خبری بد برای کاربران هواوی: گوشی میت 30 برنامه های رسمی گوگل را اجرا نخواهد کرد

به گزارش مالکوم، بر اساس گزارش هایی که اخیرا از سوی شرکت گوگل منتشر شده است، گوشی میت 30 هواوی قادر به اجرای برنامه های رسمی گوگل نخواهد بود. این خبر در شرایطی منتشر می گردد که بسیاری از کاربران هواوی روی خرید این گوشی برنامه ریزی نموده بودند.

خبری بد برای کاربران هواوی: گوشی میت 30 برنامه های رسمی گوگل را اجرا نخواهد کرد

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، به نظر می رسد شرکت هواوی با تلفن پرچمدار بعدی خود یعنی میت 30 پرو به مسائلی برخواهد خورد. این مسائل از ممنوعیت های شرکت های آمریکایی (مانند گوگل) برای انجام تجارت با شرکت های مخابراتی چینی سرچشمه می گیرد. محدودیت هایی که به علت شکستن و دور زدن تحریم های آمریکا به طور اخص علیه هواوی عمل می نمایند.

این به این معناست که نه تنها میت 30 بلکه سایر گوشی های نسل جدید هواوی مثل میت ایکس به شدت محدود می شوند. آنها هنوز اندروید را اجرا می نمایند چرا که نرم افزار اصلی آن منبع باز است اما گوگل تأیید نموده است که میت 30 و میت 30 پرو قادر به دریافت برنامه ها و خدمات گوگل نیستند که این موضوع می تواند یک نقص جدی برای هواوی باشد.

هوآوی در ماه می یک تمدید سه ماهه از وزارت بازرگانی ایالات متحده دریافت نموده بود و بر اساس آن اجازه داشت خدمات و پشتیبانی های گوگل را دریافت کند. این خدمات از به روزرسانی ها تا وصله های امنیتی را شامل می شد اما اکنون به نظر می رسد شرایط تغییر نموده است.

برنامه ها و خدمات گوگل از جمله پلی استور از بخشهای اصلی اندروید محسوب می شوند ، به حدی که اتحادیه اروپا سال گذشته رکورد 5 میلیارد دلاری گوگل را به دلیل استفاده از دسترسی به پلی استور به عنوان اهرم فشار گوگل جریمه کرد. فراوری نمایندگان تلفن های اندرویدی نیز به طور پیشفرض بسیاری از خدمات گوگل را در گوشی های خود ثبت می نمایند. اگرچه هواوی از سال 2018 برای حل این نوع شرایط ، روی گزینه جایگزین پلی استور خود کار نموده است ، اما ممنوعیت ایالات متحده به معنای این است که شرکت هایی مانند توییتر ، فیس بوک ، پینترست یا هر شرکت دیگری نیز با هواوی به مشکل بر می خورد.

منبع: انتخاب
انتشار: 5 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: malcom.ir شناسه مطلب: 306

به "خبری بد برای کاربران هواوی: گوشی میت 30 برنامه های رسمی گوگل را اجرا نخواهد کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبری بد برای کاربران هواوی: گوشی میت 30 برنامه های رسمی گوگل را اجرا نخواهد کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید