زارعی: آثار مذهبی را از سطحی نگری دور نگه داریم

به گزارش مالکوم، مدیرمرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری مطرح نمود: چند آسیب در عرصه فراوری نمایش و فیلم های مذهبی شامل هزینه های زیاد فراوری، بی دقتی در نگارش آثار سطحی و همینطور عدم جذب مناسب مخاطب در این عرصه است.

زارعی: آثار مذهبی را از سطحی نگری دور نگه داریم

به گزارش گروه رسانه های خبرنگاران، کوروش زارعی، مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری که این روزها هم نمایش غریبه شام را در تماشاخانه سنگلج در دست دارد و هم در تدارک مقدمات اجرای نمایش های همایش پیاده روی اربعین است، در گفت وگو با خبرنگار تئاتر فارس گفت: بخش عمده مخاطبان تئاتر مذهبی و آیینی، قشری از مردم هستند که از جنس این نمایش ها هستند که برای اینها می بایست آثار مناسب فراوری شود.

وی در زمینه پخش برنامه های تلویزیونی تکراری در ایام محرم و تئاترهای یکسان مطرح کرد: بخش عمده این آسیب برمی شود به اینکه هزینه فراوری این کارها زیاد است. الان فیلم ها و سریال هایی چون سلمان فارسی، موسی کلیم الله و حتی سریال حضرت معصومه(س) آماده فراوری هستند اما به خاطر هزینه های زیادی که دارند کسی به سراغشان نمی رود.

زارعی با تأکید بر اینکه تئاترهای مذهبی و آیینی نیز هزینه های فراوری زیادی دارند، گفت: این شکل از کارها باید حمایت شوند و تا حمایت نباشد، فراوری کار سختی است. بهرحال ارتباط برقرار کردن با مخاطب عامل و مردم برای نمایش های مذهبی هم قلق های خاص خود را دارد و باید با تجربه و بلدی خاصی صورت بگیرد.

وی با بیان اینکه اینکه ادعا نمی کند اما بیست سال است که در این عرصه مردم را راضی نگه داشته است، گفت: متأسفانه در عرصه فراوری نمایش های مذهبی شاهد هستیم که عده ای به سمت کارهای سطحی می روند و هم تئاتر و هم مفاهیم دینی را خراب نموده و هم تماشاگر را زده می نمایند یا اینکه عده ای هم با کارهای روشنفکری و پزهای خاص سعی می نمایند اثار پرطمطراق فراوری نمایند که البته مداومت هم ندارد!

زارعی در ادامه اضافه کرد: خوشبختانه در همه این سالها مداومت داشتم و هیچگاه خسته نشدم که جا بزنم و بگویم دیگر در این عرص کار نمی کنم، چون عده ای از دوستان بعد از آغاز کار وقتی می بینند زمان زیادی طول می کشد تا نتیجه بگیرند،کار را بعد از آزمون و خطا رها می نمایند درحالیکه اینها باید بدانند که مؤلفه های لازم برای فراوری کارهای مذهبی را رعایت نمی نمایند.

وی گفت: متأسفانه اتهاماتی وجود دارد که به کارگردان های سبک کاری ما می زنند اینکه تماشاگر اتوبوسی به این نمایش ها می آید و می رود و بلیت فروشی برای کارهای مذهبی وجود ندارد، حتی اگر این حرف ها هم درست باشد ، باز هم کلی هنر است تماشاگر را به سالن تئاتر آوردن!

مدیرمرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری اضافه کرد: امروز کوشش داریم کار را به جایی برسانیم که از نمایش های مذهبی پول در بیاوریم، قطعا چنین استراتژی وجود دارد که در سال های آینده این اتفاق بیافتد ، این چشم انداز آینده ماست که امیدواریم پیروز هم بشویم.

وی درباره فراوری نمایش غریبه شام با حمایت مرکز هنرهای نمایشی و تأمین هزینه های گفت: به هرحال همانطور که گفتم کار نمایشی هزینه بر است، ولی پول کافی هم وجود ندارد، کمک هزینه ای که مرکز در نظر گرفته هم خیلی کفاف کارها را نمی دهد فعلا ما از جیب خود خرج می کنیم و اعتباری کار کردیم تا هزینه ها به کمک خدا تأمین شوند.

منبع : فارس

بازگشت به صفحه رسانه ها

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 11 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: malcom.ir شناسه مطلب: 322

به "زارعی: آثار مذهبی را از سطحی نگری دور نگه داریم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زارعی: آثار مذهبی را از سطحی نگری دور نگه داریم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید