تظاهرات هزاران پیراهن قرمز در حمایت از دولت تایلند

به گزارش مالکوم، خبرنگاران: هزاران نفر از هواداران دولت تایلند که به پیراهن قرمزها شهرت دارند با تجمع در حومه پایتخت با شعار حمایت از دموکراسی از دولت این کشور دفاع و از تصمیم خود برای تظاهرات در خیابان های پایتخت خبر دادند.

تظاهرات هزاران پیراهن قرمز در حمایت از دولت تایلند

با تور تایلند به طبیعتی همچون بهشت سفر کنید

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز، حامیان دولت تایلند روز شنبه در حاشیه بانکوک تجمع نموده و اعلام نمودند که قصد حمایت از دموکراسی و مقابله با کودتا علیه دولت این کشور را دارند.

سخنگوی حامیان دولت که به پیراهن قرمزها شهرت دارند گفت: ما در اینجا جمع شده ایم تا اعتراض خود به تجمعات ضد دولتی مخالفان دولت و انتصاب نخست وزیر مورد نظر خودشان نشان دهیم.

وی در ادامه اعلام نمود که ده ها هزارنفر از حامیان خانواده شیناواترا، نخست وزیران سابق این کشور در حومه غربی بانکوک تجمع نموده و برای تظاهرات در دفاع از دموکراسی آماده می شوند.

وی تاکید نمود: ما تنها نخست وزیری را خواهیم پذیرفت که به شکل کاملا دموکراتیک انتخاب شده باشد. هدف نهایی مخالفان دولت کودتا است، کودتایی آرام یا نظامی. ما این مساله را نخواهیم پذیرفت.حزب یینگلاک پوئی تای همچنان به عنوان دولت موقت قدرت را در دست دارد و امیدوار است که بتواند با برگزاری انتخابات در 20 جولای در قدرت باقی بماند. اما مخالفان دولت خواهان کناره گیری دولت، به تعویق افتادن انتخابات و انتها نفوذ تاکسین شیناواترا هستند.

سیاستمداران تایلند قادر به انتها دادن به اختلافات ده ساله میان سلطنت طلبها و و حامیان خانواده شیناواترا به عنوان غول ارتباطات تایلند نبوده اند. سوتپ تائوگسوبان، رهبر مخالفان دولت روز آدینه از هواداران خود خواست تا به خیابان های پایتخت آمده و برای آنچه وی کوشش نهایی برای سرنگونی دولت و خارج کردن تاکسین شیناواترا از قدرت خوانده است کوشش نمایند.

تاکسین شیناواترا و متحدانش از سال 2001 در هر انتخاباتی پیروز شده اند اما دشمنان وی معتقدند که وی آرا مردم را به نفع خود خریداری می نماید. مخالفان وی خواهان تغیر در قوانین انتخاباتی پیش از انتخابات جدید بوده و سعی دارند مانع از پیروزی مجدد حزب وی شوند.

سوتپ از مجلس درخواست نموده تا یک نخست وزیر موقت برای کشور انتخاب گردد. رئیس مجلس جدید این کشور که روز آدینه انتخاب شد خواهان تشکیل جلسه مجلس در روز دوشنبه شده است. پلیس نیز روز آدینه به سوی آن دسته از مخالفان دولت که سعی در اشغال یک ساختمان امنیتی را داشتند گاز اشک آور شلیک کرد. هر دو گروه هواداران و مخالفان دولت در تایلند دارای اعضایی هستند که مجهز به سلاح گرم بوده و همین مساله نگرانی ها درباره تشدید تنش را افزایش داده است.

منبع: تسنیم
انتشار: 4 آبان 1398 بروزرسانی: 8 مهر 1399 گردآورنده: malcom.ir شناسه مطلب: 412

به "تظاهرات هزاران پیراهن قرمز در حمایت از دولت تایلند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تظاهرات هزاران پیراهن قرمز در حمایت از دولت تایلند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید