پرورش شتر در 17 شهرستان خراسان رضوی

به گزارش مالکوم، مدیر امور دام سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: هم اکنون هشت هزار و 576 نفر شتر در 17 شهرستان استان در حال پرورش است.

پرورش شتر در 17 شهرستان خراسان رضوی

احمد داوطلب مدیر امور دام سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: سبزوار با برخورداری از 2 هزار و 648 نفر شتر رتبه اول و شهرستان های داورزن و خواف در رتبه های بعدی قرار دارند.

او اضافه نمود: سالانه حدود 350 تا 380 تن گوشت شتر در خراسان رضوی فراوری می گردد و در کنار آن شیر، پشم و کُرک نیز به اندازه محدود فراوری می گردد.

مدیر امور دام سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی این استان را جزء 14 استان پرورش دهنده شتر در کشور دانست و ادامه داد: استان هایی مانند سیستان و بلوچستان، هرمزگان و کرمان دارای جمعیت به مراتب بیشتری از این دام هستند که دلیل آن هم شرایط محیطی آنان است.

داوطلب اعلام کرد: با توجه به مطلوبیت مالی فراوری شیر شتر هم اکنون برای ساماندهی و تقویت این بخش در حال کوشش هستیم، اما در حال حاضر بیشتر شیر به صورت فله به فروش می رسد و شترداران محصول خود را به مغازه ها عرضه می نمایند.

او توضیح داد: افزایش فراوری گوشت شتر می تواند به عنوان فرصتی برای نیل به خودکفایی در فراوری گوشت قرمز در نظر گرفته گردد، اما ویژگی های کیفی گوشت شتر یکی از موضوعات مهمی است که باید در بازارپسندی آن مورد توجه قرار گیرد.

خبرنگاران خراسان رضوی مشهد

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 30 آبان 1401 بروزرسانی: 30 آبان 1401 گردآورنده: malcom.ir شناسه مطلب: 2085

به "پرورش شتر در 17 شهرستان خراسان رضوی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پرورش شتر در 17 شهرستان خراسان رضوی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید