افتتاح اولین اقامتگاه بوم گردی با رویکرد تندرستی در فارس

به گزارش مالکوم، خبرنگاران/فارس معاون گردشگری فارس از افتتاح اولین اقامتگاه بوم گردی استان با رویکرد گردشگری و تندرستی اطلاع داد.

افتتاح اولین اقامتگاه بوم گردی با رویکرد تندرستی در فارس

سیدمؤید محسن نژاد گفت: اقامتگاه بوم گردی ریچی واقع در روستایی با همین عنوان از توابع دهستان کوهمره سرخی، بخش ارژن شهرستان شیراز که شهریورماه سال 97 به بهره برداری رسیده بود در اقدامی ابتکاری با اختصاص یکی از اتاق ها به عنوان اتاق نمک با رویکرد تندرستی، سلامت و درمانی به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از میراث فرهنگی فارس، محسن نژاد ادامه داد: با تعریف رویدادها و طرح های ابتکاری، جذاب و حرفه ای در فضاهای بوم گردی می توانیم در اقتصاد و جهانگردی داخلی روح تازه ای دمیده و شاهد تحول،رونق و جذب جهانگرد در این اقامتگاه ها باشیم.

معاون جهانگردی فارس مطرح نمود: افزایش مسافرت های داخلی، ارزش بخشی به اقامتگاه های بوم گردی و معرفی مناطق جهانگردی کمتر شناخته شده استان و ارائه محصولات گیاهی سنتی و تجربه های جدید برای مسافران با این روش ضمن اشتغال افراد بومی، در جذب جهانگرد خارجی نیز موفقیت آمیز خواهد بود

عبدالله افشاری،بهره بردار این اقامتگاه نیز بیان نمود: در این طرح با هماهنگی انجمن حرفه ای اقامتگاه های بوم گردی استان اقدام به ایجاد شرایط ارائه خدمات جهانگردی و تندرستی شده است.

افشاری اضافه کرد: در این اقامتگاه یک اتاق نمک احداث شده به این شکل که کف و بدنه این اتاق با نمک طبیعی پوشیده شده و هوای داخل آن شبیه به غار نمک تنظیم شده است. تنفس در آن که سرشار از عناصر خاصی همچون منیزیوم، ید، پتاسیم سدیم، کلسیم، سلنیوم، برم است، نقش بسزایی در شفابخشی امراضی چون آلرژی، برونشیت، میگرن، فشارخون، امراض پوستی و استرس دارد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 17 آبان 1399 بروزرسانی: 17 آبان 1399 گردآورنده: malcom.ir شناسه مطلب: 1157

به "افتتاح اولین اقامتگاه بوم گردی با رویکرد تندرستی در فارس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افتتاح اولین اقامتگاه بوم گردی با رویکرد تندرستی در فارس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید