چگونه شیائومی پادشاهی اسمارت فون ها در بازار هند را از سامسونگ ربود؟

به گزارش مالکوم، شیائومی در سال 2016 فقط 3 درصد بازار اسمارت فون های هند را در اختیار داشت ولی در انتها سال 2019 به سهمی 30 درصدی از این بازار رسیده است؛ یعنی انتها پادشاهی سامسونگ بر این بازار ولی می تواند هنوز هم پیروز تر باشد؟

چگونه شیائومی پادشاهی اسمارت فون ها در بازار هند را از سامسونگ ربود؟

برای دیدن تاج محل و مجسمه های بودا، تور هند ما را تجربه کنید.

5 سال پیش هیچ کسی تصور نمی کرد روزی سامسونگ در رتبه دوم پرفروش ترین اسمارت فون ها در بازار هند قرار بگیرد و یک شرکت چینی گوی سبقت را از این غول بزرگ کره ای برباید.

سامسونگ برای سال های طولانی صاحب اول و آخر بازار هند بود. انواع گوشی های تلفن همراه این شرکت در بازار هند فروش می رفتند و مردم به خریدشان بسیار مشتاق بودند. سامسونگ به خوبی الفبای موفقیت در این بازار را یاد گرفته بود و گوشی هایی با مشخصات و قیمت درخواستی هندی ها فراوری می نماید.

اما در همین خلال، یک شرکت چینی ناشناخته در سال 2016 اقدام به تاسیس یک کارخانه و نمایندگی در کشور هند برای فراوری تلفن همراه کرد. در آن موقع، شیائومی برای چینی ها یک برند تازه شناخته شده بود ولی برای هندی ها هیچ معنایی نداشت جز گوشی هایی مشابه آیفون برای افراد فقیر!

شیائومی با سری گوشی های ردمی 100 و 200 دلاری وارد بازار هند شد. اسمارت فون هایی که مشخصات یک گوشی 500 دلاری سامسونگ را داشتند و به همان کیفیت کار می کردند ولی از نظر قیمتی چند برابر کمتر!

در همان سال 2016، سهم شیائومی از بازار هند به 3 درصد افزایش یافت ولی در طرف مقابل، سهم بازار سامسونگ نزدیک به 25 درصد بود. شیائومی سعی می کرد در این بازار فروش آنلاین داشته باشد ولی بخش وسیعی از کشور هند هنوز برای فروش آنلاین آمادگی نداشت.

سامسونگ با اتکا به نمایندگی های فروش سنتی و شبکه توزیع بسیار قوی خود بر بازار تسلط داشت و هنوز فروش بیشتری به جیب می زد.

شیائومی کم کم رویه بازار را تغییر داد. راه اندازی کارخانه های بیشتر، عرضه گوشی های ارزان قیمت بسیار شیک با قیمت مناسب و افزایش نمایندگی های فروش باعث شدند که اکنون در خاتمه سال 2019، سهمی 28 درصدی از این بازار داشته باشد؛ درحالی که سهم سامسونگ 25 الی 26 درصد است.

البته، در این آمارها فقط فروش گوشی ملاک قرار گرفته است و از فروش تجهیزات جانبی، قطعات موبایل، شیشه گوریلاگلاس، نمایشگر و دوربین خبری نیست. شاید با احتساب این ها، هنوز سامسونگ در این بازار برنده واقعی باشد.

جنگ برندهای چینی در سرزمین هزار ادیان

حقیقت بزرگ این است که حدود 66 درصد بازار گوشی های کشور هند دست برندهای چینی است. شیائومی برند اول این بازار در میان چینی ها هم هست. گوشی های این برند به قدری ارزان ولی خوش ساخت و با کیفیت بودند که در ابتدا هندی ها باورشان نمی شد و به دیده تردید گوشی های شیائومی را به دست می گرفتند.

شیائومی برنامه مدون و حساب شده ای برای بازار هند داشت. این شرکت در ابتدا سعی نموده فروش آنلاین اسمارت فون ها را تصاحب کند. در سال 2017، از هر دو گوشی آنلاینی که خریداری می شد؛ یک گوشی سهم شیائومی بود.

در فاز بعدی، سراغ خرده فروشی های بزرگ آفلاین در شهرهای پر جمعیت رفت و قراردادهای اشتراکی با آن ها بست. سپس، سراغ فروشگاه های خانگی در شهرهای درجه 2 و 3 کشور هند رفت. یکی پس از دیگری، بازارهای مختلف به تصاحب شیائومی درمی آمدند و هیچ کاری از سامسونگ ساخته نبود.

شیائومی در سه ماهه دوم سال 2019 نزدیک به 36.9 میلیون گوشی هوشمند در بازار هند فروخته است. رشد بازار این شرکت هنوز ادامه دارد و به نظر می رسد باید منتظر فتح قله های بیشتری باشیم.

ولی بازار هند از روش های غیرمنطقی و اصولی در فروش تلفن هوشمند پیروی می نماید که باعث می شوند یک دفعه بازی برای یک برند برعکس گردد. ممکن است در سال 2020 شاهد اتفاقات دیگری در این بازار باشیم و برندهایی مانند هواوی، ویوو یا اوپو از شیائومی پیشی بگیرند.

سهم بازار سامسونگ در سال 2019 از 23 به 26 درصد افزایش پیدا نموده است. سامسونگ بازار خودش را دارد و به این زودی ها از این بازار بیرون رانده نمی گردد و حتی ممکن است رشد فروش داشته باشد ولی برندهای چینی سهم های بالاتری نصیب خود کردند.

در نهایت، شیائومی چشم انداز بزرگی در بازار هند می بیند و به همان اندازه باید آمادگی مقابله با تهدیدات و مخاطرات این بازار را داشته باشد.

منبع

منبع: یک پزشک
انتشار: 5 بهمن 1398 بروزرسانی: 20 مهر 1399 گردآورنده: malcom.ir شناسه مطلب: 623

به "چگونه شیائومی پادشاهی اسمارت فون ها در بازار هند را از سامسونگ ربود؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه شیائومی پادشاهی اسمارت فون ها در بازار هند را از سامسونگ ربود؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید