نحوه استفاده از کریدور چین - اکتائو - انزلی آنالیز شد

به گزارش مالکوم، خبرنگاران: دیدار مدیرعامل شرکت تولیدکننده فولاد چینی با مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی نحوه استفاده از کریدور چین - اکتائو - انزلی آنالیز شد.

نحوه استفاده از کریدور چین - اکتائو - انزلی آنالیز شد

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

به گزارش خبرنگاران از رشت، به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد انزلی، یکی از بزرگترین شرکت های فراورینماینده فولاد در غرب چین در بازدید از منطقه آزاد انزلی، نسبت به سرمایه گذاری در این منطقه و بهره گیری از کریدور چین اکتائو بندرانزلی ابراز تمایل کرد.

رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی در جلسه معرفی ظرفیت های سرمایه گذاری در منطقه متبوع خود به سرمایه گذاران چینی، با بیان اینکه این منطقه با هدف توسعه مراودات تجاری با کشورهای حاشیه دریای خزر و چین ایجاد شده است، اظهار کرد: منطقه آزاد انزلی در مساحت بالغ بر 9400 هکتار دارای محدوده های بندری، صنعتی، تجاری و گردشگری که محدوده بندری آن با ظرفیت تخلیه و بارگیری 7 میلیون تن کالا در سال است.

وی با تشریح ظرفیت های سرمایه گذاری و زیرساختی منطقه توضیح داد: با توجه به امکان کاهش هزینه و زمان حمل و نقل کالا میان دو کشور و به منظور استفاده از مزایا و معافیت های قانونی سرمایه گذاری در منطقه آزاد انزلی، بهره گیری از کریدور ترکیبی ریلی-دریایی، چین، اکتائو، انزلی را پیشنهاد کرد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی با اشاره به عزم پایدار این سازمان برای عملیاتی شدن این کریدور ترانزیتی بین المللی در مورد جهت تجاری مذکور اضافه نمود: هم اکنون منطقه آزاد انزلی میزبان سرمایه گذارانی از کشور چین در حوزه های فراوریی و بازرگانی است که فرصت های مختلف امکان ترانزیت، صادرات و صادرات مجدد به وسیله این منطقه استفاده می نمایند.

شائو مدیرعامل این شرکت فراوری نماینده فولاد که با ظرفیت فراوری 10 میلیون تن فولاد در شمال غرب چین مشغول به فعالیت است با استقبال از پیشنهاد مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی توضیح داد: با آنالیز های صورت گرفته معین شد که کریدور پیشنهادی منطقه آزاد انزلی(چین-اکتائو-بندرانزلی) مناسبترین جهت حمل کالا برای ما است و علاقمند به استفاده از آن هستیم.

وی از تحقیقات شرکت متبوع خود در مورد جاذبه ها و مزایای سرمایه گذاری شرکت های خارجی در این منطقه اطلاع داد و گفت: مشغول مذاکره با شرکت های حمل و نقل و شرکت های ایرانی علاقمند به محصولات خود به منظور ارسال فراوریات خود از جهت این کریدور به منطقه آزاد انزلی هستیم.

بازدید از فاز صنعت و تجارت و محدوده بندری منطقه آزاد انزلی از دیگر برنامه های این گروه سرمایه گذار چینی بود که بعد از جلسه با مدیرعامل و معاونین و مدیران این سازمان انجام شد.

آ

منبع: تسنیم
انتشار: 1 دی 1398 بروزرسانی: 8 مهر 1399 گردآورنده: malcom.ir شناسه مطلب: 545

به "نحوه استفاده از کریدور چین - اکتائو - انزلی آنالیز شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نحوه استفاده از کریدور چین - اکتائو - انزلی آنالیز شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید