زنی که در جام جهانی بیشتر از کل تیم ایران بهره برد!

به گزارش مالکوم، مهدی بذرافکن، در خبرآنلاین نوشت: قصدم مرثیه سرایی نیست که ثمری از آن نیست. حالا که همه چیز تمام شده و جام جهانی با معرفی دو قهرمان به انتها رسیده بنا به بهانه ای که در ادامه عرض خواهم کرد گریزی می زنم به گذشته تا برسیم به یک فاجعه.

زنی که در جام جهانی بیشتر از کل تیم ایران بهره برد!

از نظر من این جام دنیای دو قهرمان داشت یکی آرژانتینِ شایسته بود که به آن رسید و دیگری هم قطر که هر چه خواست، کرد!

قطر را خیلی ها می شناختند به خاطر ثروتش و خطوط هواپیمایی قدرتمند و کم نظیرش. اما خیلی از مردم دنیا هم این کشور کوچک را نمی شناختند که به لطف جام دنیای دیگر همه این کشور عربی کوچک را می شناسند و بسیاری با فرهنگش آشنا شده اند تا جایی که امروز جستجوی کلمه عبای عربی که امیر قطر بر تن لیونل مسی کرد به یکی از پرجستجو ترین و چالشی ترین واژه های ترند گوگل تبدیل شده!

قرار بود این جام دنیای با توجه به نزدیکی ایران و قطر برای صنعت توریسم کشورمان مایه خوشبختی و سود سرشار باشد. قرار بود گردشگرانی که به قطر سفر می نمایند را برای سفر به ایران هم ترغیب کنیم تا بلکه صنعت ورشکسته توریسم ایران جان گیرد.

قرار بود مردمان سراسر دنیا که به قطر سفر می نمایند با حضور در جزیره کیش و قشم با فرهنگ اصیل ایرانی آشنا شوند.

خیلی قرار ها بود که متاسفانه هیچ کدامشان انجام نشد و صنعت توریسم ایران از جام دنیای قطر -آن گونه که برنامه ریزی شده بود- هیچ سودی نبُرد.

جسارتا ما حتی نتوانستیم از جام دنیای قطر-به جز آن دلار هایی که فیفا به همه تیم های حاضر در جام دنیای می دهد- مقدار بانو ایوانا نول مدل اهل کرواسی هم سود کنیم.

زنی که با زرنگی و ارتباطاتش خواسته یا ناخواسته از نظریه میان فرهنگی به برترین نحو ممکن استفاده کرد و با آن شکل و شمایل و نوع لباس پوشیدنش در قطر حضور یافت. هم تمام بازی های تیم ملی کشورش را تا کسب مقام سوم دیدن کرد، هم چهره شد و حالا به عنوان یک مدل پرطرفدار، قیمت های نجومی برای تبلیغات در وب سایت و پیج اینستاگرام و سایر حساب هایش در شبکه های اجتماعی در نظر گرفته است.

پیج اینستاگرام این مدل اهل کشور کرواسی وقتی وارد قطر شد حدود 450 هزار دنبال نماینده داشت، اما به فاصله کمتر از یک ماه تا به امروز دنبال نمایندگانش به 3 میلیون و 400 هزار نفر رسیده که این عدد همچنان در حال افزایش است.

محاسبه هزینه تبلیغات یک پیج 400 هزارتایی تا پیجی که به نزدیکی های 4 میلیون دنبال نماینده رسیده کار چندان سختی نیست و می گردد به صورت تقریبی به عدد قابل توجه آن رسید.

او سایتی هم راه انداخته که البسه زنانه با شکل و شمایل لباس تیم ملی کشورش را می فروشد نکته این که تا همین الان هم تعداد قابل توجهی لباس را پیش فروش نموده و سود کلانی عایدش شده است.

وقتتان را نگیرم عرضم این است کشور ما و در اصل صنعت توریسم ما مقدار این بانوی مدل هم سود نکرد به عبارتی سود خانم ایوانا نول از جام دنیای قطر -خصوصا در دراز مدت- از سود کل صنعت توریسم ایران بیشتر خواهد بود.

البته که این مدل کروات می توانست مانند همکارانش در کرواسی بنشیند و از تلویزیون بازی های کشورش را ببیند، اما با درکی صحیح، به قطر سفر کرد. در برابر دوربین ها جلب توجه کرد و به هدفش هم رسید تا هم قطارانش در کرواسی هم به حال و کارش قبطه بخورند، ما هم که جای خود دارد!

منبع: فرارو
انتشار: 4 دی 1401 بروزرسانی: 4 دی 1401 گردآورنده: malcom.ir شناسه مطلب: 2100

به "زنی که در جام جهانی بیشتر از کل تیم ایران بهره برد!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زنی که در جام جهانی بیشتر از کل تیم ایران بهره برد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید