خدمت رسانی زیست بوم نوآوری و فناوری در جهت مقابله با کرونا ادامه دارد

به گزارش مالکوم، همه گیری ویروس covid-19 همه اقشار جامعه را برآن داشته است تا به نحوی برای مقابله با شیوع آن و گذر از شرایط بحرانی تلاش کنند.

خدمت رسانی زیست بوم نوآوری و فناوری در جهت مقابله با کرونا ادامه دارد

به گزارش گزوه فناوری خبرنگاران به نقل از پارک فناوری پردیس، همه گیری ویروس covid-19 همه اقشار جامعه را برآن داشته است تا به نحوی برای مقابله با شیوع آن و گذر از شرایط بحرانی تلاش کنند. در این میان زیست بوم نوآوری و فناوری هم نقش خود را ایفا می کند. مرکز شتابدهی نوآوری یکی از مراکزی است که در راستای مسئولیت اجتماعی خود و با حمایت از شتابدهنده ها و استارتاپ هایی که در این حوزه فعالیت می کنند، وظیفه خود را در جهت مقابله با کرونا انجام می دهد.

سه شتابدهنده سیناپس، سیوان و سلامت الکترونیک کارا که از شتابدهنده های عضر مرکز شتابدهی نوآوری هستند، تنها نمونه هایی از این شتابدهنده ها هستند که این روز ها پیروز به تولید و عرضه دو محصول برای دوران بحران بیماری همه گیر کرونا شده اند.

شتابدهند ه سیناپس به عنوان نخستین شتابدهنده محصولات تشخیص آزمایشگاهی، پیروز به طراحی و ساخت کیت سرولوژی کرونا شد. این محصول نتیجه تلاش شبانه روزی 14 روزه متخصصان تیم covid-19 در این شتابدهنده است. کیت سرولوژی SARS-CoV2 IgG و SARS-CoV2 IgM با حضور سورنا ستاری، برای تولید انبوه به شرکت های تولیدی پیشتاز طب زمان و ایده آل تشخیص آتیه واگذار شدند.

همچنین شتابدهنده سیوان با حمایت ستاد فرهنگسازی اقتصاد دانش بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و وزارت بهداشت و وزارت آموزش و پرورش T پیروز به معرفی و عرضه اپلیکیشن گوشی تلفن همراه سفیران سلامتی ویژه بیماری همه گیر کرونا شده است. در این اپلیکیشن کاربر از امکانات مختلفی مانند آموزش، اطلاع رسانی، نیازسنجی، معرفی و آدرس مراکز درمانی، معرفی استارتاپ ها و کسب و کار های خدمت رسان به مردم، تست غربالگری کرونا، آموزش های ویژه دانش آموزان و هشدار های منطقه ای بهره مند می شود.

کسب اطلاعات بیشتر و نصب این اپلیکشن به وسیله آدرس www.coronaapp.ir امکان پذیر است. همچنین این اپلیکیشن به وسیله فروشگاه های برنامه موبایل مانند اناردونی، کافه بازار، سیب اپ و سیبچه قابل نصب است.

شتابدهنده سلامت الکترونیک کارا نیز با همراهی پنج استارتاپ خود، پیروز به خدمت رسانی 3.000.000.000 ریالی رایگان به کاربران استارتاپ ها و بیش از 400 نفر اشتغال زایی شده است. انجام تست کرونا بدون مراجعه به پزشک، ارائه سرویس های ارتباط از راه دور، ارائه محتوای آمورشی، کنترل سلامت و سبک زندگی در دوران قرنطینه و ... از خدماتی بوده است که به وسیله استارتاپ های عضور شتابدهنده سلامت الکترونیک کارا به کاربران آن ها عرضه شده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 3 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: malcom.ir شناسه مطلب: 916

به "خدمت رسانی زیست بوم نوآوری و فناوری در جهت مقابله با کرونا ادامه دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خدمت رسانی زیست بوم نوآوری و فناوری در جهت مقابله با کرونا ادامه دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید