کشف یک نقاب باستانی عجیب در رسوبات سیلاب در ژاپن

به گزارش مالکوم، باستان شناسان یک ماسک چوبی متعلق به اوایل قرن سوم را در ویرانه های نیشی-ایواتا در استان اوساکای ژاپن کشف نموده اند که به طور کامل سالم مانده است.

کشف یک نقاب باستانی عجیب در رسوبات سیلاب در ژاپن

خبرنگاران |خبر این اکتشاف از سوی مرکز میراث فرهنگی اوساکا در روز 24 آوریل اعلام شد. این اکتشاف سومین نمونه یک نقاب چوبی از این دوره است. کارشناسان باور دارند این دست سازه در جشن های مهم کشاورزی که از سوی افراد قدرتمند آن دوران سازماندهی می شد، کاربرد داشته است.

به گزارش خبرنگاران ، این نقاب چوبی از چوب سدر ساخته شده، حدود 30 سانتی متر ارتفاع و 18 سانتی متر عرض دارد، دو حفره چشم دارد و در یک سمت آن نیز یک حفره وجود دارد که احتمالاً به آن نخ گره می زدند تا ماسک را روی صورت نگه دارد. این ماسک در رسوبات سیل در عمق حدودا سه متری زیر سطح زمین کنار یک سطل آب چوبی و یک شئ چوبی تقریبا سوخته به شکل بیل یافت شد.

به گفته محققان، حدود 1800 سال پیش در دوره یایوئی (Yayoi) احتمالاً از این نقاب هایی مثل این در جشن های سالانۀ کشاورزی استفاده می شده است. در آن دوران، ژاپن به یک جامعه کشاورزی ثابت و جاافتاده تغییر یافت و روش های کشاورزی کره را در منطقه کیوشو به کار گرفت. کائورو تراساوا، مدیر مرکز تحقیقات ماکیموکوگاکو در شهر ساکورایی عقیده دارد که این نقاب برای استفاده در مواقع عادی نبوده زیرا بیش از حد سنگین است و بنابراین فقط در مواقع جشن به کار می رفته است.

(این نقاب به همراه بقایایی از دو شیء چوبی دیگر یافت شد)

تراساوا می گوید: من باور دارم این نقاب نمایانگر روح یک سَر بوده که آن موقع عقیده داشتند خدایی به شکل انسان و نمایانگر قدرت اوکیمی است. اوکیمی لقب حاکم پادشاهی یاماتو است، یک پیمان سیاسی بین خانواده های قدرتمند متمرکز در استان نارای امروزی که از قرن سوم تا هفتم حکمرانی کردند.

این نقاب از 20 آوریل تا 7 می در موزه فرهنگ یایوئی در ایزومی، استان اوساکا به نمایش در خواهد آمد.

مترجم: زهرا ذوالقدر

منبع: فرادید
انتشار: 6 اردیبهشت 1402 بروزرسانی: 6 اردیبهشت 1402 گردآورنده: malcom.ir شناسه مطلب: 2156

به "کشف یک نقاب باستانی عجیب در رسوبات سیلاب در ژاپن" امتیاز دهید

1 کاربر به "کشف یک نقاب باستانی عجیب در رسوبات سیلاب در ژاپن" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشف یک نقاب باستانی عجیب در رسوبات سیلاب در ژاپن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید