ترکیه: اتحادیه اروپا رویکرد راه حل-محور برای شرق مدیترانه اتخاذ کند

به گزارش مالکوم، سخنگوی وزارت خارجه ترکیه گفت، آنکارا از اتحادیه اروپا خواسته تا از تهدید ترکیه دست بردارد و یک رویکرد ملموس و بی طرفانه در قبال تنش در مدیترانه شرقی داشته باشد.

ترکیه: اتحادیه اروپا رویکرد راه حل-محور برای شرق مدیترانه اتخاذ کند

با ما سفر کنید و با تورهای ارزان قیمت اروپا از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به نقل از خبرگزاری آناتولی، حامی آکسوی، سخنگوی وزارت خارجه ترکیه در بیانیه ای اعلام نمود، ترکیه به دنبال کاهش تنش با اتحادیه اروپاست و اینکه حسن نیت خود را با واکنش مثبت به درخواست ها برای تبادل نظر نشان داده است.

وی اضافه نمود: کشورش از حقوق خود و قبرس ترک نشین در منطقه دفاع می نماید. ترکیه از این که اتحادیه اروپا رویکرد آنکارا را درباره دریای مدیترانه شرقی تحریک آمیز می داند، شگفت زده نشده است. رویکرد این اتحادیه یک رویکرد تشویقی و دلگرم کننده بین ترکیه و اتحادیه اروپا نیست و لحن آن عاری از هرگونه صداقت و حسن نیت است.

سخنگوی وزارت خارجه ترکیه همچنین از اتحادیه اروپا خواست تا برای حل موضوعات و مسائل کنونی با رعایت حقوق ترکیه و قبرس ترک نشین در راستای منافع مشترک گام بردارد و بازگو کننده درخواست های نامعقول و نادرست یونان و دولت قبرس یونانی نشین نباشد.

در نشست رهبران اتحادیه اروپا بیانیه ای منتشر شده در آن ادعا شده ترکیه به صورت یکجانبه در دریای مدیترانه شرقی اقدام می نماید و اتحادیه این اقدامات تحریک آمیز دولت آنکارا را محکوم نموده است.

آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان نیز خواهان کاهش تنش در منطقه و مذاکرات بین آنکارا و بروکسل شده است.

آنکارا چندین کشتی حفاری و اکتشافی در چند هفته گذشته در منطقه مستقر نموده تا به اکتشاف منابع انرژی بپردازند. مقام های ترکیه بارها تاکید نموده اند که آنکارا به دنبال حل تمامی مسائل موجود در منطقه به وسیله قوانین بین المللی، روابط حسنه همسایگی، تبادل نظر و مذاکره هستند. ، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 27 آبان 1399 بروزرسانی: 27 آبان 1399 گردآورنده: malcom.ir شناسه مطلب: 1180

به "ترکیه: اتحادیه اروپا رویکرد راه حل-محور برای شرق مدیترانه اتخاذ کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترکیه: اتحادیه اروپا رویکرد راه حل-محور برای شرق مدیترانه اتخاذ کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید