طوفان در راه نوار شرقی کشور

به گزارش مالکوم، خبرنگاران: سازمان هواشناسی با صدور هشدار وقوع طوفان در نوار شرقی کشور و خسارت های ناشی از آن توصیه کرد مردم طی امروز تا شنبه آینده از ترددهای غیرضروری خودداری نمایند.

طوفان در راه نوار شرقی کشور

به گزارش تسنیم، پیش بینی کلی نقشه های همدیدی و آینده نگری سازمان هواشناسی نشان می دهد امروز در بیشتر منطقه ها کشور جو آرام و آسمان صاف است. در بعدازظهر در ارتفاعات سیستان و بلوچستان، ارتفاعات غرب و شرق هرمزگان و جنوب شرق فارس افزایش ابر و رگبار پراکنده پیش بینی شده است.

اواخر وقت آدینه در ارتفاعات واقع در آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی افزایش ابر، رگبار پراکنده، گاهی رعدوبرق و وزش باد روی می دهد.

شنبه در منطقه های از آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، شمال کردستان، زنجان، غرب گیلان و ارتفاعات البرز مرکزی در مازندران افزایش ابر، رگبار باران، رعدوبرق و وزش باد پیش بینی می گردد.

یکشنبه آینده علاوه بر این منطقه ها در ارتفاعات البرز شرقی نیز بارش روی می دهد. طی 5 روز آینده در نوار شرقی کشور به ویژه در منطقه زابل وزش باد شدید گاهی همراه با گردوخاک پیش بینی می گردد. طی 3 روز آینده شرق دریای عمان و مرکز و شرق خلیج فارس مواج است.

توصیف سامانه: تداوم گرادیان فشاری

زمان سرانجام: شنبه 1402/05/28

نوع مخاطره: وزش باد شدید، در نواحی مستعد خیزش گردوخاک

منطقه اثر:

چهارشنبه 1402/05/25: شمال سیستان و بلوچستان، شرق خراسان رضوی، شرق کرمان و نوار شرقی خراسان جنوبی.

پنجشنبه 1402/05/26: شمال سیستان و بلوچستان، شرق خراسان رضوی و نوار شرقی خراسان جنوبی.

آدینه 1402/05/27: شمال سیستان و بلوچستان، شرق خراسان رضوی و نوار شرقی خراسان جنوبی.

شنبه 1402/05/28: شمال سیستان و بلوچستان، شرق خراسان رضوی و نیمه شرقی خراسان جنوبی.

اثر مخاطره: در منطقه ها مستعد خیزش گردوخاک و احتمال طوفان گردوخاک، کاهش شعاع دید و کاهش کیفیت هوا، احتمال خسارت به تجهیزات شهری و برون شهری از جمله سقوط بنر، تابلوهای تبلیغاتی، داربست ها، تیرهای برق و سازه های موقت، احتمال سقوط اشیا از ارتفاعات و احتمال شکستن نهال ها و درختان کهنسال.

توصیه: احتیاط و اجتناب از رفت وآمدهای غیرضروری برای افراد سالمند و بیمارهای تنفسی و قلبی، پرهیز از فعالیت های کویرنوردی، احتیاط در تردد جاده ای، اطمینان از استحکام سازه های موقت، احتیاط در فعالیت های عمرانی، احتیاط در عبور و مرور و عدم پارک خودرو در حاشیه ساختمان های نیمه کاره و درختان کهنسال و محدودیت در فعالیت های کشاورزی.

توصیف سامانه: افزایش سرعت وزش باد و افزایش ارتفاع امواج

زمان سرانجام: بعدازظهر آدینه 1402/05/27

نوع مخاطره: افزایش سرعت باد جنوب شرقی ـ شمال شرقی در محدوده سواحل استان هرمزگان (به ویژه در دریای عمان و غرب تنگه هرمز) و بوشهر (به ویژه در سواحل جنوبی) تا حداکثر 24 نات و افزایش ارتفاع موج حداکثر تا 1.5 متر (با تأکید بر روزهای چهارشنبه و پنجشنبه در ساعات ظهر تا اوایل شب).

منطقه اثر:

چهارشنبه 1402/05/25: منطقه ساحلی و دور از ساحل استان های هرمزگان و بوشهر.

پنجشنبه 1402/05/26: منطقه ساحلی و دور از ساحل استان های هرمزگان و بوشهر.

آدینه 1402/05/27: منطقه دور از ساحل استان هرمزگان.

اثر مخاطره: اختلال در ترددهای دریایی شناورهای سبک، احتمال پاره شدن تورهای صیادی وآسیب به قفس های پرورش ماهی، احتمال اختلال در تردد کشتی های تجاری.

توصیه: خودداری از تردد شناورهای سبک، خودداری از فعالیت های تفریحی و شنا، تمهیدات لازم جهت تردد شناورهای مسافربری و تمهیدات لازم جهت تردد در کشتی های تجاری.

منبع: توریسم آنلاین
انتشار: 25 مرداد 1402 بروزرسانی: 25 مرداد 1402 گردآورنده: malcom.ir شناسه مطلب: 2201

به "طوفان در راه نوار شرقی کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طوفان در راه نوار شرقی کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید