حمایت طرف های خارجی از اقدامات حفتر در لیبی متوقف گردد

به گزارش مالکوم، به گزارش خبرنگاران، روزنامه گاردین در مقاله ای با عنوان خونریزی در لیبی با حمایت طرف های بین المللی از خلیفه حفتر متوقف نخواهد شد به آنالیز تحولات لیبی پرداخت.

حمایت طرف های خارجی از اقدامات حفتر در لیبی متوقف گردد

در این مقاله آمده است: خلیفه حفتر در دهه هشتاد از ارتش قذافی جدا شد و به یکی از جاسوسان سازمان اطلاعات آمریکا تبدیل شده است، او پس از سالها جنگیدن در شرق لیبی، جنگی را برای تصرف طرابلس پایتخت این کشور شروع نموده است.

این مقاله اضافه نمود: بهانه حفتر از این جنگ ها به زعم وی، غلبه بر دولتی است که از صندلی مردمی برخوردار نیست.

مقاله مذکور هم چنین نوشت: حفتر در سال 2014 تاکید نموده بود که در صورت تصرف طرابلس اقدام به نابودی مسلمانان و زندانی کردن و کشتن آنها می نماید. او برای رسیدن به خواسته اش از روش های وحشیانه ای استفاده می نماید. همچنین در سال 2015 شبه نظامیان هم پیمان حفتر به انجام اعدامهایی در شهر بنغازی اعتراف کردند که در پی آن حکم جلب یکی از افسران حفتر به اتهام انجام جنایات جنگی صادر شد اما واکنش حفتر در این خصوص اعطای درجه به افسر مذکور بود.

این مقاله همچنین اشاره نمود: برخی رژیم ها همچون مصر، امارات، اردن و عربستان حامی حفتر هستند و نقش امارات پررنگ تر از بقیه است به طوری که هواپیماهای این کشور تا به امروز صدها منطقه را بمباران نموده و طبق اعلام سازمان ملل منجر به کشته شدن صدها غیر نظامی شده است.

این مقاله در ادامه نوشت: حمایت فرانسه از حفتر در قالب ارسال اسلحه طی سال های گذشته باعث شده او خود را در حال جنگ با تروریسم و هم چنین عامل ثبات در لیبی بداند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 2 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: malcom.ir شناسه مطلب: 734

به "حمایت طرف های خارجی از اقدامات حفتر در لیبی متوقف گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حمایت طرف های خارجی از اقدامات حفتر در لیبی متوقف گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید