سهولت تردد شهروندان در پرخطرترین تقاطع شهری مشهد

به گزارش مالکوم، مرجان فرهمند - خراسان رضوی-خبرنگار: وظیفه شهرداری مشهد به عنوان عامل اجرایی به کار دریافت تمامی توان در تکمیل پروژه های نیمه تمام مورد مطالبه مردم و احداث پروژهای جدید برای رفاه هرچه بیشتر شهروندان است.

سهولت تردد شهروندان در پرخطرترین تقاطع شهری مشهد

سال 98 سال بسیار پر کاری برای ما خواهد بود؛ این چند جمله بخشی از وعده هایی بود که شهردار مشهد در دهه فجر سال گذشته خطاب به شهروندان داده بود. اکنون پس از گذشت 5 ماه از ابتدای سال، هر هفته شاهد شروع بهره برداری از یک پروژه شهری هستیم. برای اجرای این پروژه ها هرچند اعتبارات و زمان زیادی صرف شده است ولی چشم انداز خوبی برای دومین کلان شهر کشور ایجاد کرده اند.

  • تعیینات فنی پروژه

چند روز پیش عملیات اجرایی دوربرگردان غیر همسطح ابوطالب شروع شد؛ پروژه ای که با اعتبار 11 میلیارد تومان شروع شد و قرار است تا 22 بهمن امسال به بهره برداری برسد. پس از بهره برداری از این تقاطع، مردم محله شهید چراغچی می توانند به وسیله این دوربرگردان، جهت کوتاه تری برای رسیدن به متن شهر انتخاب کنند. پروژه دوربرگردان غیر همسطح ابوطالب به طول 650 متر و با شیب رمپ 4 درصد و عرشه پل 2 دهنه 25 متری اجرا خواهد شد. از دیگر تعیینات فنی این پروژه می توان به طول رمپ 200 متر، عرض محور 12 متر با حجم عملیات خاکی 12 هزار متر مکعب و حجم آسفالت 1100 تن، حجم آرماتور فلزی 600 تن و حجم بتن ریزی 6 هزار مترمکعب اشاره کرد. این دوربرگردان غیر همسطح، بلوار ابوطالب شمالی را به بلوار ابوطالب جنوبی متصل خواهد کرد.

  • بهره برداری از پروژه ها در زمان بندی تعیین

هیچ کدام از پروژه های مشهد از برنامه زمان بندی عقب نیست و امیدواریم این پروژه در تاریخ اعلام شده به بهره برداری برسد؛ شهردار مشهد در مراسم شروع عملیات اجرایی دوربرگردان غیر همسطح ابوطالب این مطلب را اظهار داشت و گفت: باید دروازه جدیدی به مناطق شمالی در محدوده شهرک قدس، ابوطالب شمالی و بهارستان ایجاد کنیم تا برشی که 100 متری بین شمال و جنوب مشهد ایجاد کرده است، به وسیله تقاطع های غیر همسطح و جهتهای ورودی مناسب از بین برود.

محمدرضا کلائی با بیان این که گذرگاه بزرگراهی شرقی-غربی مشهد، شهر را به حاشیه و متن تبدیل کرد، افزود: باید اتصالات زیادی فراهم کنیم که این واپس زدگی کمتر شود. ضمن این که بسیاری از گره های ترافیکی این محور که بیشترین فوتی را در تقاطع های درون شهری دارد، باید با این پروژه ها برطرف شوند.

وی اظهار کرد: امیدوارم همکاران ما کوشش کرده و به جز دوچرخه، موردهای دیگری را هم به سیستم حمل ونقل اضافه کنند. اکنون می توان به راه اندازی اتوبوس هوایی نیز فکر کرد. یکی از دروازه های ورودی، چراغچی 13 است و باید تملک آن شروع شود. کلائی افزود: با توجه به حمایت ها و پشتیبانی های شورای شهر امیدواریم که این پروژه ها در زمان تعیین شده به پایان برسند.

  • تسریع ارتباط مراکز مختلف شهر

رئیس کمیسیون عمران و شهرسازی شورای شهر مشهد هم در مراسم شروع عملیات اجرایی تقاطع غیر همسطح ابوطالب گفت: کمیسیون عمران و شهرسازی شورای شهر مشهد برای امسال مجموعه ای از پروژه ها را به منظور تسریع حمل ونقل بین مراکز مختلف شهر به وسیله شبکه ترافیکی و پرداختن به آرام سازی ترافیک و همچنین طرح های حمل ونقل انسان محور در مراکز محلات و ارتباطات داخل شهری در نظر گرفته است.

محمدهادی مهدی نیا ادامه داد: برای شهرها به تناسب توسعه و بزرگی، نیازمندی های متفاوتی ایجاد می شود و وقتی از یک مقیاسی بزرگ تر می شوند از تک مرکزی به چندمرکزی تبدیل می شوند. وی اظهار کرد: ارتباط بین مراکز مختلف کلان شهرهایی مثل مشهد و تسریع در نحوه ارتباطی این مراکز یکی از اولویت هایی است که باید مدنظر برنامه ریزان و مدیریت شهری قرار گیرد. ادبیات حاکم در شهرسازی، پرداختن به محلات، شهرسازی انسان گرا، تاکید بر آرام سازی ترافیک و جریان سازی ترافیک کم سرعت در مراکز محلات است و برقرار کردن تعامل بین این 2 مفهوم به ظرافت و کوشش بسیار زیادی نیاز دارد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 3 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: malcom.ir شناسه مطلب: 303

به "سهولت تردد شهروندان در پرخطرترین تقاطع شهری مشهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سهولت تردد شهروندان در پرخطرترین تقاطع شهری مشهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید