نصب 10 هزار مگاوات نیروگاه تجدیدپذیر تا سه سال آینده

به گزارش مالکوم، گلعلی زاده گفت: قرار است دولت در قالب برنامه سه ساله 10 هزار مگاوات به سبد نیروگاه های تجدیدپذیر اضافه کند.

نصب 10 هزار مگاوات نیروگاه تجدیدپذیر تا سه سال آینده

سرپرست مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم سازمان حفاظت محیط زیست انجام معاینه فنی موتورخانه ها را از لحاظ هزینه و منافع اقتصادی و بهینه سازی مصرف سوخت گاز برای شهروندان و کل جامعه حائز اهمیت دانست و گفت: اگر ایرادات موتورخانه ها رفع شود، میزان انتشار گاز های آلاینده به حداقل می رسد و منبع افزایش و تشدید آلودگی هوا را نیز در کلانشهر ها تحت کنترل خود درمی آوریم.

وی افزود: بر اساس ماده 17 قانون هوای پاک، سازمان ملی استاندارد با همکاری سازمان حفاظت محیط زیست و شرکت ملی گاز یک سامانه ای را طراحی کرد که شهروندان درخواست خود را برای معاینه فنی در این سامانه ثبت می کنند و شرکت های بازرسی تحت صلاحیت سازمان ملی استاندارد بازرسی ها را انجام داده و گزارشات را مجدداً در همین سامانه بارگذاری می کنند.

سرپرست مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم سازمان حفاظت محیط زیست اظهارکرد: اولویت با ساختمان های دولتی در کلانشهرهاست یعنی ما ابتدا از دولت شروع کردیم و بعد هم نوبت مراکز اداری بزرگ و منطقه ها مسکونی شهروندان است.

گلعلی زاده با اشاره به افزایش مصرف حداقل 15 تا 20 درصدی گاز بخش خانگی و تجاری در فصل زمستان گفت: این افزایش مصرف باعث می شود که گاز مورد نیاز برای سوخت نیروگاه ها و صنایع دچار کمبود شود و نهایتا به سمت سوخت مایع می روند که این هم باعث تشدید آلودگی خواهدشد.

وی با بیان اینکه شدت مصرف انرژی در ایران سه برابر میانگین جهانی است افزود: وزارت نیرو باید به تدریج وابستگی به سوخت های فسیلی را از طریق توسعه نیروگاه های تجدیدپذیر به حداقل برساند که البته خوشبختانه قرار است که دولت در قالب برنامه سه ساله 10 هزار مگاوات به سبد نیروگاه های تجدیدپذیر اضافه کند.

سرپرست مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم سازمان حفاظت محیط زیست گفت: هزینه معاینه فنی موتورخانه ها یک میلیون و 500 هزار تومان است، اما برای بار دوم مشوق هایی از طریق صندوق ملی محیط زیست پرداخت می شود.

خبرنگاران اجتماعی محیط زیست

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 28 مهر 1401 بروزرسانی: 28 مهر 1401 گردآورنده: malcom.ir شناسه مطلب: 2073

به "نصب 10 هزار مگاوات نیروگاه تجدیدپذیر تا سه سال آینده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نصب 10 هزار مگاوات نیروگاه تجدیدپذیر تا سه سال آینده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید