نسخه های جدید خودروهای وطنی چه تفاوتی با قبلی ها دارند؟

به گزارش مالکوم، پسوند پلاس اولین بار با واردات انواع گوشی کره ای و چینی به گوش ایرانی ها خورد اما حالا بسیاری از خودروهای وطنی نسخه پلاس دارند.

نسخه های جدید خودروهای وطنی چه تفاوتی با قبلی ها دارند؟

به گزارش گروه رسانه های دیگر خبرگزاری خبرنگاران، خودروسازان ما دارند کم کم شیوه فراوری مدرن خودرو را یاد می گیرند. یک دهه قبل وقتی به یکی از دو فراوریکننده عظیم کشور مراجعه می کردی، در پایین ترین بخش های بازار خبری از تریم های متفاوت و متنوع نبود اما حالا سایپا تنها برای خودروی کوییک بیش از 4 یا 5 تریم مختلف درنظر گرفته و ساینا را در مدل های متنوعی فراوری می نماید.

دنا هم به عنوان خودروی پرچمدار ایران خودرو یکی از محصولاتی است که در دامنه وسیعی از قیمت و تجهیزات قابل سفارش گذاری است. نکته جالبی که در این بین در سال 99 اتفاق افتاده شایع شدن نام یا پسوند پلاس برای محصولاتی است که در نسخه فیس لیفت یا تریم تجهیزشده به بازار می آیند.

این جا در یک گزارش کوتاه می توانید به مهم ترین نکات درباره شش خودروی موجود در بازار که با کد پلاس عرضه می شوند، دست یابید.

دنا پلاس

ظرف زمانی کوتاه پس از عرضه، ایران خودرو متوجه محبوبیت دنا شد و سعی کرد با توجه به ذائقه خریداران ایرانی فراوری محصولی متفاوت را کلید بزند. ازاین رو عمیق ترین پلاس این جمع را خلق کرد که نه تنها در نسخه توربو در بخش فنی که در بخش ظاهری هم تاحدی متحول شده بود.

دنا پلاس که اواخر سال 96 در نخستین نمونه ها به بازار کشور آمد، با داشتن طرح کناری کاملا متفاوت، رینگ های تازه ، امکانات بیشتر و چهار ایربگ و سانروف، یکی از رقبای عظیم فراوریات چینی است.

این خودرو در نسخه توربو پلاس با موتور 150 اسبی و در نسخه توربو پلاس اتوماتیک با گیربکس 6سرعته اتوماتیک عرضه می گردد و بسته به 4تریم تجهیزاتی دنا پلاس تیپ1 و 2 و دنا پلاس توربو تیپ1 و 2، احتمالا بهایی بین 250 تا 350 میلیون تومان خواهد داشت.

کوییک پلاس

نام این خودرو اواخر سال 1397 شنیده شد. جایی که خبر رسید کوییک محصول متفاوت سایپا با گیربکس اتومات و تجهیزات تازه قرار است به بازار عرضه گردد. این نمونه که هم اینک به دلیل کمیاب شدن، در نسخه کارکرده با بهایی 140 میلیونی خرید و فروش می گردد، همان مشخصات فنی و ابعاد و گنجایش کوییک معمولی، کوییک R و کوییک S را داشته منتها در مقایسه با نسخه عادی چند آپشن مناسب را با خود دارد.

مهم ترین آپشن خودرو هم قطعا گیربکس CVT خودرو است که رانندگی بسیار راحتی را در کنار مصرف سوخت پایین عاید خریداران می نماید.

سورن پلاس

یک نسخه جوان پسند از سورن که قرار است هم با موتور تنفس طبیعی و هم موتور توربو به بازار بیاید و کمی در حال نزار فروش سورن تغییر ایجاد کند.

به غیر از رینگ و لاستیک متفاوت، چراغ های کریستالی عقب، بازطراحی فرمان و بخش هایی از داشبورد در کنار افزودن آپشن های تازه و البته به سازی پوزه خودرو با یک چراغ و جلوپنجره مشکی جزو مهم ترین مواردی است که در سورن پلاس خواهیم دید. مواردی که احتمالا بهای نسخه تنفس طبیعی این محصول را از سطح 190 میلیون تومانی کنونی بالاتر خواهد برد.

تیبا پلاس

یک کار خوب برای خریداران ارزان ترین خودروی ایرانی موجود در بازار (به پراید دیگر کاری نداریم) که احتمالا بخش تازه ای از خریداران را به سمت تیبا خواهد کشاند.

به غیر از قطعات تزیینی در جلوپنجره یا دستگیره ها، یک آینه جدید، مانیتور لمسی و بعضی آپشن ها به تیبا پلاس اضافه شده تا این خودرو آسایش بیشتری را عاید سرنشینانش کند. قیمت این خودرو در بازار امروز در محدوده 110 تا 115 میلیون تومان در نوسان است.

ام وی ام 315 پلاس

خاص ترین پلاس جمع که با یک فیس لیفت کامل همراه بوده و چهره متفاوتی را برای چری فالوین یا ام وی ام 315 به همراه آورده است. به غیر از تغییر تریم داخلی چراغ های جلو و تحول کامل در سپر جلو، داشبورد به کل عوض شده، گیربکس اتوماتیک روی خودرو نصب شده و سانروف هم در دسترس خریداران است.

قیمت این خودرو فعلا روی 290 میلیون تومان در کارخانه تنظیم شده اگرچه بعید نیست به محض ورود به بازار بهای این خودرو از 300 میلیون تومان هم عبور کند.

ساینا پلاس

آخرین عضو خانواده پلاس ها، سدان خوش چهره و کوچک سایپاست که توانسته در مدت اندکی پس از ورود به بازار بخش مهمی از خریداران 405 را به سمت خود بکشاند.

این خودرو در نسخه پلاس به نسبت مدل عادی امکانات بیشتری مثل مانیتور لمسی دارد و بهای بالاتری هم در مقایسه با مدل معمولی از علاقه مندان طلب می نماید.روکش چرم مصنوعی برای جایگاه ها، رینگ آلومینیومی، سیستم رهیاب، دوربین دید عقب به همراه سنسورهای هشدار دهنده موانع در عقب خودرو و اضافه شدن کفپوش سه بعدی، از دیگر امکانات این خودرو 115 تا 120 میلیون تومانی در بازار است.

منبع: روزنامه خراسان

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا
انتشار: 30 آذر 1399 بروزرسانی: 30 آذر 1399 گردآورنده: malcom.ir شناسه مطلب: 1250

به "نسخه های جدید خودروهای وطنی چه تفاوتی با قبلی ها دارند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نسخه های جدید خودروهای وطنی چه تفاوتی با قبلی ها دارند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید