بخشی از پروتکل های بهداشتی در قطر؛ خروج از هتل ممنوع، 2 هفته قرنطینه برای شهروندان 163 کشور جهان از جمله ایران

به گزارش مالکوم، ورود به کشور قطر با توجه به همه گیری ویروس کرونا پروتکل های خاصی دارد که حضور تیم های ایرانی برای لیگ قهرمانان آسیا را محدود می نماید.

بخشی از پروتکل های بهداشتی در قطر؛ خروج از هتل ممنوع، 2 هفته قرنطینه برای شهروندان 163 کشور جهان از جمله ایران

همراه ما باشید و با تور دوحه از مروارید خلیج فارس دیدن کنید و زیبایی های شهر دوحه را در خاطراتتان ثبت کنید.

به گزارش خبرنگاران، ادامه مسابقات لیگ قهرمانان آسیا در منطقه غرب از 24 شهریور ماه تا 12 مهر ماه به صورت متمرکز در کشور قطر برگزار خواهد شد. حضور در این مسابقات با توجه به همه گیری ویروس کرونا که شکل برگزاری را هم تغییر داد، با شرایط و رعایت پروتکل های بهداشتی خاصی همراه نموده است که دانستن آن خالی از لطف نیست.

پروتکل های بهداشتی برای ورود به کشور قطر، ضمن رعایت اصولی بهداشتی و انجام تست های کرونا پیش از پرواز به دوحه آغاز می گردد و هنگام ورود به این کشور نیز بعضی پروتکل های بهداشتی باید صورت بگیرد. از جمله اینکه تیم های حاضر در این رقابت ها پس از ورود باید با رعایت پروتکل های بهداشتی از فرودگاه خارج شوند، با اتوبوس هایی که برای آنها در نظر گرفته شده راهی هتل های ایزوله شوند و پس از انجام تست کرونا آغاز تمرینات بلامانع است. با این حال تمامی تیم ها حتماً باید چهار روز پیش از اولین مسابقه خود در دوحه حاضر شوند.

مسئله اصلی برای رعایت پروتکل ها، ممنوع بودن خروج تمامی اعضای تیم ها از هتل محل اقامت شان است. خروج از هتل صرفاً برای انجام تمرین و مسابقه است و هیچ کدام از بازیکنان، کادر فنی یا افراد همراهی که احتمال حضورشان کنار تیم ها وجود دارد، نمی توانند به جز این موارد از هتل خارج شوند. رفتن به محل تمرینات و استادیوم ها برای مسابقه نیز صرفاً با اتوبوس هایی است که تدارک دیده شده و ضدعفونی می شوند.

درباره حضور رسانه ها در قطر نیز، پروتکل ها به شکل دیگری رعایت می شوند. پیش از هر چیز رسانه هایی که از کشورهای مختلف به قطر سفر خواهند کرد، باید این نکته را بدانند که بنا به ملیتی که دارند و کشور مبدأ باید به مدت هفت یا 14 روز قرنطینه باشند. در خصوص ایرانی هایی که راهی قطر خواهند شد نیز این قانون مانند شهروندان سایر کشورها اجرا می گردد و شهروندان 163 کشور از جمله ایران، آمریکا، برزیل، آفریقای جنوبی، هندوستان و... باید به مدت 14 روز پس از ورود به قطر در اتاق هتلی که از قبل رزرو نموده اند، قرنطینه باشند. حتی خروج از اتاق نیز، همچون مسافرانی که وارد خاک چین می شوند، امکان پذیر نیست.

مدت زمان قرنطینه برای شهروندان 41 کشور از جمله بریتانیا، فرانسه، ایتالیا، استرالیا، سوئد، چین، کره جنوبی، تایلند، برونئی، مالزی و... هفت روز است و پس از منفی شدن آزمایش کرونا می توانند از قرنطینه خارج شوند. حتی شهروندان قطر که خارج از این کشور هستند و قصد بازگشت به کشورشان را دارند هم شامل این قانون می شوند. دوران قرنطینه قطری ها (هفت یا 14 روز) به مبدأ سفرشان بستگی دارد که از چه کشوری به کشورشان باز می گردند و براین اساس شامل همان پروتکل ها خواهند شد.

با این حال، رسانه ها در صورت حضور در قطر برای پوشش رقابت های لیگ قهرمانان آسیا نمی توانند در تمرینات حضور داشته باشند. همین طور پس از خاتمه بازی ها میکسدزون (مصاحبه با بازیکنان در استادیوم) برگزار نمی گردد و برگزاری نشست خبری هم با رعایت پروتکل های بهداشتی و احتمالاً به صورت آنلاین خواهد بود. همچنین شبکه های تلویزیونی که پیش از این مسئله ای برای پوشش خبری بازی ها نداشتند، نمی توانند با دوربین خود در کنار زمین حضور داشته باشند.

به گزارش خبرنگاران، دیدارهای لیگ قهرمانان آسیا در چهار استادیوم خلیفه، اجوکیشین سیتی، الجنوب و جاسم بن حمد (استادیوم اختصاصی السد) برگزار خواهد شد که سه استادیوم نخست میزبان جام جهانی 2022 قطر هستند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 14 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: malcom.ir شناسه مطلب: 1028

به "بخشی از پروتکل های بهداشتی در قطر؛ خروج از هتل ممنوع، 2 هفته قرنطینه برای شهروندان 163 کشور جهان از جمله ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بخشی از پروتکل های بهداشتی در قطر؛ خروج از هتل ممنوع، 2 هفته قرنطینه برای شهروندان 163 کشور جهان از جمله ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید