خبرنگاران مجوز فراوری اتانول در خراسان جنوبی صادر شد

به گزارش مالکوم، بیرجند - خبرنگاران - مجوز موقت فراوری اتانول در استان خراسان جنوبی از سوی معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی بیرجند صادر شد.

خبرنگاران مجوز فراوری اتانول در خراسان جنوبی صادر شد

به گزارش روز آدینه پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی بیرجند، با توجه به شیوع کرونا ویروس و به منظور انجام اقدامات مقابله ای و پیشگیرانه و با توجه به تفویض اختیار انجام شده از سوی سازمان غذا و دارو اولین مجوز موقت فراوری اتانول (الکل سفید یا الکل طبی) در استان از سوی معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی بیرجند صادر شد.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: در شرایط کنونی و احتیاج کشور به الکل یکی از واحدهای فراوری عرقیات گیاهی استان واقع در شهرستان قاینات با تغییر در خط فراوری خود پیروز به فراوری اتانول شد.

غلامرضا آهنی اضافه نمود: معاونت غذا و دارو پس از نمونه برداری و انجام آزمایشات لازم و اطمینان از سلامت محصول فراوریی و دارا بودن حداقل استانداردهای لازم برای این واحد فراوریی مجوز موقت فراوری اتانول صادر کرد.

وی گفت: با توجه به اظهارات مدیرعامل این واحد فراوریی با شرایط و تجهیزات فعلی توان فراوری روزانه 800 لیتر اتانول 77 درجه را دارد.

پس از شیوع ویروس کرونا و تقاضا برای اقلام بهداشتی، خط فراوری مواد ضد عفونی کننده دست و سطوح در خراسان جنوبی راه اندازی شد.

منبع: ایرنا
انتشار: 13 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: malcom.ir شناسه مطلب: 873

به "خبرنگاران مجوز فراوری اتانول در خراسان جنوبی صادر شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران مجوز فراوری اتانول در خراسان جنوبی صادر شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید