استرالیایی ها خرید 48 فروند بوئینگ 737 مکس را تعلیق کردند

به گزارش مالکوم، تهران - خبرنگاران - یکی از شرکت های بزرگ هواپیمایی استرالیا گفت که خرید 48 فروند هواپیمای بوئینگ 737 مکس را در پی بروز دو سانحه هوایی از این مدل به تعلیق درآورده و این اقدام نشان می دهد استرالیا هم به جمع تعلیق کنندگان جهانی خرید این مدل هواپیما از بوئینگ پیوسته است.

استرالیایی ها خرید 48 فروند بوئینگ 737 مکس را تعلیق کردند

به گزارش خبرنگاران، ویرجین استرالیا که یکی از بزرگترین خطوط هوایی و از شرکت های فعال هواپیمایی در این کشور است ؛ از سال 2000 میلادی تاکنون در این کشور قاره اقیانوسیه فعالیت دارد.

این شرکت هواپیمایی روز سه شنبه با انتشار بیانیه ای که در رسانه های استرالیا انعکاس یافت ، گزارش داد که قرار بود این شرکت برای توسعه فعالیت خود 48 فروند 737 MAX را خریداری کند که این موضوع به دلیل ثبت دو سقوط در پرونده پروازی این مدل هواپیما به تعویق افتاده و استرالیایی ها از خرید آن در شرایط کنونی منصرف شده اند.

یک فروند بوئینگ 737 مکس شرکت هواپیمایی اتیوپی که 19 اسفند ماه از آدیس آبابا راهی نایروبی پایتخت کنیا بود، دقایقی پس از برخاستن از فرودگاه سقوط کرد و همه 157 سرنشین آن کشته شدند.

علت سقوط هواپیمای بوئینگ 737 خطوط هواپیمایی اتیوپی، نوزدایو (nosedive) یا تنزل ناگهانی سطح حرکت (شیرجه ناگهانی هواپیما رو به پایین) اعلام شد که این موضوع وجود نقص فنی این مدل بوئینگ را تایید کرد.

گزارش منتشره در مورد علت سقوط هواپیمای بوئینگ 737 خطوط هواپیمایی اتیوپی نشان می دهد که خلبانان بارها سعی کرده است از فاجعه سقوط هواپیما جلوگیری کند، اما تنزل ناگهانی سطح حرکت موجب شده که هواپیما در نهایت سقوط کند.

علاوه براین یک فروند هواپیمای بوئینگ 737 مکس متعلق به یک شرکت ایرلاین اندونزی در اکتبر 2018 سقوط کرد که تمام 189 نفر سرنشین آن جان باختند.

در مجموع در دو سانحه هوایی مرتبط با یک مدل هواپیما در مدت زمان کوتاهی 346 مسافر و خدمه پرواز کشته شدند که در تاریخ هوانوردی جهان کم سابقه است.

تاکنون بسیاری از کشورها و شرکت های هواپیمایی استفاده از این مدل هواپیمای بوئینگ را تعلیق کرده اند.

درپی این سوانح هوایی شرکت های هواپیمایی مکزیک، چین، اندونزی، اتیوپی، جزایر کایمن، سنگاپور و خطوط هوایی آرژانتین و آفریقای جنوبی استفاده از این مدل از هواپیماهای مسافربری بوئینگ را تا زمان نهایی شدن تحقیقات در مورد علت سقوط هواپیمای بوئینگ 737 مکس و رفع نقص احتمالی ممنوع گفتند و حتی دولت آمریکا نیز پروازهای بوئینگ 737 مکس را به طور موقت تعطیل کرد.

بسیاری از کارشناسان صنعت پرواز معتقدند بوئینگ باید پس از نخستین سقوط ، از پرواز این مدل از هواپیماهایش در سراسر جهان جلوگیری می کرد و اقدام به رفع نقص آن می کرد.

شرکت گروه هواپیمایی چین ماه گذشته گزارش داد سفارش خرید 100 فروند هواپیمای بوئینگ 737 MAX را تا زمانی که از ایمنی آنها مطمئن نشود تعلیق کرده است.

اکنون شرکت هواپیمایی ویرجین استرالیا نیز به جمع شرکت های هواپیمایی پیوسته که بکارگیری از این هواپیما را ممنوع کرده است.

این شرکت با انتشار بیانیه ای گفت قرار بود اولین گروه از هواپیماهای سفارش شده در تاریخ نوامبر 2019 تا جولای 2021، تحویل شود که این موضوع به دلیل حفظ امنیت پرواز برای مسافران به تعویق افتاده است.

آساق**1599**1104**

منبع: ایرنا
انتشار: 23 تیر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: malcom.ir شناسه مطلب: 198

به "استرالیایی ها خرید 48 فروند بوئینگ 737 مکس را تعلیق کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استرالیایی ها خرید 48 فروند بوئینگ 737 مکس را تعلیق کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید