رونمایی از نسل نو خودروی Mini

به گزارش مالکوم، خودروسازی بی ام و BMW آلمان در جریان نمایشگاه بین المللی مونیخ، طرح های جالب توجهی را در معرض نمایش نمایش قرار داد، اما جال توجه ترین این طرح ها، تأیید این خبر بود که خودرو های مشهور مینی Mini این خودروسازی، پس از مدت ها شاهد تغییرات جالب توجهی در زمینه طراحی خواهند شد.

رونمایی از نسل نو خودروی Mini

به گزارش خبرنگاران، Mini یک برند مشهور بریتانیایی خودرو است، که از سال 1994 متعلق به شرکت خودروسازی آلمانی ب ام و می باشد. این خودرو ساز به واسطه فراوری خودرو های کوچک، اما لوکس، معروفیت بسیار زیادی دارد و علاقمندان بسیار زیادی هم در سراسر دنیا دارد. این خودروساز هم اکنون از چهار نوع بدنه سقف دار، کانورتیبل، مینی و کراس اوور در ساخت خودرو های خود بهره می برد، اما ما اغلب خودروی Mini را با بدنه کوچک و هاچ بک به یاد می آوریم که یکی از مهمترین تعیینه های شناسایی آن هم به تعداد می رود. اکنون گزارش هایی وجود دارد که این خودرو برای نسل نو خود شاهد تغییراتی در طراحی خواهد بود.

الیور هیلمر، مدیر طراحی شرکت مینی، در جریان نمایشگاه اخیر خودروی مونیخ، در مصاحبه با وبسایت Autocar انگلستان نوید یک تحول در سبک را برای هاچ بک اصلی سه در Mini داد، اما اعلام نمود که طرح های رادیکال تری هم برای دیگر مدل ها هم وجود خواهد داشت. به گفته او محدوده نو مینی هاچ بک به دو مدل مجزا تقسیم می گردد که شامل یک مدل بنزینی ساخته شده در آکسفورد و بر اساس نسخه ای به روز شده از معماری ماشین موجود؛ و یک نسخه الکتریکی نو که کمی کوتاه تر خواهد بود و در چین تنها بر روی پلت فرم EV اختصاصی به اسم بخشی از سرمایه گذاری مشترک با شرکت Great Wall Motors ساخته می گردد. قرار است هر دو مدل در سال 2023 فراوری و راهی بازار گردد.

بنابر گفته این مدیر ارشد، سرمایه گذاری مشترک با شرکت چینی، بعلاوه شامل یک کراس اوور برقی نو هم خواهد بود در حالی که نسل بعدی مینی کانتریمن در آلمان ساخته می گردد و با دو موتور بنزینی و الکتریکی عرضه خواهد شد. به گزارش خبرنگاران، سایر خودرو های مینی که برنامه ریزی شده، اما هنوز به طور رسمی تأیید نشده، شامل یک MPV کوچک برقی با نام Traveler است. نسخه فراوریی مدل مفهومی Urbanaut برای عرضه در اواخر این دهه، هم در حال آنالیز است. با این همه هنوز تعیین نیست که آیا همه مدل های فعلی مینی، با مدل های نو جایگزین می شوند یا خیر. هیلمر در مورد این که محدوده مینی چقدر می تواند توسعه یابد، گفت: این موضوعی است که ما [هیلمر و رئیس شرکت مینی]هر دو هفته یکبار در مورد آن بحث می کنیم. هیلمر بعلاوه در مورد آینده مدل اصلی مینی اضافه کرد؛ که نسل آینده این خودرو بسیار تکاملی تر از تمام هاچ بک های سه دری است که تا به امروز زیر نظر بی ام و فراوری شده اند، زیرا این خودرو نماد و اعتبار برند Mini است.

تصاویر مفهومی نسل آینده خودروی Mini

منبع: autocar

ترجمه: مصطفی جرفی-خبرنگاران

منبع: فرارو
انتشار: 4 آبان 1400 بروزرسانی: 4 آبان 1400 گردآورنده: malcom.ir شناسه مطلب: 1756

به "رونمایی از نسل نو خودروی Mini" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رونمایی از نسل نو خودروی Mini"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید