تور ارزان ایتالیا: بهترین دانشگاه های ایتالیا را بشناسید

به گزارش مالکوم، در رتبه بندی 2022 تایمز هایر اجوکیشن، دانشگاه های برتر ایتالیا معرفی شدند و دانشگاه بولونیا یکی از قدیمی ترین دانشگاه های دنیا جایگاه نخست را دارد.

تور ارزان ایتالیا: بهترین دانشگاه های ایتالیا را بشناسید

با ما همراه باشید و با تور ارزان ایتالیا از به بهترین کشور اروپا سفر کنیم و در شهرهای ونیز، فلورانس و رم بگردیم و بناهای تاریخی این کشور تاریخی را از نزدیک ببینیم.

به گزارش خبرنگاران به نقل از وب سایت رسمی رتبه بندی تایمز هایر اجوکیشن، ایتالیا یکی از غنی ترین فرهنگ های کره زمین را دارد که تلفیقی از آداب و رسوم و سنن 20 ناحیه است.

ایتالیا که در قلب جنوب اروپا واقع شده است، منظره ها طبیعی زیبایی دارد که به همراه غذاهای معروف و تاریخ این کشور، در میان پربازدیدترین کشورهای جهان است.

این ویژگی ها از جمله عواملی است که دانشجویان زیادی در جهان مشتاق تحصیل در این کشور باشند.

در آخرین رتبه بندی نظام رتبه بندی تایمز هایر اجوکیشن(Times Higher Education) که برای سال 2022 میلادی منتشر شده است، دانشگاه های این کشور رتبه بندی شدند که به معرفی اجمالی چند دانشگاه برتر این رتبه بندی میپردازیم.

دانشگاه بولونیا(University of Bologna)

دانشگاه بولونیا از قدیمی ترین دانشگاه های جهان با قدمت بیش از 900 سال در ایتالیا است که تا به امروز فعالیت های علمی چشمگیری در این دانشگاه انجام شده است.

دانشگاه بولونیا قدیمی ترین دانشگاه در جهان غرب است که از سال 1088 نگاه به آینده دارد.

این دانشگاه دو هزار و 850 نفر عضو هیئت علمی، 52 هزار و 787 نفر دانشجوی کارشناسی، 29 هزار و 576 نفر دانشجوی تحصیلات تکمیلی دارد.

دانشکده های دانشگاه بولونیا ایتالیا شامل دانشکده کشاورزی و دامپزشکی، دانشکده اقتصاد، مدیریت و آمار، دانشکده مهندسی و معماری

دانشکده زبان های خارجی و ادبیات، تفسیر و ترجمه، دانشکده حقوق، دانشکده هنر، علوم انسانی و میراث فرهنگی، دانشکده پزشکی و جراحی، دانشکده داروسازی، بیوتکنولوژی و علوم ورزشی، دانشکده علوم سیاسی، دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی و دانشکده علوم می گردد.

دانشگاه ساپینزای رم(Sapienza University of Rome)

دانشگاه ساپینزای رم قدیمی ترین دانشگاه شهر رم در ایتالیا است که در سال 1303 میلادی تأسیس شد.

این دانشگاه در میان 3 درصد از دانشگاه های برتر جهان واقع شده است. هم چنین، دانشگاه ساپینزا معمولا به عنوان یکی از ده دانشگاه برتر اروپا است.

ساپینزا به ایتالیایی به معنای حکمت یا فرزانگی است و دانشگاه ساپینزا به طور مداوم نقش مهمی در تاریخ ایتالیا بازی نموده و به طور مستقیم در تغییرات و تحولات کلیدی در جامعه، اقتصاد و سیاست نقش داشته است.

این دانشگاه از حدود 115 هزار دانشجو از جمله 9 هزار دانشجوی بین المللی و تقریبا 4 هزار کارمند عضو فضای آکادمیک دانشگاه پشتیبانی می نماید.

دانشگاه ساپینزای رم 280 رشته تحصیلی و 200 دوره تخصصی در 63 دپارتمان با 50 کتابخانه برای استفاده دانشجویان دارد و تعداد موزه های این دانشگاه به 18 می رسد.

دانشگاه پادووا(University of Padua)

دانشگاه پادووا واقع در شمال ایتالیا در سال 1222 میلادی به عنوان یک مدرسه حقوق تاسیس شد. این دانشگاه دومین دانشگاه قدیمی ایتالیا و پنجمین دانشگاه قدیمی جهان است.

این دانشگاه از 32 بخش و هشت مدرسه تشکیل شده است. بعلاوه دارای یک بیمارستان دانشگاهی، یک موزه و 14 خوابگاه برای اقامت دانشجویان است. .

دانشگاه پادووا طیف گسترده ای از رشته ها را ارائه می دهد که به وسیله دپارتمان های ذیل اداره می گردد:

گروه زراعت، غذا، منابع طبیعی، حیوانات و محیط زیست، گروه زیست شناسی، گروه پزشکی، فراوری و بهداشت دام، گروه علوم زیست پزشکی، گروه علوم قلب، قفسه سینه و عروق، گروه علوم شیمی، گروه مهندسی عمران، محیط زیست و معماری، گروه علوم ارتباطات، گروه زیست پزشکی تطبیقی و علوم غذایی، گروه میراث فرهنگی: باستان شناسی و تاریخ هنر، سینما و موسیقی، گروه روانشناسی رشد و جامعه پذیری، گروه اقتصاد و مدیریت، گروه روانشناسی عمومی، گروه علوم زمین، گروه علوم تاریخی و جغرافیایی و جهان باستان، گروه مهندسی صنایع، گروه مهندسی اطلاعات، اداره زمین، محیط زیست، کشاورزی و جنگلداری، گروه مطالعات زبانی و ادبی، گروه مدیریت و مهندسی، گروه ریاضی، گروه پزشکی، گروه پزشکی مولکولی،گروه علوم اعصاب، گروه علوم دارویی و فارماکولوژی، گروه فلسفه، جامعه شناسی، تعلیم و تربیت و روانشناسی کاربردی، گروه فیزیک و نجوم، گروه علوم سیاسی و حقوقی و مطالعات بین المللی، دپارتمان حقوق خصوصی و نقد حقوق، گروه حقوق عمومی، بین المللی و جامعه، گروه علوم آماری ، گروه جراحی، انکولوژی و گوارش و دپارتمان بهداشت زنان و بچه ها می گردد.

مدرسه مطالعات پیشرفته سنت آنا-پیزا(SantAnna School of Advanced Studies - Pisa)

این دانشگاه یک دانشگاه دولتی خصوصی در علوم کاربردی است که دارای یک آزمون ورودی سختگیرانه است که اگر متقاضیان بتوانند به نمرات برتر دست یابند و تسلط خود را به دو زبان نشان دهند، می توانند به رایگان در این دانشگاه تحصیل نمایند.

در نتیجه، جمعیت دانشجویی این دانشگاه بسیار کم است و کمتر از 1000 دانشجو در آن تحصیل می نمایند.

مدرسه مطالعات پیشرفته سنت آنا در رشته های علوم بازرگانی، علوم مالی، علوم حقوقی، علوم سیاسی، علوم کشاورزی، علوم پزشکی، مهندسی صنایع و مهندسی اطلاعات دانشجو می پذیرد.

دانشگاه میلان(University of Milan)

دانشگاه میلان در سال 1924 میلادی تأسیس شد که متشکل از دو مؤسسه بود و این دو موسسه پیشینه خوبی از مطالعات پزشکی، علمی و انسانی داشتند.

در حال حاضر دانشگاه میلان دارای 8 دانشکده و 2 مدرسه، 138 برنامه تحصیلی (بین دوره های کارشناسی کارشناسی ارشد)، 31 مدرسه دکتری و 76 مدرسه تخصصی است.

تقریبا 64 هزار دانشجو در دانشگاه میلان مشغول به تحصیل هستند. اساتید این دانشگاه حدود 200 نفر هستند و 500 نفر هم به عنوان استاد مهمان در دانشگاه میلان حضور دارند و بیش از 1947 نفر در بخش فنی و اداری کار می نمایند.

دانشگاه میلان دارای یک شبکه 47 متشکل از کتابخانه است. برخی از آن ها به حوزه های عمومی اختصاص یافته است، در حالی که تعدادی از کتابخانه های تخصصی تر در درجه اول برای اهداف تحقیقاتی مورد استفاده قرار می گیرند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 21 فروردین 1401 بروزرسانی: 21 فروردین 1401 گردآورنده: malcom.ir شناسه مطلب: 1926

به "تور ارزان ایتالیا: بهترین دانشگاه های ایتالیا را بشناسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان ایتالیا: بهترین دانشگاه های ایتالیا را بشناسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید