افزایش تنش در روابط پکن-واشنگتن ، ورود هواپیماهای چینی به آمریکا ممنوع شد

به گزارش مالکوم، دولت آمریکا در افدامی تلافی جویانه ورود تمام پروازهای مسافری را از مبدا چین به خاک ایالات متحده ممنوع خاطرنشان کرد.

افزایش تنش در روابط پکن-واشنگتن ، ورود هواپیماهای چینی به آمریکا ممنوع شد

با ما همراه باشید و با تورهای چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش خبرنگاران از فوربس، مقام های سازمان هواپیمایی چین روز 26 مارس ورود پروازهای خارجی را به خاک این کشور به یک پرواز در هفته محدود کردند. با این تصمیم، هر سه خط هوایی عظیم آمریکا ناچار شدند پروازهای خود را به چین به دلیل شبوع کرونا به طور کامل متوقف نمایند.

رویترز اعلام نمود مقام های دولت دانلد ترامپ روز 22 می پکن را متهم کردند که سر راه پرواز هواپیماهای آمریکایی به چین سنگ انداخته و از چهار خط هوایی چین خواستند برنامه پروازهای خود را با واشنگتن هماهنگ نمایند. هر چند در این مدت ورود هواپیماهای چینی به آسمان آمریکا آزاد بود و رفت و آمدها ادامه داشت.

قانون منع ورود پروازهای چینی به آمریکا از روز 16 ژوئن یا حتی زودتر اجرایی می گردد و در این مدت، هواپیماهای خطوط هوایی چین به شرطی در فرودگاه های ایالات متحده به زمین می نشینند که پروازهای خطوط هوایی آمریکا هم بتوانند به چین رفت و آمد داشته باشند؛ موردی که دست کم در حدود 10 روز آینده بعید است اتفاق بیفتد.

دو خط هوایی اصلی آمریکا یعنی دلتا و یونایتد امیدوار بودند درخواست آنها از پکن برای از سرگیری پروازها پذیرفته گردد اما سکوت و بی تفاوتی مقام های چینی با برخورد سخت واشنگتن روبرو شد. آنها اقدام پکن را نقض توافق سال 1980 میان دو کشور اززیابی کردند و تصمیم گرفتند تا کوتاه آمدن چینی ها، راه خود را بروند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 15 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: malcom.ir شناسه مطلب: 966

به "افزایش تنش در روابط پکن-واشنگتن ، ورود هواپیماهای چینی به آمریکا ممنوع شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش تنش در روابط پکن-واشنگتن ، ورود هواپیماهای چینی به آمریکا ممنوع شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید