خبرنگاران 10 پزشک در استان های خراسان شهید سلامت شدند

به گزارش مالکوم، مشهد- خبرنگاران- تا به امروز 10 پزشک عمومی و متخصص در استان های خراسان رضوی، خراسان شمالی و خراسان جنوبی در راه خدمت به بیماران بر اثر ابتلا به بیماری کووید 19 شهید سلامت شدند.

خبرنگاران 10 پزشک در استان های خراسان شهید سلامت شدند

مدیر روابط عمومی سازمان نظام پزشکی مشهد روز آدینه به خبرنگار خبرنگاران گفت: از این تعداد پنج پزشک عمومی و پنج پزشک متخصص در شهرستان های مشهد، بجنورد، بیرجند، تربت جام و تربت حیدریه بودند.

دکتر مسعود زحمتکش اضافه نمود: تا به امروز 28 نفر از کل کادر درمانی و بهداشتی استانهای خراسان بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده و حین خدمت دعوت حق را لبیک گفته و شهید راه سلامت شده اند.

وی ادامه داد: این تعداد شامل داروساز، پرستار، اپتومتریست، بهیار، کارشناس مبارزه با بیماریها و کادر پشتیبانی و خدماتی در شهرستانهای مشهد، تربت حیدریه، خواف، کاشمر و نیشابور بوده اند.

مدیر روابط عمومی سازمان نظام پزشکی مشهد گفت: سه پرونده دیگر از جان باختگان کادر درمانی بر اثر ابتلا به کرونا در استان خراسان رضوی نیز در دست آنالیز است.

وی اضافه نمود: اگر پروتکلهای بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی را رعایت می کردیم و از میهمانی ها، دور همی های خانوادگی وخریدهای غیرضروری پرهیز می داشتیم، این عزیزان اکنون در کنار خانواده هایشان بودند.

زحمتکش، شب یلدای سال جاری را متفاوت خواند و ادامه داد: دورهمی ها باید مجازی باشد، محدودیت ها باید ادامه یابد و حتی بیشتر گردد و با توجه به اینکه هنوز درمان قطعی برای کرونا نداریم و زمان دسترسی به واکسن هم معلوم نیست، راهی جز این وجود ندارد.

وی گفت: یلدای سال جاری مصادف با روز پرستار است، به احترام همه شهدای مدافع سلامت، بهترین هدیه مردم به این عزیزان مراقبت از سلامتی خودشان است.

بر اساس آخرین آمار رسمی تا به امروز یک میلیون و 138 هزار و 530 نفر در ایران به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت 212 نفر بر اثر بیماری کووید 19 در 24 ساعت گذشته، شمار جانباختگان این بیماری در کشور به 53 هزار و 95 نفر رسیده است.

همچنین تا به امروز 856 هزار و 513 نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان ها ترخیص شده اند.

منبع: ایرنا
انتشار: 9 بهمن 1399 بروزرسانی: 9 بهمن 1399 گردآورنده: malcom.ir شناسه مطلب: 1322

به "خبرنگاران 10 پزشک در استان های خراسان شهید سلامت شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 10 پزشک در استان های خراسان شهید سلامت شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید