بلندقامتان ایران از سد استرالیا هم گذشتند، تثبیت صدرنشینی

به گزارش مالکوم، به گزارش خبرنگاران، ملی پوشان والیبال ایران از ساعت 18:30 امروز در سالن 6000 هزار نفری حسین رضا زاده اردبیل در دومین روز از هفته چهارم رقابت های لیگ ملت ها مقابل استرالیا صف آرایی کردند و با فزونی 3 بر صفر این دیدار را به سرانجام رساند.

بلندقامتان ایران از سد استرالیا هم گذشتند، تثبیت صدرنشینی

سعید معروف، فرهاد قائمی، امیر غفور، محمد جواد معنوی نژاد، علی اصغر مجرد، علی شفیعی و محمد رضا حضرت پور شروع نمایندگان بازی با راهنمایی ایگور کولاکوویچ بودند.

* ست نخست؛ ایران 25 - استرالیا 19

استرالیایی ها با کسب امتیاز نخست پیروز شدند 3 اختلاف امتیاز را ایجاد نمایند و با نتیجه 6 بر 3 از تیم ایران پیش افتادند، اما شاگردان ایگور رفته رفته با کنترل بازی اختلاف امتیاز را کم و علی اصغر مجرد با دفاع بدون نقص امتیاز 7 را برای ایران کسب کرد تا دو تیم در امتیاز 7 برابر شوند در ادامه نیز ملی پوشان نخستین تایم استراحت فنی را با امتیاز 8 بر 7 پیروز نزد ایگور رفتند.

ملی پوشان ایران در ادامه رجحان خود را حفظ کردند و با نتیجه 14 بر 12 از حریف پیش افتادند و دومین تایم استراحت فنی را نیز با نتیجه 16 بر 14 پشت سرگذاشتند. امیر غفور با سرویس های دیدنی دو امتیاز متوالی را برای ایران گرفت تا لبدو مجبور به تقاضای تایم استراحت گردد اما بی تاثیر بود و غفور در ادامه یک امتیاز سرویس دیگر به زیبایی برای تیم ملی کسب کرد تا ایران با نتیجه 19 بر 14 تیم برتر زمین باشد. استرالیا با درصد اشتباه بالا حرفی برای گفتند نداشتند تا ایران در نهایت با نتیجه 25 بر 19 ست اول را به سود خود خاتمه دهد.

* ست دوم؛ ایران 25 - استرالیا 19

امتیاز نخست این ست با دفاع معنوی نژاد برای ایران به دست آمد. در این ست معنوی نژاد شروعی خوبی برای ایران داشت تا تیم ملی 5 بر 2 از حریف پیش بیافتد. علی اصغر مجرد مانند روز گذشته درخشش خوبی داشت و با یک دفاع دیدنی امتیاز 8 را برای ایران به دست آورد تا ملی پوشان نخستین تایم استراحت فنی را با پنج اختلاف امتیاز پیروز نزد سرمربی بروند. ایران در سرویس تا اواسط ست دوم پیروز عمل کرد و با نتیجه 11 بر 5 از حریف پیشی دریافتد تا استرالیا حرفی برای دریافت نداشته باشد. دومین تایم استراحت فنی نیز با نتیجه 16 بر 11 به سود یاران ایگور تمام شد. در این ست استرالیا حرفی برای گفتن نداشت و ملی پوشان در نهایت با نتیجه 25 بر 19 ست دوم را هم از آن خود کردند.

* ست سوم؛ ایران 25 - استرالیا 14

ملی پوشان ایران ست سوم را نیز طوفانی شروع کردند و با ایجاد 4 اختلاف امتیاز لبدو را مجبور به دریافت تایم استراحت کردند. وقفه لبدو هم تاثیری نداشت و ملی پوشان با کسب دو امتیاز متوالی دیگر با نتیجه 8 بر 2 و شش اختلاف امتیاز پیروز به استقبال نخستین تایم استراحت فنی رفتند. شاگردان ایگور در ادامه با اختلاف 8 امتیاز با نتیجه 14 بر 6 از حریف پیش افتادند. دومین تایم استراحت فنی نیز با 8 اختلاف امتیاز به سود ایران همراه شد. در خاتمه این بازی یک طرفه تیم ملی ایران با نتیجه 25 بر 14 ست سوم را هم برد تا در نهایت 3 بر صفر حریف را شکست دهند.

تیم ملی والیبال ایران با این پیروزی به دهمین برد خود دست یافت تا شانس صعود به مرحله نهایی بیش تر از گذشته گردد. ملی پوشان تقریباً صعود خود را قطعی نموده اند و با 10 پیروزی و 30 امتیاز همچنان صدر جدول رده بندی را در اختیار دارند. تیم ملی فردا در آخرین بازی هفته چهارم برابر فرانسه صف آرایی خواهد نمود.

به گزارش خبرنگاران، ایران، ایتالیا، چین، آلمان، برزیل، آرژانتین، ژاپن، کانادا، لهستان، روسیه، پرتغال، استرالیا، فرانسه، صربستان، بلغارستان و آمریکا 16 تیم حاضر در رقابت ها هستند که پس از خاتمه دور مقدماتی مسابقات، پنج تیم برتر به همراه تیم آمریکا میزبان مرحله نهایی رقابت ها از 19 تا 23 تیرماه برای تکلیف قهرمان جدال خواهند داشت.

تیم های فرانسه، ایران، ایتالیا، آرژانتین، چین، برزیل، روسیه، لهستان، صربستان، آمریکا، آلمان و ژاپن 12 تیم اصلی و ثابت در لیگ ملت های والیبال خواهند بود که برای هفت سال در گروه مردان لیگ ملت های والیبال حضور خواهند داشت. تیم ملی والیبال ایران در سال 2019 هفتمین حضور خود در لیگ جهانی والیبال را که با نام لیگ ملت های والیبال برگزار می گردد، در حالی تجربه می نماید که راهنمایی این تیم را ایگور کولاکوویچ برای سومین سال متوالی بر عهده دارد.

ملی پوشان ایران در شش دوره گذشته این رقابت ها با خولیو ولاسکو (2013)، اسلوبودان کواچ (2014 و 2015)، رائول لوزانو (2016) و کولاکوویچ (2018و 2017) به میدان رفتند.

بهترین عنوان ایران در این مسابقات با حضور کواچ در سال 2014 بود که ملی پوشان پیروز شدند مقام چهارم مسابقات را کسب نمایند. سال گذشته نیز تیم ملی با راهنمایی ایگور در صندلی دهمی نهاده شد.

تیم های والیبال برزیل (با 9 مدال طلا، 7 نقره، 4 برنز)، ایتالیا (با 8 مدال طلا، 3 نقره، 4 برنز) و تیم روسیه (با 3 مدال طلا، 5 نقره، 7 برنز) به ترتیب پرافتخار ترین تیم های لیگ جهانی هستند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 17 مرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: malcom.ir شناسه مطلب: 243

به "بلندقامتان ایران از سد استرالیا هم گذشتند، تثبیت صدرنشینی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بلندقامتان ایران از سد استرالیا هم گذشتند، تثبیت صدرنشینی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید