کاندیدای راست افراطی اتریش در آستانه رسیدن به ریاست جمهوری

به گزارش مالکوم، نوربرت هوفر، به عنوان کاندیدای ریاست جمهوری راست های افراطی در اتریش بخت زیادی برای پیروزی در انتخابات فردا (یکشنبه) در این کشور داشته و می تواند تبدیل به اولین رئیس جمهور راست افراطی اروپا از سال 1945 تا به امروز گردد.

کاندیدای راست افراطی اتریش در آستانه رسیدن به ریاست جمهوری

به گزارش خبرنگاران، به نقل از خبرگزاری فرانسه، در حالی که کمتر از 4 هفته از پیروزی دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا می گذرد و 5 ماه پیش نیز انگلیسی ها رای به خروج از اتحادیه اروپا دادند نظرسنجی ها نشان می دهند که نوربرت هوفر، کاندیدای ریاست جمهوری راست افراطی و ضد مهاجرت در اتریش با رقیب مستقل و حامی محیط زیستش به نام آلکساندر فان در بلن، رقابتی شانه به شانه دارد.

اگرچه ریاست جمهوری در اتریش حالتی تشریفاتی دارد اما پیروزی هوفر می تواند یک اتفاق مهم برای احزاب راست افراطی در اروپا که سال آینده میلادی در کشورهایی نظیر فرانسه، آلمان و هلند در انتخابات به رقابت می پردازند، محسوب گردد.

انتخابات فردا در اتریش همزمان با برگزاری یک همه پرسی در ایتالیا بر سر یکسری اصلاحات قانون اساسی است که می تواند انتها کار ماتئو رنتزی، رئیس جمهور ایتالیا را رقم بزند.

در 11 ماه گذشته کمپین انتخابات ریاست جمهوری در اتریش با جنجال همراه بود و بعضی از مخالفان هوفر روی پوسترهای او سبیل هیتلری نقاشی نموده و مخالفان فان در بلن نیز چهره او را به شکل سگ درآوردند.

هوفر 45 ساله در دور اول انتخابات اتریش در 24 آوریل اول شد و برای نخستین بار در تاریخ اتریش یک کاندیدای راست افراطی توانست کاندیداهای دو حزب میانه رو را شکست دهد.

هوفر در دور دوم این انتخابات در 25 مه گذشته تنها با 31 هزار رای از فاندر بلن بازنده شد اما حزب آزادی متعلق به هوفر توانست وقوع یکسری خطاها را بهانه نموده و پیروز به تجدید برگزاری دور دوم انتخابات گردد.

هوفر کسی است که دیدگاهایی شبیه به ترامپ داشته و توانسته از نارضایتی فزاینده مردم از مسائل جهانی سازی و چند فرهنگی به نفع خود استفاده کند هرچند که اتریش یکی از بزرگترین برنده های یک پارچه سازی اروپا بوده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 4 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: malcom.ir شناسه مطلب: 739

به "کاندیدای راست افراطی اتریش در آستانه رسیدن به ریاست جمهوری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاندیدای راست افراطی اتریش در آستانه رسیدن به ریاست جمهوری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید