فروش گوشت یارانه ای ، گوشت کمتر از 4 کیلو عرضه نمی گردد!

به گزارش مالکوم، به گزارش خبرنگاران، پس از توزیع هوشمند سیب زمینی و برنج، نوبت به فروش آنلاین گوشت قرمز رسید. قیمت گوشت منجمد گوساله و گوسفند در این طرح به ترتیب 99 هزار و 800 تومان و 105 هزار تومان اعلام شد. گویا دولت به این ابتکار عمل خود چنان ایمان دارد که رفته رفته فروش خودرو و مسکن را هم هوشمند کند.

فروش گوشت یارانه ای ، گوشت کمتر از 4 کیلو عرضه نمی گردد!

این در حالی است که فروش هوشمند اقلام غذایی با مسائل متعددی همراه است. ازجمله آنکه تهیه گوشت کمتر از چهار کیلوگرم در سامانه بازرگام امکان پذیر نیست.

همان طور که در تصویر بالا هم معین است، خریداران گوشت منجمد برای هر بار خرید باید مبلغی بین 260 هزار تا 460 هزار تومان بپردازند. این در حالی است که گروه هدف این محصولات دهک های پایین جامعه هستند. یعنی طبقاتی که قدرت خرید چهار کیلو گوشت به صورت یکجا را ندارند. حتی اگر این گوشت به شکل تنظیم بازاری عرضه گردد.

توزیع آنلاین قیمت گوشت را کاهش می دهد؟

آیا توزیع آنلاین منجر به تعدیل قیمت گوشت در بازار می گردد؟ رئیس شورای تامین کنندگان دام در پاسخ به این پرسش گفت: اکنون علت منطقی برای افزایش قیمت گوشت وجود ندارد. بنابراین می توان به کاهش نرخ این محصول امیدوار بود.

منصور پوریان در مصاحبه با خبرنگاران اظهار کرد: طی امسال فراوری دام به مقدار کافی صورت گرفت. در نتیجه قیمت دام افزایش چندانی نداشت.

او ادامه داد: به هیچ وجه نرخ دام زنده به مقدار قیمت گوشت قرمز افزایش نداشت. این فعالان بازار و البته سیاست های نادرست است که منجر به افزایش قیمت گوشت شد.

وی با اشاره به برتری عرضه بر تقاضا بیان کرد: علاوه بر رشد فراوری، اندازه تقاضا نیز تقریبا نصف شده است. بنابراین خواه ناخواه قیمت گوشت تا انتها سال کاهش می یابد.

پوریان درباره قیمت های اعلامی برای گوشت های تنظیم بازاری نیز یادآور شد: این ها قیمت های متعادل و منصفانه ای است و می تواند به تعدیل بازار یاری کند.

او درباره علت عرضه گوشت در بسته های چهار کیلویی نیز شرح داد: با فروش خرد نمی توان روی بازار تاثیر گذاشت. از این رو دولت میخواهد با فروش عمده عنان بازار را در دست بگیرد.

آب کردن گوشت های منجمد به وسیله فروش آنلاین!

به نظر می رسد دولت بیش از آنکه قصد تعدیل قیمت گوشت یا گرفتن عنان بازار را در سر بپروراند، نیت های دیگری دارد. ازجمله فروش سریع گوشت های منجمد که شاید در حالت عادی مشتری چندانی برای آن پیدا نگردد.

این شائبه زمانی قوت می گیرد که نگاهی به قیمت گوشت های اختصاص یافته به میادین تره بار بیندازیم. این گوشت های تنظیم بازاری به مراتب قیمت بالاتری نسبت به محصولات توزیع شده در بازرگام دارند. بعلاوه در بسته های یک کیلویی و کمتر هم قابل عرضه هستند. پیش از این نیز شائبه هایی مبنی بر سمی بودن سیب زمینی های مختص به طرح توزیع هوشمند مطرح شد.

برای مطالعه بیشتر سناریوی تازه افزایش قیمت گوشت به کیلویی 300 هزار تومان را بخوانید.

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 25 فروردین 1401 بروزرسانی: 25 فروردین 1401 گردآورنده: malcom.ir شناسه مطلب: 1930

به "فروش گوشت یارانه ای ، گوشت کمتر از 4 کیلو عرضه نمی گردد!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فروش گوشت یارانه ای ، گوشت کمتر از 4 کیلو عرضه نمی گردد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید