ساختمان های بلژیکی که با معماری خاص و بامزه شان، زبان بدنی برای خودشان دست و پا نموده اند و متفاوت شده اند!

به گزارش مالکوم، معماری یکی از اجزای هر تمدتی است و یک بنای خوب و باشکوه می تواند تا دهه ها و حتی قرن ها، شکوه و جلال یک دوره را فریاد بزند.

ساختمان های بلژیکی که با معماری خاص و بامزه شان، زبان بدنی برای خودشان دست و پا نموده اند و متفاوت شده اند!

اما منظره بیرونی خانه ها و ساختمان های کوچک تر هم در تلطیف روحی رهگذران و شهروندان موثرند. این روزها شهرهای ایران پر شده اند از ساختمان های تکراری بی روح. به عبارتی به جز استثناهایی، مشاهده خیل ساختمان های کلون شده از روی طرح های محدود، بسیار کسل کننده شده اند.

ما نه تنها نتوانسته ایم تلفیقی از معماری سنتی و مدرن را ارائه دهیم، بلکه در همان معماری مدرن هم مانده ایم. در این مورد البته هنرمندان و آرشیتکت ها صاحب نظرترند.

اما امروز می خواهیم به بلژیک برویم تا تعدادی از خانه های آن را با هم ببینیم. خانه هایی که گویی سازندگان آن ترکیبی از خلاقیت و حس شوخ طبعی را با هم آمیخته اند تا آنها را به وجود آورند.

بعضی از این ساختمان های شبیه چهره یک انسان شده اند. نامتقارن بودن و یا متباین نبودن اجزای بعضی از این ساختمان ها، انگشت نمایشان نموده. بعضی از آنها فقط یا یک رنگ آمیزی خاص، متفاوت شده اند. عکس ها را ببینید و نکته نهفته در هر عکس را خودتان دریابید.

منبع: یک پزشک
انتشار: 14 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: malcom.ir شناسه مطلب: 508

به "ساختمان های بلژیکی که با معماری خاص و بامزه شان، زبان بدنی برای خودشان دست و پا نموده اند و متفاوت شده اند!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ساختمان های بلژیکی که با معماری خاص و بامزه شان، زبان بدنی برای خودشان دست و پا نموده اند و متفاوت شده اند!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید