شرایط 6 شهرستان استان مرکزی قرمز است

به گزارش مالکوم، خبرنگاران/مرکزی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی گفت: 6 شهرستان استان در شرایط قرمز کرونایی قرار دارند.

شرایط 6 شهرستان استان مرکزی قرمز است

بهروز اکرمی در هفتاد و یکمین جلسه ستاد مدیریت بیماری کرونا در استان مرکزی ضمن تشریح طرح جامع مدیریت هوشمند تردد از اول آذرماه و محدودیت تردد خودروها اظهار کرد: ستاد ملی مقابله با کرونا از اول آذرماه طرح جدیدی را اجرا می نماید که براساس آن شهرها به سه دسته قرمز، نارنجی و زرد تقسیم بندی می گردد.

وی با بیان اینکه تقسیم بندی شهرها براساس شاخص های وزارت بهداشت، هر دوشنبه اعلام می گردد، اضافه نمود: براساس شاخص های وزارت بهداشت 6 شهرستان استان مرکزی در شرایط قرمز و 6 شهرستان در شرایط نارنجی قرار دارند.

اکرمی شهرستان های اراک، ساوه، دلیجان، شازند، خمین و کمیجان را در شرایط قرمز و باقی شهرستان ها را در شرایط نارنجی دانست.

وی بیان نمود: طبق تصمیمات اتخاذ شده و قوانین و ضوابط در شهرستان های دارای شرایط قرمز از اول آذرماه یک سوم کارکنان دولت در محل کار حاضر خواهند شد، گروه های شغلی دو، سه و چهار به مدت 2 هفته کاملا تعطیل خواهند شد و امروز باید سازمان صمت و اتاق اصناف به صورت مکتوب این تعطیلی را به صنوف اعلام کند و ناظر عالی بر این امر دانشگاه علوم پزشکی خواهد بود و صمت نیز مسئول اجراست.

معاون استاندار تاکید نمود: در این طرح چنانچه یک واحد صنفی فعال و باز بود، نیازی به تذکر و توبیخ نیست و ماموران می توانند در لحظه اقدام به پلمب واحد نمایند و نیروی انتظامی حمایت انتظامی از ماموران صمت را خواهد داشت.

وی با اشاره به تعطیلی مدارس و دانشگاه ها و آکادمی های خصوصی و حوزه های علمیه به صورت کامل در شهرهای قرمز، گفت: در صورت فعال بودن این اماکن، در مرحله اول تذکر داده می گردد، در صورت تکرار، انفصال از خدمت به مدت سه ماه برای مدیران دولتی مدارس و در صورت باز بودن آکادمی های خصوصی مبلغ دو میلیون تومان جریمه لحاظ می گردد.

اکرمی با بیان اینکه در شهرهای دارای شرایط قرمز، تمامی مساجد، نمازهای آدینه، مراسم های مذهبی و آیینی کاملا به مدت دو هفته تعطیل خواهد بود، گفت: براساس این طرح، ورود پلاک های غیربومی به شهرها کاملا ممنوع است و در غیر این صورت یک میلیون تومان جریمه برای خودرو لحاظ می گردد، همچنین تردد خودروهای شخصی در این شهرها از ساعت 21 تا 4 بامداد نیز ممکن نخواهد بود و در صورت تردد مبلغ 200 هزار تومان جریمه اعمال می گردد.

وی اضافه نمود: از اول آذرماه به مدت دو هفته تردد پلاک های غیر بومی به غیر از ایران 47 و ایران 57 به استان ممنوع است و افراد ساکن در استان با پلاک های غیربومی استان مرکزی می توانند با در اختیار داشتن کارت بیمه خودروی خود که نشان از سکونت در استان دارد می توانند تردد داشته باشند، همچنین برای تردد پرسنل کارخانجات در شیفت شب، تردد کادر درمان و ... کارفرما باید لیست را به فرمانداری ارسال کند و پس از تایید فرمانداری لیست در اختیار پلیس قرار می گیرد.

اکرمی در مورد محدودیت های شهرهای نارنجی اظهار کرد: در این راستا ادارات با یک دوم ظرفیت کارمندان خود فعال خواهند بود، مدارس، دانشگاه ها، حوزه های علمیه و آکادمی های خصوصی تعطیل خواهند بود و ورود خودروها با پلاک غیربومی به این شهرها نیز ممنوع است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 29 آذر 1399 بروزرسانی: 29 آذر 1399 گردآورنده: malcom.ir شناسه مطلب: 1246

به "شرایط 6 شهرستان استان مرکزی قرمز است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرایط 6 شهرستان استان مرکزی قرمز است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید