نیکزاد: دلالی و رانت خواری سبب افزایش قیمت فولاد شده است

به گزارش مالکوم، تهران (پانا) - نایب رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید دارد با مدیریت مقتدرانه و برخورد جدی با رانتخواران می توان قیمت فولاد در بازار کشور را کنترل کرد.

نیکزاد: دلالی و رانت خواری سبب افزایش قیمت فولاد شده است

علی نیکزاد در نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی در جریان آنالیز گزارش کمیسیون صنایع درخصوص شرایط بازار فولاد گفت: قیمت سیمان و فولاد در پروژه های ساختمان سازی، عمرانی، زیرساختی توسعه ای و شهرداری تاثیر بسزایی دارد، به دلیل قیمت نامناسب سیمان و فولاد بسیاری از کارگاه های توسعه ای در سراسر کشور تعطیل شده اند.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در زمینه قیمت سیمان و فولاد چندین جلسه با آقای خیابانی، رزم حسینی و سرپرست پیشین وزارت صمت برگزار کردیم، متاسفانه در زمینه مدیریت قیمت سیمان و فولاد شاهد مدیریت مقتدرانه در وزارت صمت نبودیم، با وجود اینکه قول دادند قیمت هر کیلوگرم فولاد بیش از 8 هزار تومان نگردد، همچنان شاهدیم قیمت این کالا بالاتر از نرخ دنیای است.

این نماینده مجلس گفت: در کشور 30 میلیون تن فولاد فراوری می گردد که نهایت 15 میلیون تن در داخل مصرف می گردد، با این وجود قیمت آن در بازار ایران بالاتر از قیمت دنیای است، ما انتظار داریم وقتی کالایی در بورس ارائه می گردد، قیمت آن ارزان گردد، اما از آنجایی که مدیریت مقتدرانه و برخورد محکم با رانتخواران و دلالان وجود ندارد، همچنان شاهد افزایش قیمت فولاد هستیم.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مجلس انقلابی از اقدام انقلابی حمایت می نماید، گفت: 48 درصد از میزان صادرات کشور در زمینه سیمان و فولاد کاسته شده است، چرا با وجود انرژی یارانه ای، حمایت دولت و حقوق ریالی به کارگران، همچنان قیمت سیمان و فولاد از بازار اقتصاد آزاد دنیا بیشتر است؟

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 5 آذر 1399 بروزرسانی: 5 آذر 1399 گردآورنده: malcom.ir شناسه مطلب: 1197

به "نیکزاد: دلالی و رانت خواری سبب افزایش قیمت فولاد شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نیکزاد: دلالی و رانت خواری سبب افزایش قیمت فولاد شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید