نکاتی کلیدی در یافتن پرواز مقرون به صرفه خارجی

به گزارش مالکوم، یکی از هزینه های اصلی در سفرهای خارجی، هزینه حمل و نقل و تهیه بلیط هواپیماست. اگر در پی سفری کم هزینه هستید، علاوه بر اینکه هتل های مقرون به صرفه تر و تفریحات مناسب تر را جستجو می کنید، باید راهکاری نیز برای کاهش هزینه بلیط رفت و برگشت خود در نظر بگیرید. با توجه به اینکه شرکت های هواپیمایی معمولا بلیط های خود را با هزینه بالایی به فروش می رسانند و انگیزه ای نیز برای کاهش قیمت آن ندارند، خرید بلیط مقرون به صرفه کمی مشکل به نظر می رسد اما غیر ممکن نیست. گاهی اوقات شرکت های هواپیمایی به علت رقابت با سایر هواپیمایی ها قیمت های خود را کاهش داده و حتی پیش می آید که قیمت ها را به اشتباه مقرون به صرفه تر منتشر می نمایند. از این رو اگر کمی پیگیر باشید، می توانید بلیط های خود را با قیمت معقول تر و مناسب تری تهیه کرده و هزینه سفر خود را به مقدار قابل توجهی کاهش دهید. با ما در ادامه مطلب خرید بلیط مقرون به صرفه هواپیما همراه باشید تا با راهکارهایی برای یافتن پرواز مقرون به صرفه خارجی آشنا شوید.

نکاتی کلیدی در یافتن پرواز مقرون به صرفه خارجی

انتخاب هوشمندانه زمان سفر

قیمت بلیط هواپیما براساس تاریخ و زمان متغیر می باشد. این به این معنی است که در تعطیلات آخر هفته، سال نو و زمان هایی که افراد بیشتری سفر می کنند، بلیط ها معمولا گران تر است. از این رو سعی کنید در زمانبندی سفر خود انعطاف بیشتری داشته باشید. با توجه به اینکه اغلب مردم اواخر هفته را برای سفر انتخاب می کنند، شما بهتر است در اواسط هفته به علت یافتن پرواز مقرون به صرفه خارجی به سفر بروید. در این صورت می توانید بلیط ها را با قیمت مناسب تری تهیه نمایید یا می توانید بلافاصله بعد از تعطیلات رسمی مانند شب سال نو یا جشن ها و اعیاد دیگر سفر کنید. با توجه به اینکه در این زمان ها تعداد مسافران کمتر است، شرکت ها نیز بلیط های خود را با قیمت پایین تری ارائه می دهند.

انتخاب مقصد و مسیر مناسب

شما برای رسیدن به مقصد مورد نظر خود دو انتخاب دارید. مورد اول انتخاب یک مسیر مستقیم برای رسیدن به مقصد است که برای طی آن باید هزینه گرانی را بابت تهیه بلیط بپردازید. اگر در پی خرید بلیط مقرون به صرفه هواپیما هستید، پیشنهاد می کنیم راهکار دوم را انتخاب نموده و مسیرهای رسیدن به مقصد موردنظر خود را آنالیز نمایید. در این صورت می توانید مسیری را انتخاب کنید که برایتان مقرون به صرفه تر در می آید. برای انجام این کار می توانید از وب سایت های زیر یاری بگیرید:

وب سایت کایاک

ابزار پروازها در گوگل

با استفاده از این وب سایت ها می توانید فرودگاه مبدا و مقصد را انتخاب نمایید. آنگاه مسیرهای موجود به شما نمایش داده می شوند و شما این امکان را دارید که مقرون به صرفه ترین مسیر را برای سفر خود انتخاب کنید. اگر محدودیتی در مسیر نداشته و انعطاف پذیر باشید، سفر مقرون به صرفه تر و پرواز مقرون به صرفه خارجی را تجربه خواهید کرد.

پرواز با هواپیماهای مقرون به صرفه

علاوه بر هواپیماهای گران قیمت که بلیط های خود را با قیمت بالایی به مسافران می فروشند، هواپیماهایی نیز وجود دارند که سفری مقرون به صرفه و کم هزینه را برای مسیرهای طولانی ایجاد نموده اند. این هواپیماها در بعضی از کشورها مانند کشورهای آمریکایی به ندرت دیده می شوند، اما در قاره اروپا تعداد آن ها زیاد بوده و همین مسئله باعث رقابت شدید و پایین آمدن هزینه بلیط آن ها شده است. در کشور هند و خاورمیانه نیز پروازهای مقرون به صرفه قیمتی به سراسر شبه قاره هند و آفریقا انجام می گردد. شرکت هواپیمایی نروژ یکی از شرکت های مقرون به صرفه هواپیمایی است که با استفاده از آن می توانید مسیر شهر بانکوک به اروپا را با مبلغی حدود 250 دلار طی کنید. هواپیمایی ایرآسیا (Air Asia) نیز امکان سفری مقرون به صرفه به کل کشورهای آسیایی و استرالیایی را فراهم آورده است. مسافران این شرکت هواپیمایی برای هر مسیر حدود 100 دلار هزینه می کنند. به عنوان مثال بلیط بانکوک به شهر کوالالامپور برای مسافران ایرآسیا حدود 30 دلار آمریکا هزینه دارد. بعلاوه می توانید از هر مسیری که بخواهید از جنوب شرقی آسیا تا استرالیا را فقط با 110 دلار طی کنید. این شرکت گاهی اوقات بلیط مجانی نیز در اختیار مسافرانش قرار می دهد و شما کافیست تنها مالیات سفر را بپردازید. این شرکت های مقرون به صرفه شاید بسیاری از امکانات و ویژگی های شرکت های هواپیمایی بزرگ را به شما ارائه ندهند، اما در مقابل شما می توانید بلیط مقرون به صرفه تری تهیه نموده و هزینه سفر خود را به مقدار قابل توجهی کاهش دهید. هنگام تهیه بلیط مسیر فرودگاه تا مرکز شهر را آنالیز نمایید. گاهی اوقات این فاصله آن قدر زیاد است که حتی خرید بلیط مقرون به صرفه هواپیما نیز برایتان به صرفه نخواهد بود.

وب سایت های جستجوی پرواز

همان طور که در بالا عنوان شد، وب سایت هایی وجود دارند که به وسیله آن ها می توانید مسیرهای مقرون به صرفه قیمت را شناسایی نموده و برنامه ریزی سفر خود را مطابق با آن ها انجام دهید. دو وب سایت اکسپدیا و اربیتز سایت هایی هستند که اغلب مردم جهان برای جستجوهای پرواز مقرون به صرفه خارجی از آن ها استفاده می کنند. اما به یاد داشته باشید که این سایت ها و سایت های مشابه آن ها متعلق به یک شرکت هواپیمایی بوده یا با آن ها کار می کنند. از این رو نرخ هایی که ارائه می دهند، چندان هم بی طرفانه نیست. آن ها براساس پورسانتی که دریافت می کنند، بلیط های مقرون به صرفه قیمت را در فهرست خود قرار می دهند. پس اگر قصد پیدا کردن مسیر مناسب و مقرون به صرفه را به وسیله این سایت ها دارید، سعی کنید تمامی سایت های مربوطه را جستجو نموده و از هیچ کدام از آن ها رد نشوید. برترین موتورهای جستجو آن هایی هستند که هیچ وابستگی به شرکت های هواپیمایی نداشته و عایدی خود را به وسیله تبلیغات به دست می آورند. سایت های معروفی مانند اکسپدیا، کایاک و اربیتز، هواپیماهای مقرون به صرفهی مانند ایرآسیا را معرفی نمی کنند، از این رو در این موتورها در پی بلیط های مقرون به صرفه نگردید.

استفاده از تخفیف های دانشجویی

دانشجویان و افرادی که زیر 26 سال سن دارند، می توانند از تخفیف های فوق العاده ای که برای آن ها در نظر گرفته شده، استفاده کنند. آژانس های مسافرتی مانند STA Travel یا Flight Center برای پیدا کردن بلیط های مقرون به صرفه دانشجویی به شما یاری می کنند.

عضویت در خبرنامه ها

با توجه به اینکه بلیط های مقرون به صرفه قیمت در چند نوبت و تنها به مدت 24 ساعت در دسترس هستند، باید همواره آنلاین بوده و وب سایت های جستجوی پرواز را چک کنید تا از وجود این بلیط ها مطلع شوید. اگر این امکان برای شما وجود ندارد، می توانید در خبرنامه سایت های جستجو عضو شوید تا بلیط های مقرون به صرفه قیمت به وسیله ایمیل به اطلاع شما برسد. با این کار از تخفیف ها مطلعی پیدا نموده و بلیط های مقرون به صرفه را از دست نخواهید داد. airfarewatchdog یکی از سایت های جستجوی پرواز است که پیشنهاد می کنیم در خبرنامه آن عضو شوید.

منبع: همگردی
انتشار: 18 دی 1401 بروزرسانی: 18 دی 1401 گردآورنده: malcom.ir شناسه مطلب: 2109

به "نکاتی کلیدی در یافتن پرواز مقرون به صرفه خارجی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نکاتی کلیدی در یافتن پرواز مقرون به صرفه خارجی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید