با تور مجازی از شبه جزیره کولا تماشا کنید

به گزارش مالکوم، شبه جزیره کولا یک منطقه بسیار سرد و دیدنی در استان مومانسک است. از این منطقه می توان شفق های قطبی را که با نام نورهای شمال شناخته می شوند، دیدن کرد.

با تور مجازی از شبه جزیره کولا تماشا کنید

شبه جزیره کولا منطقه ای در شمال غرب روسیه است. جایی که یک قسمت بزرگ از استان مومانسک را تشکیل می دهد. شبه جزیره کولا به طور کامل در مدار شمالگان قرار می گیرد؛ این منطقه از سمت شمال به دریای بارنتس و از سمت شرق و جنوب شرقی به دریای سفید می رسد. این شبه جزیره حدودا 100 هزار کیلومتر مربع مساحت دارد و 880 هزار نفر در آن ساکن هستند.

قرار داشتن شبه جزیره کولا در مدار شمالگان، به لطف واقع شدنش در راستا جریان هایی مثل جریان گلف استریم، این منطقه را به جایی واقعا زیبا و مملو از جاذبه های طبیعی بدل نموده است. همراه خبرنگاران باشید که در این مطلب قرار است در قالب یک تور مجازی، به شبه جزیره کولا سفری داشته باشیم و از شفق های شمالی آن دیدن کنیم.

روشنایی های زیبای لایه های مختلف کره زمین که در شبه جزیره کولا به صورت نورهای آبی و سبز دیده می شوند، با نام نورهای شمالی معروف شده اند. با اینکه این چشم انداز ها همان شفق های قطبی معروف هستند، شبه جزیره کولا این شانس را دارد تا به جایی تبدیل گردد که بدون سفر به قطب، در آن بتوانیم شفق های قطبی را دیدن کنیم. دیدنی شفق قطبی در سایر نقاط دنیا به جز قطب ها، امری بسیار سخت است؛ چراکه باید در فصل مناسب، در نقطه ای مناسب از زمین قرار بگیریم و بتوانیم این پدیده را دیدن کنیم.

در ماه هایی مثل مارس یا فوریه می توان برای دیدن شفق های قطبی کوشش کرد؛ اما نکته اینجا است که باید مکانی را پیدا کنیم که آسمانی کاملا صاف و خارج از آلودگی های دودی و زیستی باشد. برای همین، استان مومانسک یکی از برترین گزینه های ممکن جهت انجام چنین کاری است؛ اما استان نام برده به میزان ای زیبا و دیدنی است که نورهای شمالی تنها یکی از زیبایی های آن محسوب می گردد.

استان مومانسک در شبه جزیره کولا یک منطقه بسیار سرد به شمار میرود. اگر برای دیدنی نورهای شمالی این منطقه می خواهید به آن سفر کنید، هرگز نباید پوشیدن لباس های گرم و زمستانی را فراموش کنید؛ گرچه در خبرنگاران و به لطف تورهای مجازی از خانه به راحتی می توانیم به منطقه ها مختلف دنیا سفر کنیم. کجارو روزانه مطالب مختلفی را با موضوع تورهای مجازی و سفرهای تصویری منتشر می نماید. اگر به این دست از مطالب علاقه مند هستید، بازدید روزانه را از خبرنگاران نباید فراموش کنید.

منبع: کجارو / airpano.com
انتشار: 18 فروردین 1401 بروزرسانی: 18 فروردین 1401 گردآورنده: malcom.ir شناسه مطلب: 1922

به "با تور مجازی از شبه جزیره کولا تماشا کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با تور مجازی از شبه جزیره کولا تماشا کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید