قوی ترین حافظه ایران را چه کسی دارد؟ ، حافظه باور نکردنی یک دختر اهل خمین!

به گزارش مالکوم، گینسی ها کم کم باید به فکر یک نمایندگی تمام و کمال یا یک شعبه اختصاصی در ایران باشند. چراکه ایرانی ها دارند به یک پای ثابت برای رکوردشکنی تبدیل می شوند.

قوی ترین حافظه ایران را چه کسی دارد؟ ، حافظه باور نکردنی یک دختر اهل خمین!

به گزارش خبرنگاران، خبرنگار خبرنگاران سرنخ سال 1389 گزارشی از یک دختر اهل خمین رفت که حافظه عجیب و غریبی دارد این گزارش را بخوانید خودتان متوجه این موضوع می شوید:

خارجی هایی هم که رکوردشان را با هزار زحمت در بین رکوردداران ثبت نموده اند با شنیدن اخبار رکوردشکنی در کشورمان به تکاپو افتاده اند تا رکوردهایشان را افزایش دهند. بعد از مهدی حب درویش، سلطان روپایی ایران دختر نوجوانی به نام شکوفه غفاری در دنیای رکوردها شگفتی ساز شد. این دختر حافظه فوق العاده ای دارد. او 12 دقیقه فرصت می خواهد تا یک عدد 100 رقمی را حفظ کند و از چپ به راست و برعکس برایتان مثل بلبل از بر بخواند. برای صحبت با این خانم رکورددار شال و کلاه کردیم و به خمین رفتیم. این گزارش را بخوانید تا به قدرت حافظه این دختر پی ببرید.

همه چیز از آنجا آغاز شد که کتاب مثبت درمانی و چگونه از مغز خود بهتر استفاده کنیم به دست شکوفه غفاری رسید و آغاز به مطالعه آن کرد. وقتی متوجه شد یک آمریکایی به نام داریو دوناتلی می تواند اعداد 73رقمی را در مدت کوتاهی حفظ کند و با این کار برای خودش نامی در بین رکورداران به هم زده است تصمیم گرفت رکورد او را بشکند.

غفاری درباره انگیزه اش برای ثبت رکورد حفظ اعداد می گوید: همواره دوست داشتم بتوانم کاری انجام دهم که برای کشورم افتخارآفرین باشم برای همین دنبال راه مناسبی می گشتم تا از عهده اش بر بیایم. تابستان 87 بود که کتاب مثبت درمانی به دستم رسید و آن را مطالعه کردم آنجا بود که متوجه شدم با حفظ اعداد هم می گردد رکورددار شد اما از آنجا که آن موقع دنبال مقاله نویسی بودم وقت زیادی برای این کار نگذاشتم.

مقاله برگزیده

تابستان 87 بود که اولین جرقه های رکوردشکنی در فکر غفاری زده شد اما آن موقع او در پی مقاله نویسی در مورد رشته اش یعنی ریاضی بود. شکوفه می خواست در دهمین جشنواره ریاضی کشور شرکت کند: بعد از اینکه متوجه ثبت رکورد حفظ اعداد شدم خیلی کوشش نکردم تا رکوردی را به ثبت برسانم. آن موقع سال اول دبیرستان بودم و تصمیم گرفته بودم در جشنواره ریاضی شرکت کنم به همین علت وقتم با تحقیق سپری می شد. آن سال مقاله ای به نام چگونگی مطالعه موثر ریاضی آماده و در جشنوار شرکت کردم. محل برگزاری جشنواره یزد بود. خوشبختانه مقاله ام برگزیده شد.

بعد از اینکه مقاله غفاری در دهمین جشنواره ریاضی برگزیده شد او برای مدتی بیشتر وقتش را به مقاله نویسی اختصاص داد: آن موقع در دبیرستان شاهد درس می خواندم اما در امتحان شرکت کردم و وارد یک مدرسه نمونه دولتی شدم و برای مدتی کار حفظ اعداد را کنار گذاشتم.

شکوفه غفاری می تواند به یک عدد صد رقمی نگاه کند و آن را از حفظ برای شما بخواند

حافظه طلایی

چند ماهی به این شکل سپری شد و غفاری کار تمرین برای حفظ اعداد را به صورت جدی دنبال نکرد تا اینکه در تابستان 88 او دوباره تصمیم گرفت کار حفظ اعداد را آغاز کند. تابستان 88 دوباره وقت به دست آوردم تا مطالعه آزاد بیشتری انجام دهم. دوست نداشتم در زمان تحصیل لطمه ای به درسم بخورد برای همین تابستان ها زمان مناسبی برایم بود. آن تابستان دوباره در بین کتاب هایم چشمم به کتاب مثبت درمانی افتاد و کار حفظ اعداد را به صورت جدی دنبال کردم. برای بار اول هم وقتی تصمیم به حفظ عددها گرفتم توانستم40عدد را در یک روز حفظ کنم به این ترتیب چند روز بعد رکوردم را به 73عدد رساندم و به عشق رکوردزنی کوششم را ادامه داد تا به عدد 100 رقمی رسیدم.

حافظه ای برای اعداد

غفاری درباره نحوه حفظ کردن اعداد می گوید: وقتی به عددها نگاه می کنم سعی می کنم بین آنها یک رابطه به دست بیاورم و تصویر آن عدد را مانند یک عکس به فکرم بسپارم. اگر شرایط روحی مناسبی داشته باشم هشت یا نه دقیقه زمان می خواهم تا اعداد را به فکرم بسپارم و بتوانم آن عدد 100رقمی را برایتان از حفظ بخوانم. خانم غفاری می تواند اعداد را از چپ و راست بخواند: اگر بار اول عدد را از سمت راست برایتان از حفظ بخوانم برای برعکس خواندنش باید یکی دونگاه دوباره به عددها بیندازم تا آن را از جهت مخالف به صورت حفظ بخوانم.

کوشش برای ثبت رکورد

خانم حافظه بعد از اینکه متوجه شد می تواند اعداد 100رقمی را خیلی راحت و در زمان کمی به فکرش بسپارد ماجرا را با خانواده اش در میان گذاشت: روزهای اول وقتی به دوستانم می گفتم قصد دارم اعداد 100رقمی را در زمان کوتاهی حفظ کنم آنها جدی نمی گرفتند و می گفتند این کار امکان پذیر نیست ولی من هیچ وقت مایوس نشدم و کوششم را ادامه دادم. بعد از این با موفقیت این کار را انجام دادم. ابتدا به خانواده ام گفتم. آنها از این ماجرا خیلی شادمان شدند بعد مسؤولان دبیرستان از ماجرا باخبر شدند.

از آن موقع به بعد دیگر هر کسی که به من می رسید می خواست مرا تست کند برای همین سریع یک عدد 100رقمی قطار می کرد و می گفت زود باش آن را حفظ کن. بیشتر همکلاسی هایم این کار را می کردند آنها وقتی متوجه توانایی ام می شدند با تعجب مرا نگاه می کردند. بعد مسؤولان اداره آموزش و پرورش خمین از ماجرا با خبر شدند و امتحانم کردند. حالا هم می خواهم این رکورد را در کتاب گینس ثبت کنم و باعث افتخار برای کشورم شوم.غفاری بچه اول خانواده است، دو برادر و خواهر کوچک تر از خودش دارد، پدرش معلم است و مادرش هم خانه دار.

او علاقه زیادی به مطالعه دارد: بیشتر اوقات فراغت را دوست دارم در کنار خانواده ام باشم و کتاب بخوانم، پیاده روی را هم دوست دارم، هر وقت هم فرصتی پیدا کنم موسیقی گوش می کنم، از بین اعداد هم رقم های 1، 5، 16 و 17 را دوست دارم، هیچ وقت برای نمره20 درس نخوانده ام. دوست ندارم فکرم را با اطلاعات زیادی پر کنم برای همین فکر نمی کنم بیشتر از 20 شماره تلفن را حفظ نموده باشم خیلی دوست دارم رکوردم را افزایش دهم ولی باید خودم را برای کنکور آماده کنم و در رشته دلخواهم، مهندسی پزشکی، ادامه تحصیل بدهم.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 11 تیر 1402 بروزرسانی: 11 تیر 1402 گردآورنده: malcom.ir شناسه مطلب: 2185

به "قوی ترین حافظه ایران را چه کسی دارد؟ ، حافظه باور نکردنی یک دختر اهل خمین!" امتیاز دهید

1 کاربر به "قوی ترین حافظه ایران را چه کسی دارد؟ ، حافظه باور نکردنی یک دختر اهل خمین!" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قوی ترین حافظه ایران را چه کسی دارد؟ ، حافظه باور نکردنی یک دختر اهل خمین!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید