(عکس) دوست مهرداد میناوند در یورو 2020 مربیگری می نماید

به گزارش مالکوم، تیم ملی اتریش در سومین دوره حضورش در جام ملت های اروپا در پی کسب نخستین برد است و می خواهد تلخی های گذشته در یورو را به دست فراموشی بسپارد.

(عکس) دوست مهرداد میناوند در یورو 2020 مربیگری می نماید

اتریشی ها یک مربی نام آشنا دارند که سال ها در کشورشان فوتبال بازی نموده، مربی بوده و افتخارآفرینی نموده، به همین دلیل حالا به او امید زیادی دارند.

فرانکو فودای 55 ساله، اهل ماینتس آلمان و با سابقه بازی در کایزرسلاترین، آرمینیا بیلفلد، بایرلورکوزن و اشتوتگارت، از سال 1997 به اشتورم گراتس پیوست و سال های انتهای دوران بازی اش را در اتریش سپری کرد. این مدافع کلاسیک آلمانی که 2 مرتبه هم پیراهن تیم ملی آلمان را هم برتن نموده بود، اعتباری به تیم شهر گراتس بخشید و تیمش برای اولین مرتبه قهرمان بوندس لیگای اتریش شد.

در آن روزهای تاریخی اشتورم گراتس کنار فودا چه کسی در سمت چپ خط دفاعی بازی می کرد؟ یک جوان جویای نام و ستاره تیم ملی ایران؛ مهرداد میناوند. شیرین ترین دوران اشتورم همان سال های انتهای دهه 1990 میلادی رقم خورد و این تیم افتخارات فراوانی کسب کرد. حتی به لیگ قهرمانان اروپا هم رسیدند که میناوند همواره خاطره شیرین رویایی با منچستریونایتد و دیوید بکام را تا انتها زندگی اش برای همه تعریف می کرد.

مهرداد بعد از سال های شیرین اتریش به امارات رفت و سپس به ایران بازگشت تا برای تیم محبوبش پرسپولیس و بعد از آن سپاهان بازی کند. اما فرانکو در اتریش سرمربی اشتورم گراتس شد و به غیر از مقطع یک ساله در کایزرسلاترن تا سال 2018 همواره در این باشگاه حضور داشت. او اشتورم را در دوران مربیگری سال 2011 به یک قهرمانی دیگر در بوندس لیگای اتریش رساند.

حالا فرانکو فودا سرمربی اتریش است و تیمش را برای حضور در یورو 2020 آماده می نماید، در حالی که ویروس کرونا جان مهرداد میناوند، ستاره محبوب و شوخ طبع پرسپولیسی ها را گرفته و چند ماهی می گردد که او دیگر بین ما نیست.

منبع: خبرورزشی

منبع: فرارو
انتشار: 31 خرداد 1400 بروزرسانی: 31 خرداد 1400 گردآورنده: malcom.ir شناسه مطلب: 1583

به "(عکس) دوست مهرداد میناوند در یورو 2020 مربیگری می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "(عکس) دوست مهرداد میناوند در یورو 2020 مربیگری می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید