نقدها و نمرات بازی Battlefield 2042 منتشر شد

به گزارش مالکوم، چند روزی است که دسترسی زودهنگام بازیکنان به بازی بتلفیلد 2042 (Battlefield 2042) شروع شده است تا آن ها بتوانند اولین تجربه خود را از جدیدترین ساخته تیراندازی اول شخص استودیوی دایس (DICE) به دست آورند. در این میان برخی از منتقدان هم این فرصت را پیدا نموده اند تا بازی را تجربه و نظر خود را درباره آن بیان نمایند.

نقدها و نمرات بازی Battlefield 2042 منتشر شد

Battlefield 2042 کمی با قسمت های قبلی خود فرق دارد. این بازی دارای چندین حالت آنلاین چند نفره است اما از بخش داستانی تک نفره پشتیبانی نمی نماید. این بازی که در آینده نزدیک اتفاق می افتد، یک چرخش پیشرفته در فرمول نظامی سری ایجاد می نماید و به بازیکنان سلاح ها و وسایل نقلیه تازهی می دهد تا در مکان های تازه و آشنای قدیمی با آن ها نبرد نمایند.

در بازی بتلفیلد 2042 سه حالت اصلی وجود دارد. اولین حالت All Our Warfare نام دارد که در واقع نسخه های اصلاح شده ای از حالت های Conquest و Breakthrough از قسمت های قبلی را در خود قرار داده است. این بخش تا ظرفیت 128 بازیکن را در یک دور مسابقه پشتیبانی می نماید. حالت بعدی Hazard Zone نام دارد که یک تجربه تازه برای بتلفیلد 2042 به شمار میرود و به بازیکنان یک محیط بزرگ سندباکس را ارائه می دهد تا بازیکنان با تاکتیک های تیمی با آن سروکله بزنند. آخرین حالت اصلی بازی Portal نام دارد که یک حالت آنلاین کاملاً تازه است که به وسیله بازیکنان قابل شخصی سازی است و ترکیبی از دیگر بازی های قسمت های قبلی سری را به بتلفیلد 2042 می آورد.

واکنش منتقدان تا به اینجا به بازی مثبت بوده است. البته، هنوز تعداد زیادی از نقدهای بازی منتشر نشده است و باید منتظر بمانیم تا افراد بیشتری درباره بازی نظر بدهند. از 40 نقد بازی در اپن کریتیک، تا به امروز میانگین امتیازات بازی 79 بوده است. هرچند همه نظرها یکسان نبوده است اما بسیاری از منتقدان از حالت پورتال و هازارد زون در بازی بتلفیلد 2042 بسیار تعریف نموده اند و برخی هم وجود بخش های مختلف را در تنوع بیشتر بازی مؤثر دانسته اند. البته انتقاداتی هم به بازی وجود داشته و برخی به مسائل فنی آن اشاره نموده اند و برخی هم به حالت Conquest انتقاداتی داشته اند.

اد ثورن از سایت Rock Paper Shotgun، در نقد خود حالت All Out Warfare را یک تجربه کلاسیک بتلفیلد خطاب نموده است، هرچند از نظر او Breakthrough حالت بهتری است. او می گوید: Breakthrough نه تنها ساختاری پر هرج ومرج دارد پرهیجان دارد بلکه هدفی قابل توجه را هم به شما ارائه می دهد. و همان طور که انتظار دارید، همراه بودن با سه بازیکن دیگر در یک جوخه در حالی که به پناهگاه می روید یا به فکر تدارک انفجاری بزرگ هستید، بسیار سرگرم نماینده است. فکر می کنم متخصصان (قهرمانان، کلاس ها، هرچه می خواهید آن ها را صدا بزنید) در اینجا بسیار خوب باشند. با این حال، نمی توانم بگویم که هیچ کدام از آن ها برای موفقیت در بازی ضروری بودند، زیرا اعضای تیم ما فقط از هر فردی که ظاهرش را دوست داشتیم استفاده می کرد و به نظر می رسید که این به خوبی جواب می داد.

اما ثورن درباره حالت دیگر، یعنی Conquest، چندان نظر مثبتی ندارد: اگر بخشی از تیمی هستید که در زمین بازی آزاد لذت می برید، زمان بسیار خوبی را سپری خواهید کرد. اما برای دیگران ممکن است فقدان مسیری راهنمایی شده خیلی سریع آن ها را کسل کند.

چنین احساس مشابهی درباره بخش Conquest در نقد آستین گاسلین در سایت Polygon هم دیده می گردد. آن ها در نقد خود اشاره نموده اند که این حالت آن ها را به این گمان وا می دارد که انگار در حال تجربه یک بازی بتل رویال هستند. گاسلین اضافه می نماید: بخشی از مدت زمان استراحت درون این بخش بازی می تواند برای ضرب آهنگ گیم پلی یک دور مسابقه بتلفیلد معجزه کند اما در اینجا اغلب به چیزی کاملاً کسالت بار تبدیل می گردد.

بخش Hazard Zone به نظر کاملاً در تضاد با راندهای طولانی بخش Conquest است. ایموجن ملور (Imogen Mellor) در نقد خود در سایت GamingBible بخش Hazard Zone را نفس گیرترین و متمرکزترین بخش بازی بتلفیلد 2042 خطاب می نماید. او می گوید: این حالت کمتر شبیه به بتلفلید و کمی بیشتر شبیه به یک بازی تام کلنسی است، اما اگر برای این چالش آماده هستید، این حالت می تواند برای گروه مناسب و علاقه مند به آن تفریح خوبی را فراهم کند.

فیل هورنشاو از سایت GameSpot هم در نقد و آنالیز خود از این بازی از بخش Hazard Zone تعریف نموده و آن را یک تجربه برجسته خطاب نموده است. او می گوید: برخلاف حالت های دیگر بازی، تیم شما فقط می تواند یک نفر از متخصصان هر کلاس را در حالت Hazard Zone داشته باشد. بنابراین کار با دیگر اعضای تیم برای تصمیم گیری در خصوص استراتژی و اینکه کدام توانایی ها به برترین نحو با برنامه بازی تیم شما مطابقت دارند، مهم است. در حالی که حالت های All-Out Warfare بزرگ و پر هرج ومرج هستند، Hazard Zone یک تجربه استراتژیک و نزدیک تر است و به زیبایی با تمام عناصر سفارشی سازی و تخصصی متفاوت هر کلاس کار می نماید.

علاوه بر حالت های گفته شده، حالت Portal (پورتال) هم به نظر یکی از حالت های بسیار محبوب نزد منتقدان است که البته انتظار آن را هم داشتیم. این حالتی است که به بازیکنان امکان می دهد با استفاده از یک ویرایشگر مبتنی بر وب که قابلیت به اشتراک گذاری با دیگر بازیکنان را دارد، مسابقاتی را با قوانین و تجهیزات سفارشی خاص خود طراحی کنیم و حتی بخش هایی را از بازی های قبلی بتلفیلد در یک مسابقه ادغام کنیم.

پیتر هورنشاو از گیم اسپات درباره این بخش می گوید: احتمالات و امکانات مختلف تنوع بسیار بالا و خوبی را به بتلفیلد 2042 در زمان عرضه اضافه می نماید که اگر قرار بود فقط حالت های All-Out Warfare و Hazard Zone در بازی وجود داشته باشند، این موضوع امکان پذیر نبود. بخش پورتال مجموعه ای از راه های تازه را برای توسعه تجربه بازی بتلفیلد 2042 ارائه می دهد.

این موضوع به وسیله ثورن هم تکرار شده و او اذعان نموده که حالت پورتال بیشترین پتانسیل را در بین سه حالت فعلی بازی دارد. او نوشته: علیرغم نمایش های نسبتاً کم و ضعیف آن در پیش نمایش های اولیه، این بخش پورتال است که به اعتقاد من پتانسیل آن را دارد که واقعاً چیز خاص و منحصر به فردی را تحویل دهد.

سایت GamesRadar هم از این حالت تعریف و تمجید نموده است. جاش وست (Josh West) در نقد خود در این سایت آن را به عنوان یک نامه عاشقانه برای بازیکنان حرفه ای بتلفیلد خطاب نموده است و اشاره می نماید که این راهی بی نقص برای جشن گرفتن 20 سالگی این مجموعه است. وست می گوید: چیزی که این حالت ارائه می دهد مجموعه ای قوی از ابزارهای ویرایش و اشتراک گذاری برای ایجاد تجربیات منحصر به فردی از بتلفیلد است که نقشه ها، سلاح ها و کلاس های مختلف بازی های بتلفیلد 1942، بتلفیلد بد کمپانی 2 و بتلفیلد 3 را شامل می گردد و بر اساس تکنولوژی های استفاده شده در بتلفیلد 2042 ساخته شده است. حقیقت این است که این حالتی است که جامعه هواداران بازی ماه ها - اگر نگوییم سال ها- وقت خود را صرف آن خواهند کرد تا به حد نهایی آن دست پیدا نمایند. این حالتی است که در تجربه های اول هم بسیار ویژه خواهد بود.

در مجموع، مکان های تازه و چشمگیر در بتلفیلد 2042، گرافیک خیره نماینده و انتخاب بین چند حالت بازی مختلف، این اثر را به یک قسمت قوی در این سری بازی تبدیل نموده است. جاش وست در جمع بندی نقد خود نوشته است: از زمان Bad Company 2 تا به این لحظه، بازی Battlefield 2042 برای من بیش ترین تفریح را بین بازی های سری بتلفیلد فراهم نموده است. مقیاس بزرگ، نقشه های فوق العاده و تمرکز بی وقفه آن بر موقعیت های بازی تیمی، بتلفیلد 2042 را به عنوان تجربه ای مناسب از سری بتلفیلد تبدیل نموده است که می تواند برای مدتی طولانی در آینده رشد کند و تکامل یابد.

ایموجن ملور، منتقد سایت GamingBible، نتیجه گیری نهایی اش را اینگونه نوشته است: برخی از افراد چیزهای تازه را دوست خواهند داشت، برخی دیگر از آن متنفر خواهند شد. برخی از آن ها از بتلفیلد 2042 به عنوان دروازه ای برای دریافت بزرگ ترین نوستالژی ممکن استفاده خواهند کرد. اثری که الکترونیک آرتس و دایس در اینجا ایجاد نموده اند، بیشتر شبیه یک مجموعه ابزار برای سرگرم کردن خودتان است تا یک بازی عالی.

گاسلین از سایت Polygon عقیده دارد که بتلفیلد 2042 آن جهش نسل بعدی که این سری به آن احتیاج داشته را ارائه نمی دهد، البته آن را به یک تجربه بسیار خوب با حس و حال آثار قدیمی بتلفیلد بسیار نزدیک می داند. او در جمع بندی خود نوشته: استودیو دایس بیش از یک دهه است که در جستجوی آن جادوی قدیمی سری بازی بتلفیلد بوده است و با بازی Battlefield 2042 بسیار به آن نزدیک شده است. اما بتلفیلد 2042، حداقل تا به امروز، به ندرت به چیزی بسیار بیشتر از آن دست پیدا نموده است. به نظر نمی رسد که این یک گام واقعی رو به جلو برای فرنچایز، یا یک به روز رسانی معنادار برای فرمول 20 ساله آن باشد. در حال حاضر، من همچنان منتظر آن جهش بزرگ بعدی هستم.

در ادامه می توانید برخی از دیگر نمرات بازی Battlefield 2042 را مشاهده کنید.

  • EGM - امتیاز: 10/10
  • COGconnected - امتیاز: 9/10
  • The Games Machine - امتیاز: 9/10
  • DualShockers - امتیاز: 9/10
  • Twinfinite - امتیاز: 4.5/5
  • IGN Italy - امتیاز: 9/10
  • Press Start - امتیاز: 8.5/10
  • Hobby Consolas - امتیاز:8.4/10
  • GameSpot - امتیاز: 8/10
  • Attack of the Fanboy- امتیاز: 4/5
  • Gameblog - امتیاز: 8/10
  • WellPlayed - امتیاز: 8/10
  • Windows Central - امتیاز: 3.5/5
  • Hardcore Gamer - امتیاز: 7/10
  • Niche Gamer - امتیاز: 7/10
  • Destructoid - امتیاز: 6/10
  • TheSixthAxis - امتیاز: 6/10
  • VGC - امتیاز: 3/5

  • Stevivor - امتیاز: 4.5/10
منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 12 دی 1400 بروزرسانی: 12 دی 1400 گردآورنده: malcom.ir شناسه مطلب: 1829

به "نقدها و نمرات بازی Battlefield 2042 منتشر شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نقدها و نمرات بازی Battlefield 2042 منتشر شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید