداخت مستمریها نیز اشاره شد.

تکذیب آموزش و پرورش درباره کیک هایی که آلوده به قرص های خطرناک هستند

طی چند روز اخیر گزارش ها و عکس هایی در فضای مجازی منتشر شده که حکایت از وجود قرص هایی درون کیک هایی دارد که چند دانش آموز برای تغذیه به مدرسه برده بودند. در پیغام های منتشره در فضای مجازی آمده است که به تمام مدارس بخشنامه شده از این کیک ها که آلوده به قرص های خطرناک هستند استفاده نگردد که این موضوع توسط وزارت آموزش و پرورش تکذیب شد. ضمن اینکه دکتر جهانپور سخنگوی سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت نیز قرص های جاسازی شده در کیک ها را اقدامی سازمان یافته و هدف دار علیه صنایع غذایی کشور مطرح کرد.

و اما در هفته ای که آن را پشت سر گذاشتیم، آموزش و پرورشی داشتیم پرخبر از بودجه سال 99 این وزارتخانه گرفته تا رتبه بندی معلمان و مسکن آنها و همچنین شرایط ترک تحصیل دانش آموزان و حتی پیشنهاد تدریس زبان چینی در مدارس که گویا وزیر هم موافق اجرای آن است.

متن کامل این خبرهای داغ را می توانید در گفت وگوی خبرنگار ما با معاون برنامه ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش در مورد گروه هایی که مشمول طرح رتبه بندی معلمان نمی شوند بخوانید. این در حالیست که حکیم زاده معاون وزیر هم درباره مسائل و چالش های آموزش زبان فارسی در مناطق دوزبانه به خبرنگاران گفته است و در مورد ترک تحصیل بعضی دانش آموزان مناطق دوزبانه هشدار داده است.

ذوعلم نیز دیگر معاون وزیر در نشستی که با خبرنگاران داشت از ورود زبانهای خارجی دیگر و خارج شدن از انحصار یک زبان خارجی گفت و به پیشنهادشان در این زمینه اشاره نمود. طبق آن قرار است زبان چینی و زبان عربی در کنار زبان های دیگر نه به شکلی که هم اکنون در مدارس آموزش داده می گردد، به فهرست آموزش ها افزوده گردد؛ البته وی این را نیز گفته که وزیر هم ضمن حمایت از موضوع، دستور آنالیز و ارجاع آن به شورای عالی آموزش و پرورش را داده است.

سرانجام مهلت ثبت نام مسکن فرهنگیان در 20 آذر نیز جزو اخباری بود که توجه مخاطبان و فرهنگیان را به خودش جلب و در ردیف اخبار پربازدید روز خبرنگاران نهاده شد.

پایش جنگل ها و مراتع پس از سهمیه بندی بنزین تعطیل نخواهد شد

پس از سهمیه بندی بنزین بنا به گفته سرهنگ علی عباس نژاد - فرمانده یگان حفاظت سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری - جنگلبانان با مشکل تامین سوخت و پرداخت هزینه های آن روبرو هستند. در این شرایط خسرو شهبازی - سرپرست سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری- گفت که پایش جنگل ها و مراتع پس از سهمیه بندی بنزین تعطیل نخواهد شد و برای گشت و مراقبت برنامه ریزی می گردد.

هفته جاری بار دیگر از کوشش ها برای اعمال تغییراتی در قانون هوای پاک این بار در ماده 11 این قانون سخن به میان آمد. بر اساس گفته مهرداد کتال محسنی - معاون فنی محیط زیست استان تهران - اصلاحیه مصوبات مربوط به استقرار و فعالیت های صنعتی در محدوده 120 کیلومتری تهران، در حال حاضر منتظر تصویب درشورای برنامه ریزی استان و ارسال به هیات دولت و کمیسیون زیربنایی دولت است.

یکشنبه (17 آذرماه) رییس جمهوری لایحه بودجه سال 99 تقدیم مجلس شد که بر اساس آن برای سازمان حفاظت محیط زیست بیش از 638 میلیارد تومان و برای سازمان جنگل ها بیش از 283 میلیارد تومان بودجه در نظر گرفته شده است.

مقابله با گرد و غبار از جمله موضوعاتی است که از بودجه سازمان حفاظت محیط زیست سهم دارد. به گفته علی محمد طهماسبی - مدیر ستاد ملی مقابله با گرد و غبار - در بودجه سال 99 مبلغ 100 میلیون یورو به سازمان حفاظت محیط زیست برای مقابله با پدیده گرد و غبار اختصاص داده شده است که این مبلغ نسبت به سال گذشته افزایش یا کاهش نیافته است.

یکی از موضوعاتی که پس از افزایش قیمت بنزین مطرح شده، آب سوز کردن خودروها است که در قالب گزارشی به آن پرداخته شد. براساس گفته کارشناسان خودرو از نظر قوانین فیزیکی چنین ادعایی نمی تواند صحت داشته باشد و از سوی دیگر سازمان محیط زیست و وزارت صنعت نیز مجوزی در این زمینه صادر نکرده اند اما با وجود این سایتی برای ثبت نام متقاضیان راه اندازی شده و در حال دریافت اطلاعات افراد است تا خودروها را به قیمت 4.5 میلیون تومان آب سوز کند.

از رد طرح جایگاه فروشی تا تسهیلات 2 میلیارد دلاری توسعه مترو در لایحه بودجه 99

طرح جایگاه فروشی از سوی مدیر عامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری تهران که در گفتگویی با یکی از رسانه ها مطرح شده بود در ابتدای هفته گذشته خبرساز شد. خبری که واکنش های بسیاری را به همراه داشت. در اولین واکنش ها، استاندار تهران در توئیتی نوشت: هر گونه ارائه طرح جایگاه فروشی از سازمان اتوبوسرانی شهرداری تهران بدون هماهنگی با فرمانداری تهران، شورای شهر و هیات تطبیق مصوبات، غیر قانونی است.

محسن پورسیدآقایی معاون حمل ونقل شهردار نیز تاکید نمود که بلیت اتوبوس یک ریال هم گران نمی گردد و جایگاه های اتوبوس رانی شهری متعلق به همه مردم است. پیروز حناچی شهردار تهران هم در واکنش به اظهار نظر مدیر عامل سازمان اتوبوسرانی در توئیتی نوشت: خبر و بحث های جانبی مطرح شده درباره فروش جایگاه های اتوبوس غلط است و موضوعیت ندارد.

آنالیز لایحه درآمد پایدار و هزینه شهرداری ها و دهیاری ها در صحن علنی مجلس نیز از خبرهایی بود که در هفته گذشته در خبرنگاران و سرویس اجتماعی خبرنگاران منتشر شد لایحه ای که به گفته جمالی نژاد معاون وزیر کشور تصویب آن و ابلاغ آن بصورت قانون، زمینه تقویت بنیه مدیریت شهری و روستایی را فراهم کرده و انقلابی در شهرداری ها و دهیاری ها ایجاد خواهد نمود.

هفته گذشته جلسه هم اندیشی دهیاران استان تهران با موضوع افزایش سرمایه اجتماعی نیز برگزارشد که محسنی بندپی استاندار تهران بر نقش مهم دهیاران در ارتباط با مردم و شناسایی مطالبات مردم اشاره و بر لزوم نقش آفرینی دهیاران در افزایش مشارکت در انتخابات پیش رو تاکید نمود. جمالی نژاد معاون وزیر کشور هم از افزایش سرانه هر نفر روستایی از 74 هزار تومان به 340 هزار تومان اطلاع داد.

هفته گذشته رییس جمهور لایحه بودجه 99 را تقدیم مجلس کرد که یکی از مباحث مهم آن با توجه به سهمیه بندی بنزین تقویت حمل و نقل عمومی است . لایحه بودجه 99 در حالی در کمیسیون های تخصصی مجلس مورد آنالیز نهاده شده که در این لایحه دریافت تسهیلات خارجی برای ساخت قطار شهری، اعطای تسهیلات ارزی به توسعه حمل و نقل درون شهری، اجرای طرح ال ای زد و... ردیف هایی در نظر گرفته شده است و در لایحه از تسهیلات 2 میلیارد دلاری توسعه مترو تا اعتبار 100میلیارد تومانی اجرای LEZ مطرح شده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 8 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: malcom.ir شناسه مطلب: 637

به "از ماجرای قرص های مشکوک در کیک های خوراکی تا آنالیز ادعای فراوری خودروهای آبسوز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "از ماجرای قرص های مشکوک در کیک های خوراکی تا آنالیز ادعای فراوری خودروهای آبسوز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید