باکس آفیس؛ دیزنی بزرگترین شکرگزار این هفته شد

به گزارش مالکوم، باکس آفیس این هفته سینماهای دنیا همان طور که انتظار می رفت تحت تاثیر تعطیلات روز شکرگزاری در خدمت فیلم رالف اینترنت را خراب می نماید نهاده شد که انیمیشن خانوادگی است. پنج روز شلوغ و پربار در باکس آفیس سینماهای دنیا داشتیم که باعث شد سه روز تعطیلی آخر هفته روز شکرگزاری تبدیل به دومین تعطیلات شکرگزاری پرفروش تاریخ سینما گردد. فیلم کرید 2 کمپانی متروگلدوین مایر بزرگترین افتتاحیه تعطیلات را رقم زد.

باکس آفیس؛ دیزنی بزرگترین شکرگزار این هفته شد

البته به جز موفقیت های رالف اینترنت را خراب می نماید و کرید 2 بقیه فیلم ها حضور خیلی موفقیت آمیزی نداشتند. مثلا فیلم رابین هود که با بودجه سنگینی هم فراوری شده است یک سقوط مهیا هم پیش منتقدان و هم مخاطبان سینما داشت.

فیلم رالف اینترنت را خراب می نماید کمپانی دیزنی در پنج روز اول اکرانش 84.5 میلیون دلار فقط در سینماهای آمریکا فروش کرد و به سادگی صدرنشین جدول فروش شد. حالا کمپانی دیزنی پخش نماینده سه فیلم پرفروش تاریخ سینما در تعطیلات روز شکرگزاری است. اگر بخواهیم یک مقایسه سردستی انجام بدهیم رالف اینترنت را خراب می نماید از انیمیشن موانا که سال 2016 در تعطیلات شکرگزاری اکران شد 2.5 میلیون دلار بیشتر فروخت. موانا توانست در گیشه داخلی سینماهای آمریکا بیش از 250 میلیون دلار بفروشد. طبعا فروشی بیشتر از این ها برای رالف اینترنت را خراب می نماید پیش بینی می گردد.

اتفاقات انیمیشن رالف اینترنت را خراب می نماید شش سال بعد از داستان فیلم رالف خرابکار رخ می دهد. رالف و وانلوپ که حالا با هم دوست شده اند در فضای اینترنت به وسیله وای فای مسیر جدیدی کشف می نمایند که ماجراجویی های جدیدی را پیش رویشان می گذارد. منتقدان در متاکریتیک امتیاز 71 از 100 را به فیلم داده اند. فیلمی که به گفته آنها نوستالژی یک بازی قدیمی را برای مخاطبانش زنده می نماید. منتقدان درباره فیلم نوشته اند: این فیلمی نیش دار و بامزه است که همه چیزش در جای درست نهاده شده است اما در عین حال سازندگانش آنقدر خوب خودشان و اثرشان را می شناسند که آن را بیش از اندازه جدی نگیرند. مخاطبان جوان تر فیلم از پیامش لذت خواهند برد اما به جز آن آنقدر شخصیت های فیلم زنده و جذاب هستند که برای همه گروه های سنی فیلم دوست داشتنی خواهد بود.

تماشاگران هم با منتقدان موافق هستند و امتیاز فیلم در سینمااسکور A- است. مشابه قسمت قبلی آن یعنی رالف خرابکار که سال 2012 به نمایش درآمد 44 درصد از مخاطبان فیلم بالای 25 سال دارند اما تعداد مخاطبان زن قسمت دوم به نسبت قسمت اول کمتر است.

رالف اینترنت را خراب می نماید در 18 بازار بین المللی هم به نمایش درآمد و فروش حاصل از اکرانش در کشورهای خارج از آمریکا 125.9 میلیون دلار بود. چین با فروش 19.5 میلیون دلاری در میان کشورهای خارجی صدرنشین بود. البته همچنان فروش انیمیشن خانواده شگفت انگیزان 2 با رقم 20.5 میلیون دلار از آن بیشتر است. دیزنی گزارش داده که فروش رالف اینترنت را خراب می نماید در این بازه زمانی سه برابر بهتر از فروش رالف خرابکار بوده است.

در رده دوم جدول فیلم کرید 2 ساخته استیون کیپل جونیور نهاده شده است. فیلمی با بازی مایکل بی.جوردن و سیلوستر استالونه که در رده درام های ورزشی راکی قرار می گیرد. ماجرا از این قرار است که آدونیس کرید، بوکسور سبک وزن تحت سرپرستی راکی بالبوا آموزش می بیند تا با ویکتور دراگو پسر ایوان دراگو وارد رینگ مبارزه گردد. فیلم در عرض پنج روز 55.8 میلیون دلار فروخته است. عملکرد فیلم به اندازه 16 میلیون دلار از قسمت قبلی آن بهتر است.

مخاطبان هم فیلم را پسندیده اند به آن امتیاز A داده اند. امتیاز متاکریتیک منتقدان هم 67 از 100 است. منتقد اینترتینمنت ویلکی می نویسد: فیلم کرید 2 تقلیدی کورکورانه از همان فرم احساساتی و در عین حال اکشن فیلم های راکی است. بین کاراکترها صمیمیت دلنشینی وجود دارد و کرید 2 بیشتر از قسمت اول حس و حالی از فیلم های راکی دارد. پرسروصداتر و بزرگتر از قسمت قبلی است.

گرینچ و جانوران شگفت انگیز: جنایات گریندل والد در رده های بعدی جدول قرار دارند که هفته گذشته به تفصیل درباره شان نوشتیم. اقتباس جی.کی.رولینگ در بازارهای جهانی با فروش 42.9 میلیون دلار رتبه اول را دارد.

فیلم حماسه کولی کمپانی فاکس توانست با فروش 19.37 میلیون دلاری خودش را در جمع 5 فیلم اول نگهدارد.

شکست بزرگ اما درباره فیلم رابین هود ساخته اتو بتهرست رخ داد. فیلم هرچند در جدول پرفروش ها در رده ششم نهاده شده اما امتیاز منتقدان به آن 33 از 100 بوده است. یعنی تقریبا فیلم را فاجعه ارزیابی نموده اند. این فیلم با بازی جیمی فاکس داستان شوالیه ای است که در جنگ های صلیبی حضور داشته و افسر فرماندهی که از آفریقا آمده است. این دو نفر علیه تاج و تخت فاسد انگلیس شورش می نمایند. طبق معمول این فیلم ها در پس زمینه شاهد یک داستان رومانتیک هم هستیم. منتقدان نوشته اند که فیلمنامه به طرز سطحی پیچیده شده و تقریبا تمام صحنه های اکشن هم قابل پیش بینی است. بودجه فراوری فیلم حدود 100 میلیون دلار بوده است و در افتتاحیه 14.2 میلیون دلار فروخت. فیلم از نمایش در 33 بازار جهانی به فروشی معادل 8.7 میلیون دلار دست پیدا کرد.

فیلم جدید دیگری که در فهرست پرفروش ها نهاده شده کتاب سبز ساخته پیتر فارلی و با بازی ویگو مورتنسن است. مورتنسن با این فیلم در فهرست بازیگرانی نهاده شده است که می توانند سال جاری نامزد اسکار بهترین بازیگر مرد نقش اول باشند.

فیلم کتاب سبز که جایزه فیلم منتخب مخاطبان را در جشنواره تورنتو از آن خودش کرد یکی از فیلم های برتر سال جاری است که در صف مقدم رقابت نمایندگان نهاده شده است. داستانش در حقیقت همان قصه راننده خانم دیزی است که فقط جای کاراکترها عوض شده است. مورتنسن نقش یک راننده تاکسی را بازی می نماید که مسئول حمل و نقل یک پیانیست آفریقایی-آمریکایی با بازی ماهرشالا علی در سال 1960 می گردد. کمپانی یونیورسال آنقدر از فیلم مطمئن بوده که اکران گسترده آن را از مدت ها پیش به تعطیلات شکرگزاری موکول نموده بود. بخش زیادی از موفقیت فیلم بستگی به بازی مورتنسن دارد که حد احساسات مخاطبان را درگیر و آنها را برانگیخته نموده است.

منتقدان در متاکریتیک امتیاز 70 از 100 را به فیلم داده اند. آنها از شخصیت پردازی فیلم به ویژه در پرداخت قهرمان ها و کاراکترهای بدمن ابراز رضایت نموده اند.

ستاره ای متولد شده است همچنان در جدول فروش نهاده شده است و به نظر می رسد که شاهد حضور پررنگ آن در اسکار هم باشیم.

اما در میان فیلم هایی که اکران محدودشان شروع شده است فیلم سوگلی ساخته یورگوس لانتیموس با مثلث زنانه جذاب الیویا کولمن، اما استون و ریچل وایز درام تاریخی است که در جشنواره کن هم مورد توجه نهاده شد و گروه بازیگرانش هم این شانس را دارند که در میان نامزدهای اتحادیه جایزه بازیگران و جوایز معتبر دیگر حضور داشته باشند. فیلم لانتیموس در اکران محدودش خوب عمل کرد و در سه روز اول 420 هزار دلار فروش داشته است.

نام فیلم

هفته اکران فروش آخر هفته فروش کلی
رالف اینترنت را خراب می نماید 1 55.7 84.5
کرید 2 1 35.3 55.8
گرینچ 3 30.2 180.4
جانوران شگفت انگیز: جنایات گریندل والد 2 29.7 117.1
حماسه کولی (راپسودی کولی) 4 13.9 152
خانواده فوری 2 12.5 35.8
رابین هود 1 9.1 14.2
بیوه ها 2 8 25.6
کتاب سبز 2 5.4 7.8
ستاره ای متولد شده است 8 3

191

باکس آفیس هفته گذشته: فروش های ضعیف و فیلم های ضعیف تر

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 30 فروردین 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: malcom.ir شناسه مطلب: 103

به "باکس آفیس؛ دیزنی بزرگترین شکرگزار این هفته شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "باکس آفیس؛ دیزنی بزرگترین شکرگزار این هفته شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید