خودداری چین از صدور ویزا برای هیات آمریکایی

به گزارش مالکوم، یک هیات از کنگره آمریکا می گوید که چین از صدور ویزا برای آنها خودداری نموده است زیرا حاضر نشده اند سفر دیگر خود به تایوان را لغو نمایند.

خودداری چین از صدور ویزا برای هیات آمریکایی

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

چین

روزنامه ساوت چاینا هنگ کنگ روز سه شنبه از قول شان پاتریک مالونی نماینده دموکرات و رییس این هیات نوشته است که این اقدام پکن، اخاذی ویزا از سوی چین محسوب می گردد.

وی اضافه نمود چین حاضر نشده است به گروهی از نمایندگان آمریکایی ویزا بدهد زیرا این هیات قصد داشته است سفری نیز به تایوان انجام دهد و همین مساله علت اصلی صادر نشدن ویزا بوده است.

هیات آمریکایی

پاتریک مالونی ضمن انتقاد شدید از چین و تقبیح این تصمیم گفت که صادر نشدن ویزا فقط و فقط یک علت داشته و این بوده است که هیات آمریکایی حاضر به لغو سفر به تایوان نشده است.

وی توضیح داد چینی ها در مقاطع مختلف از اعضای این هیات خواسته اند که برنامه سفر به تایوان را لغو نمایند تا بتوانند ویزا چین دریافت نمایند و همچنین بر پایبندی به اصل یک چین تاکید داشته باشند.

روزنامه هنگ کنگی می نویسد با سفارت چین در واشنگتن و دفتر مطبوعاتی مالونی در ارتباط با این موضوع ارتباط برقرار شده اما هیچ کدامشان در این خصوص اظهار نظر ننموده اند.

دموکرات

مالونی انتقادهایش را در نوشته ای که وال استریت ژورنال منتشر نموده به ثبت رسانده و مطرح نموده است.

چین بارها گفته است حتی اگر لازم باشد برای وحدت با تایوان به زور متوسل می گردد شی جین پینگ رییس جمهوری خلق چین در دیدار خود از نپال گفت که استخوان های کسانی که بخواهند چین را تجزیه نمایند، خرد خواهد شد.

واشنگتن ماه مارس سال جاری پیمان سفر به تایوان را تصویب کرد که به مقام های ارشد دو طرف امکان دید و بازدیدهای متقابل می دهد اقدامی که خشم و هشدار چین را به دنبال داشت.،ایرنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 3 آبان 1398 بروزرسانی: 8 مهر 1399 گردآورنده: malcom.ir شناسه مطلب: 408

به "خودداری چین از صدور ویزا برای هیات آمریکایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خودداری چین از صدور ویزا برای هیات آمریکایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید