گزارش خبرنگاران از نمایشگاه گردشگری TTM

به گزارش مالکوم، دیروز نمایشگاه TTM+ 2017 در شهر چیانگ مای تایلند افتتاح شد. در ادامه می توانید گزارش اختصاصی خبرنگاران از اولین روز نمایشگاه را مطالعه کنید.

گزارش خبرنگاران از نمایشگاه گردشگری TTM

با تور تایلند به طبیعتی همچون بهشت سفر کنید

14 ژوئن 2017 اولین روز آغاز به کار نمایشگاه گردشگری TTM+ تایلند بود. در این نمایشگاه که محصولات محلی و صنایع دستی ویژه مردم شمال تایلند به نمایش گذاشته می گردد، امکان گفتگوهای تجاری بین آژانس ها و شرکت های فعال در حوزه گردشگری تایلند نیز فراهم شده است.

شانزدهمین دوره این نمایشگاه (Thailand Travel Mart Plus) در حالی برگزار می گردد که شرکت ها و فعالان بین المللی گردشگری در آن فعالانه حضور دارند. 14 دوره اول این نمایشگاه در بانکوک برگزار شده بود و این دومین سال پیاپی است که TTM+ در شهر چیانگ مای و در مرکز نمایشگاه ها و گردهمایی های این شهر برگزار می گردد.

در ابتدا و پیش از آغاز آغاز به کار رسمی نمایشگاه، خبرنگاران راهی محل موزه هنرهای معاصر تایلند شدند که به تازگی در چیانگ مای بنا شده است.

در این موزه که MAIIAM نام دارد، آثاری از هنرمندان معاصر تایلند را مشاهده می کنیم. طراحی بنای این موزه نیز چشمگیر و بسیار مدرن است. مراسم افتتاحیه این موزه با حضور وزیر گردشگری و ورزش تایلند، به انجام رسید و او درباره بنای این موزه و آثار به نمایش گذاشته شده در آن توضیحاتی را ارائه کرد.

پس از بازدید از این موزه زیبا، اصحاب رسانه به محل برگزاری نمایشگاه TTM+ بازگشتند و مراسم افتتاحیه آغاز شد.

، معاونت نهاد گردشگری تایلند (TAT) در مراسم افتتاحیه سخنرانی کرد. وی گفت:

در منطقه شمال تایلند محصولات و خدمات بسیار مرغوبی را، از هنرها و صنایع دستی بدیع تا خدمات سلامت و آرامش بخشی و غذاهای عالی تایلندی، می توانید بیابید. همچنین بسیاری از بزرگان صنعت گردشگری جهان در زمینه های مختلف مثل خدمات هتل، اقامتگاه ها، اسپاها و... در TTM+ 2017 حاضر هستند و به ارائه محصولات و خدمات خود می پردازند.

او در ادامه گفت که این نمایشگاه فرصت بسیار مناسبی برای خریداران و فروشندگان است تا با هم صحبت نمایند و حتی قرارداد امضا نمایند و البته تصویر واقعی محصولات توریستی تایلند را به نمایش بگذارند.

، وزیر گردشگری و ورزش تایلند و ، معاون نخست وزیر این کشور نیز در این مراسم به ایراد سخنانی درباره این نمایشگاه و شرایط گردشگری تایلند پرداختند.

در نمایشگاه TTM+ 2017 بیش از 388 خریدار از 56 کشور جهان و 362 فروشنده از تایلند و کشورهای منطقه GMS (کشورهای اطراف رودخانه مکونگ) حضور دارند. مهم ترین ویژگی این نمایشگاه آشنایی با صنایع محلی گردشگری شمال تایلند است که در 7 بخش به نمایش گذاشته شده اند.

  • بخش Lanna Fabric شامل لباس و منسوجات مرتبط با هتل ها و اسپاها است. محصولاتی مثل تشک، بالش، روبالش، ملحفه، حوله، یونیفورم کارکنان، قالیچه ، پرده و... را در این بخش می توانید بیابید.
  • در قسمت Lanna Style می توان محصولات مرتبط با طراحی دکوراسیون مبتنی بر فرهنگ شمال تایلند را مشاهده کرد. مبلمان قلم زنی شده، ظروف و لوازم خانگی از جمله این محصولات هستند.
  • Lanna Kitchenware که بخش مورد علاقه رستوران ها و هتل ها و همچنین صاحبان اقامتگاه ها است، مربوط به محصولاتی چون میز، سرویس های غذاخوری و قاشق و چنگال و البته گستره وسیعی از ظروف و کالاهای سرامیکی است.
  • بخش Lanna Herbs & Snacks هم شامل محصولات کشاورزی محلی مثل انواع ادویه، میوه های خشک، چای، قهوه و گیاهان و میوه های شمال تایلند است.
  • در قسمت Lanna Scent می توانید محصولات مرتبط با اسپا را، مثل کمپرس های گیاهی که در سرتاسر تایلند مورد استفاده قرار می گیرند، روغن های پوست و سایر محصولات مرتبط با صنعت زیبایی بیابید.
  • OTOP Lanna نیز به محصولاتی گفته می گردد که توسط اقوام متنوع شمال تایلند که مختص این منطقه هستند، ساخته شده اند. از جمله این کالاها می توان به صنایع دستی ساخته شده توسط قبایل محلی، نقره آلات، آثار هنری قلم زنی شده روی چوب و... اشاره نمود.
  • بخش SACICT نیز به ارائه هنرهای دستی مبتکرانه و محصولات مبتنی بر معرفت محلی شمال تایلند می پردازد. از جمله این محصولات می توان به حصیرهای تیما که از برگ نخل ساخته می شوند، کیک های واسانا و... اشاره نمود.

شمال تایلند یکی از مناطق کمتر شناخته شده در جنوب شرق آسیا است و بیشتر گردشگران به مناطق مرکزی و جنوبی این کشور مثل پوکت، پاتایا و البته جزایر جنوبی آن سفر می نمایند. اما چیانگ مای بهشتی گمشده در این کشور اسرارآمیز است که نباید دیدن آن را از دست دهید. این شهر بزرگ ترین و مهم ترین شهر تاریخی شمال تایلند است. انواع غذاهای خوشمزه غربی، کافه ها و انواع نوشیدنی ها در سراسر شهر وجود دارد. با این حال شهر حالت سنتی و قدیمی خود را نیز حفظ نموده و شما بدون شک شیفته این منطقه خواهید شد.

من به عنوان نماینده خبرنگاران در این نمایشگاه حضور دارم. سه روز پیش به وسیله پرواز Thai Airways به بانکوک رسیدیم و سپس برای پوشش این نمایشگاه راهی چیانگ مای شدیم.

این نمایشگاه تا روز 16 ژوئن ادامه خواهد داشت و در روزهای آینده گزارش های بیشتری را در خبرنگاران ارائه خواهیم کرد.

منبع: کجارو
انتشار: 17 آبان 1398 بروزرسانی: 8 مهر 1399 گردآورنده: malcom.ir شناسه مطلب: 444

به "گزارش خبرنگاران از نمایشگاه گردشگری TTM" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گزارش خبرنگاران از نمایشگاه گردشگری TTM"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید