خبرنگاران تاریخ سازی پسرِ بوشهری؛ تعظیم رونالدو و دوستان به طارمی

به گزارش مالکوم، تهران- خبرنگاران- تیم فوتبال پورتو با گلزنی مهدی طارمی در ملاقات مقابل یوونتوس به فزونی دو بر یک دست یافت.

خبرنگاران تاریخ سازی پسرِ بوشهری؛ تعظیم رونالدو و دوستان به طارمی

به گزارش خبرنگاران؛ چهارشنبه شب از دور رفت مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا، 2 ملاقات برگزار گردید و با فزونی پورتو و دورتموند به اتمام رسید.

در استادیوم دراگائو، پورتو پرتغال میزبان تیم پرافتخار یوونتوس بود و در خاتمه ملاقاتی تماشایی به پیروزی دو بر یک رسید.

بازی در حالی شروع شد که مهدی طارمی که عملکرد درخشانی در این فصل داشته است در ترکیب اصلی قهرمان فوتبال پرتغال قرار داشت.

در همان دقیقه نخست، طارمی ستاره فوتبال ایران با سماجت خود از اشتباه بنتانکور استفاده کرد و با تکلی جالب پیروز شد دروازه یوونتوس را باز کند. این گل در ثانیه 63 به ارمغان آمد و به دومین گل سریع تاریخ مرحله حذفی لیگ قهرمانان تبدیل شد. سریعترین گل تاریخ مرحله حذفی در سال 2013 توسط دوید آلابا بازیکن بایرن مونیخ و در ثانیه 24 زده شده است.

این نخستین گل مهاجم بوشهری فوتبال ایران در لیگ قهرمانان اروپا بود. پیش از این علی دایی، مهدی مهدوی کیا، علی کریمی و سردار آزمون پیروز به گلزنی در لیگ قهرمانان اروپا شده بودند.

در دقیقه 40 مارچسین دروازه بان پورتو با واکنشی تماشایی ضربه آکروباتیک آدرین ربیو را مهار کرد.

پورتو نیمه دوم را هم طوفانی شروع کرد و موسی مارگا پیروز شد در ثانیه بیستم نیمه دوم، گل دوم میزبان را درون دروازه یوونتوس جای دهد.

در دقیقه 82 یوونتوس واکنش نشان داد و پاس آدرین ربیو موجب شد تا فدریکو کیه زا یکی از گل های خورده نماینده ایتالیا را جبران کند.

دو دقیقه پس از آن آلوارو موراتا در مصاف تک به تک به مارچسین نتوانست گل تساوی را به ارمغان آورد.

در دقیقه 90 طارمی با فراری تماشایی در آستانه تک به تک شدن با دروازه بان بود که با خطای واضح ساندرو متوقف شد تا داور مدافع میهمان را با کارت زرد جریمه کند.

در نهایت بازی با فزونی دو بر یک پورتو به اتمام رسید تا این تیم امید زیادی به ملاقات برگشت و کسب مجوز صعود به مرحله بعدی داشته باشد.

در دیگر ملاقات همزمان، سه ویا از اسپانیا در استادیوم رامون سانچز پیسخوان شهر سویل میزبان دورتموند آلمان بود که این ملاقات با فزونی سه بر دو میهمان به خاتمه رسید.

در این ملاقات، سوسو برای میزبان گلزنی کرد اما در ادامه داهود با شوتی تماشایی کار به تساوی کشاند. سپس ارلینگ هالند دو گل متوالی برای دورتموند به ارمغان آورد.

در دقایق خاتمهی، لوک دی یونگ دومین گل سه ویا را به نام خود نوشت تا از سنگینی شکست تیمش بکاهد.

سه شنبه شب نیز، پاری سن ژرمن فرانسه در نیوکمپ برابر بارسلونای اسپانیا به فزونی قاطع چهار بریک دست یافت و لایپزیگ آلمان با دو گل مغلوب لیورپول شد.

چهار ملاقات باقی مانده دور رفت مرحله یک هشتم نهایی، سه شنبه و چهارشنبه هفته آینده برگزار می گردد.

منبع: ایرنا
انتشار: 30 اسفند 1399 بروزرسانی: 30 اسفند 1399 گردآورنده: malcom.ir شناسه مطلب: 1425

به "خبرنگاران تاریخ سازی پسرِ بوشهری؛ تعظیم رونالدو و دوستان به طارمی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران تاریخ سازی پسرِ بوشهری؛ تعظیم رونالدو و دوستان به طارمی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید