قارداشی: دریافت مدال برنز در جاکارتا کار بزرگی بود اما نباید قانع شویم

به گزارش مالکوم، رییس فدراسیون تنیس روی میز گفت: کمتر از 50 درصد فکر می کردم مدال برنز بازی های آسیایی را بگیریم و اکنون هم نباید با این مدال قانع شویم.

قارداشی: دریافت مدال برنز در جاکارتا کار بزرگی بود اما نباید قانع شویم

مهرداد علی قارداشی در گفت وگو با خبرنگاران درباره کسب مدال برنز بازی های آسیایی2018 و این که چقدر تصور می کرد در این دوره پینگ پنگ ایران بتواند این مدال را بگیرد؟ بیان نمود: صادقانه بگویم، کم تر از 50 درصد فکر می کردیم که این مدال را بگیریم و این را با استناد به نتایج ادوار اخیر و رنکینگ جهانی می گویم. رنکینگ جهانی ماه سپتامبر که اعلام شد، پینگ پنگ بازان فینالیست در بازی های آسیایی، اول و سوم جهان بودند و فردی که همراه نوشاد برنز گرفت، هفتم جهان. این نشان می دهد کار بزرگی اجرا شده است.

او ادامه داد: ما اکنون مدال جوانان آسیا و بازی های آسیایی را داریم اما نباید قانع شویم و بلکه باید کوشش های فنی و مدیریتی خود را بیش تر واسپانسر جذب کنیم. از کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش هم باید تشکر کنم چون شانس کسب مدال ما کم تر از 50 درصد بود اما به ما اعتماد کردند. اکنون هم جزو فدراسیون های مدال آور هستیم و یکی از فاکتورهای افزایش بودجه هم کسب مدال است. ما واقعا کم تر از سه سال است فدراسیون را گرفته ایم و از بازی های کشورهای اسلامی که ملی پوشان ما، بازیکنان چینی الاصل قطر و ترکیه را شکست دادند، اعتماد به نفس شان برگشت. خدا را شکر روند رو به جلو بوده است. با این حال به بازیکنان و همکارانم می گویم هنوز مدال جهانی و المپیک نگرفته ایم. ممکن است به دوره مدیریتی ما قد ندهد اما باید برای رسیدن به این هدف کوشش کنیم و مانند دوی امدادی آن را به نفر بعدی برسانیم. باید از همه مدیران و قهرمانانی که در ادوار گذشته هم کار کردند، تشکر کنم و همه زحمت کشیدند.

رییس فدراسیون تنیس روی میز با اشاره به موفقیت های اخیر پینگ پنگ (از کسب مدال برنز جوانان آسیا تا برنز بازی های آسیایی) گفت: موفقیت های اخیر پینگ پنگ به این دلیل است که فدراسیون ما کم حاشیه است و همه کار بلد و دلسوز هستند. بازیکنان هم می دانند اگر کوتاهی اتفاق بیفتد به این دلیل بوده که حتما راهی برای انجام آن نبوده است. البته من همیشه به بازیکنانی که به عضویت تیم ملی در می آیند، می گویم خیلی خوشحال نباشند که عضو تیم ملی هستند چراکه مردم ایران از آن ها مدال جهانی و المپیک می خواهند، وقتی مدال جهانی المپیک گرفتید، آن وقت به خودتان ببالید. البته کار مسئله ای است، اما شدنی است. به مربیان هم می گویم مغرور نشوند که شاگردان شان در تیم ملی هستند، بلکه کوشش نمایند بازیکنی بسازند که قهرمان جهان گردد.

قارداشی با اشاره به مسائلی که رشته تنیس روی میز دارد، تاکید نمود: یکی از مسائلی که ما داریم بحث تجهیزات است و متاسفانه فراوریات داخلی استادندارهای جهانی را ندارند که حداقل از فراوری داخل برای رده های نونهالان و خردسالان استفاده کنیم. از این رو مجبوریم از فراوریات خارجی استفاده کنیم که آن هم پر هزینه است. از طرفی بازیکنان ما برای دریافت امتیاز باید حتما در مسابقات شرکت نمایند در حالی که هزینه های اعزام هم بالا است. واقعا گرانی دارد ما را تهدید می نماید. در حالی که این تهدید برای برخی رشته ها نیست. این موارد در شرایطی سد راه ما برای توسعه این رشته است که کشورهای رقیب ما این مسائل را ندارند.

او اضافه نمود: با این وجود، تمام استان ها دارند کار می نمایند و روند رو به رشدی در بخش آموزش، داوری و زیرساختی داریم. هم چنین از حمایت باشگاه ها باید تشکر کنم چون اگر آن ها نبودند شاید بازیکنان ما نمی توانستند با فراغ بال روزی7 ساعت تمرین نمایند. ما هم کوشش می کنیم برنامه ریزی کنیم و منابع مالی که داریم حیف و میل نگردد.

قارداشی در مورد حضور نیما عالمیان و امین احمدیان در لیگ فرانسه و اتریش نیز گفت: نیما با یکی از تیم های دسته یک فرانسه قرارداد بسته است و دیروز هم با داورزنی جلسه داشتم تا از طریق وزارت امور خارجه کوشش کند ویزای نیما زودتر صادر گردد و او بتواند هر چه سریع تر به فرانسه برود. امین احمدیان هم با یک تیم دسته یک در اتریش قرارداد بسته است. به هر حال اگر بخواهیم به سطح یک پینگ پنگ جهان نزدیک شویم باید ارتباط مان را با تیم های برتر جهان بهتر کنیم. متاسفانه چین کم تر درها را باز می نماید و شاید می ترسد کشورهای دیگر به آن ها نزدیک شوند. بنابراین باید به طرف کشورهای آلمان و فرانسه برویم. حضور بازیکنان ما در این لیگ ها باعث می گردد دغدغه مالی آن ها رفع گردد، از آن جا که قیمت یورو و ارز بالاست، اگر بازیکنان ما 20 هزار یورو هم قرارداد ببندند، مبلغش حدود 30-40 درصد بیش تر از قراردادهای شان در ایران است و از لحاظ فنی هم بازی کردن با نفراتی که هم سطح یا بالاتر از آن ها هستند به ارتقای شان یاری می نماید.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 4 آذر 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: malcom.ir شناسه مطلب: 31

به "قارداشی: دریافت مدال برنز در جاکارتا کار بزرگی بود اما نباید قانع شویم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قارداشی: دریافت مدال برنز در جاکارتا کار بزرگی بود اما نباید قانع شویم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید