تسلا باید به مالکان نروژی خودروهایش غرامت بدهد

به گزارش مالکوم، به گزارش خبرنگاران به نقل از ورج، طبق گزارشی تازه، شورای حل اختلاف نروژ به شرکت خودروسازی تسلا دستور داده به هریک از مالکان خودرهایش در نروژ 16 هزار دلار غرامت بپردازد.

تسلا باید به مالکان نروژی خودروهایش غرامت بدهد

در سال 2019 میلادی مشخص شد یک آپدیت نرم افزاری روی عمر باتری خودرهای تسلا مدل S تأثیر می گذارد که بین 2013 تا 2015 میلادی تولید شده اند.

همین امر موجی از شکایات مالکان نروژی خودروهای تسلا را به شورای حل اختلاف این کشور سرازیر کرد. بسیاری از مشتریان گزارش هایی درباره کاهش مسافت طی شده به ازای هر شارژ و کاهش سرعت شارژ خودرو ثبت کردند. در این میان تسلا هیچ پاسخی نداد و شورای حل اختلاف در 29 آوریل به نفع شاکیان رأی داد.

اکنون به تسلا دستور داده شده برای تسویه شکایت به هریک از مالکان نروژی خودروهای مذکور 16 هزار دلار غرامت دهد.

طبق گزارش موجود در بازه 2013 تا 2015 حدود 10 هزار خودروی مدلS با این مشکل فروخته شده است، بنابراین این غرامتی سنگین برای تسلا به تعداد میرود.

البته هنوز مشخص نیست شرکت خودروسازی آمریکایی چگونه دستور شورای حل اختلاف را اجرا می کند. تسلا هم اکنون با شکایت مشابهی در آمریکا هم روبرو است و متهم شده سرعت شارژ مدل های قدیمی را کاهش داده است.

نروژ یکی از بزرگترین بازارهای خودروهای برقی در جهان است، به طوری که بیش از نیمی از خودروهای فروخته شده در این کشور در سال گذشته با باتری کار می کنند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 26 تیر 1400 بروزرسانی: 26 تیر 1400 گردآورنده: malcom.ir شناسه مطلب: 1629

به "تسلا باید به مالکان نروژی خودروهایش غرامت بدهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تسلا باید به مالکان نروژی خودروهایش غرامت بدهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید