10 کارگردان پیروز دنیای مارول بر اساس میانگین فروش در گیشه

به گزارش مالکوم، بسیاری از کارگردانان بااستعداد در طول چهارده سال گذشته، فیلم های دنیای سینمایی مارول را در سطوح مختلف کارگردانی نموده اند. با این وجود، وقتی که این کارگردانان را بر اساس میانگین فروش آثارشان در گیشه مقایسه می کنیم، بعضی ثابت می نمایند که سودآورتر از دیگران هستند.

10 کارگردان پیروز دنیای مارول بر اساس میانگین فروش در گیشه

دنیای سینمایی مارول با گذشت زمان به توسعه خود ادامه می دهد و کارگردانان بااستعداد بیشتری به پروژه های مختلف آن ملحق می شوند. هواداران هم چنان منتظر انتها هیجان انگیز فاز چهارم این فرانچایز هستند اما از طرف دیگر خلاقیت پشت صحنه این آثار ابرقهرمانی انتهای ندارد.

10. جان فاورو

2 فیلم - 739,663,968 دلار

جان فاورو به خاطر مهارت فوق العاده اش در داستان سرایی و ساخت فرانچایز در نظر بسیاری از هواداران فردی افسانه ای محسوب می گردد. یاری های او به دنیای سینمایی مارول را نمی توان نادیده گرفت، زیرا او بود که این فرانچایز را در سال 2008 با مرد آهنی شروع کرد. او برای دنباله این فیلم در سال 2010 که آخرین اثری است که در این فرانچایز کارگردانی نموده، به دنیای سینمایی مارول بازگشت. البته فاورو سال ها پس از این فیلم نیز در نقش شخصیت هپی هوگان در مارول ظاهر شد.

مرد آهنی اصلی اثر پیروز و بزرگی بود که بسیاری گمان می کردند در گیشه شکست بخورد اما پیروزیت آن ادامه پیدا کرد و تصمیم سران مارول برای تشکیل یک فرانچایز بسیار بزرگ تر پس از آن نیز نتیجه خوبی در پی داشت و به درآمدزایی بیشتر فاورو به عنوان کارگردان برای دنیای سینمایی مارول یاری کرد. او در یک دهه گذشته هیچ فیلمی از دنیای سینمایی مارول را کارگردانی ننموده اما محبوبیت وی بین هواداران و پیروزیت های قبلی او، فاورو را به کارگردانی مطلوب برای انتقام جویان: جنگ های مخفی تبدیل می نمایند.

9. تایکا وایتیتی

2 فیلم - 800,254,498 دلار

تایکا وایتیتی در واقع عضو نسبتا تازهی در کاتالوگ کارگردانان دنیای سینمایی مارول است. او با فیلم ثور: رگناروک در سال 2017 به این فرانچایز پیوست و فصل تازهی را برای شخصیت ثور شروع و او را کاملا بازآفرینی کرد. وی هم چنین کارگردانی دنباله این فیلم در سال 2022، ثور: عشق و تندر را هم بر عهده داشت.

رویکرد کاملا تازه وایتیتی نسبت به ثور در رگناروک به مقدار ای سر و صدا ایجاد کرد که این فیلم به پرفروش ترین نسخه در سری ثور تبدیل شد و جایگاه این کارگردان را در میان دیگر کارگردانان دنیای سینمایی مارول تثبیت کرد. با این حال، نقدهای متفاوت به ثور: عشق و تندر تا حدودی باعث کاهش اندازه فروش این اثر شد و این فیلم فروش کم تری نسبت به رگناروک داشت و در نتیجه میانگین درآمدزایی وایتیتی برای مارول افت کرد.

8. جیمز گان

2 فیلم - 819,997,748 دلار

نگهبانان کهکشان در سال 2014 به کارگردانی جیمز گان، نارضایتی بسیاری از هواداران را در زنان معرفی به همراه داشت اما این فیلم خیلی زود به یکی از محبوب ترین فیلم های دنیای سینمایی مارول تبدیل شد و گان نیز برای ساخت دنباله آن در سال 2017 به دنیای سینمایی مارول بازگشت. گان علی رغم جنجال هایش در سال های اخیر که آینده او را در این سری تحت الشعاع قرار می دهند، کارگردانی نگهبانان کهکشان 3 در سال 2023 را هم بر عهده خواهد داشت.

فیلم اصلی نگهبانان کهکشان در گیشه فراتر از انتظارات ظاهر شد و هیاهوی زیادی را برای قسمت دوم خود ایجاد کرد که سه سال بعد اکران شد و به رقم فروشی بالاتر در سراسر دنیا رسید. گان در حال حاضر یکی از سودآورترین کارگردانان دنیای سینمایی مارول است و شور و شوق فوق العاده هواداران برای فصل بعدی داستان نگهبانان، بدون شک زمانی که این فیلم در نهایت در ماه می اکران گردد، میانگین فروش وی را حتی بیشتر از این هم افزایش خواهد داد.

7. سم ریمی

1 فیلم - 952,302,547 دلار

سم ریمی پس از تثبیت جریان فیلم های ابرقهرمانی با سه گانه مرد عنکبوتی در اوایل دهه 2000، بیش از یک دهه بعد با دکتر استرنج در چنددنیای دیوانگی به این ژانر بازگشت. او تا به امروز تنها یک فیلم را در دنیای سینمایی مارول کارگردانی نموده اما با توجه به محبوبیتش در بین هواداران و علاقه مندان به مارول، می تواند در مراحل بعدی فرانچایز نیز حضور داشته باشد.

دکتر استرنج در چنددنیای دیوانگی آن طور که بسیاری پیش بینی می کردند کیفیت فنی بالایی نداشت اما رقم فروش خوبی را ثبت کرد. این فیلم در نهایت نزدیک به یک میلیارد دلار در سرتاسر دنیا فروش داشت و همین اندازه کافی بود تا ریمی با تنها یک فیلم به یکی از سودآورترین کارگردانان این فرانچایز تبدیل گردد.

6. آنا بودن و رایان فلک

1 فیلم - 1,129,727,388 دلار

کاپیتان مارول 2019 که بین دو فیلم انتقام جویان اکران شد، یکی از مورد انتظارترین فیلم های فاز سوم دنیای سینمایی مارول بود. این فیلم اولین تجربه کاراکتر بری لارسون و هم چنین اولین همکاری مارول با آنا بودن و رایان فلک بود. این اثر بیش از یک میلیارد دلار فروش داشت و به یکی از پردرآمدترین فیلم های تاریخ مارول تبدیل شد.

فلک و بودن با تنها یک فیلم در این فرانچایز، میانگین فروش بیشتری نسبت به بیشتر کارگردانان دنیای سینمایی مارول دارند. این دو علی رغم پیروزیت فیلمشان، در حال حاضر برای هیچ پروژه ای در آینده مارول، از جمله دنباله کاپیتان مارول در سال 2023 که کارگردان آن نیا داکوستا خواهد بود، قراردادی امضا ننموده اند.

5. شین بلک

1 فیلم - 1,215,392,272 دلار

جان فاورو دو فیلم اول مرد آهنی را کارگردانی کرد و شین بلک کارگردانی مرد آهنی 3 را بر عهده گرفت که آخرین فیلم اختصاصی رابرت داونی جونیور در دنیای سینمایی مارول بود. این فیلم تغییراتی ایجاد کرد که هواداران از آن راضی نبودند اما به هر حال، مرد آهنی 3 پرفروش ترین اثر در مجموعه فیلم مرد آهنی بود و بیش از 1 میلیارد دلار در گیشه دنیای درآمدزایی کرد.

فیلم بلک از نظر اقتصادی به پیروزیت بزرگی رسید اما سبک بسیار خاص کارگردان به مذاق هواداران این فرانچایز خوش نیامد و همکاری او با مارول به همین یک بار محدود شد. با این وجود، او حتی با گذشت یک دهه از انتشار فیلمش هم چنان یکی از سودآورترین کارگردانان مارول است.

4. جان واتس

3 فیلم - 1,309,619,008 دلار

جان واتس اولین کارگردان دنیای سینمایی مارول است که هر سه قسمت از یک سه گانه را کارگردانی می نماید و سه گانه مرد عنکبوتی او در گیشه دنیای بسیار پیروز بوده است. این کارگردان با فیلم مرد عنکبوتی: بازگشت به خانه در سال 2017 به این فرانچایز پیوست و بعدا در سال های 2019 و 2021 فیلم های دور از خانه و راهی به خانه نیست را کارگردانی کرد.

هر سه فیلم واتس در دنیای سینمایی مارول در گیشه پیروز بودند و دو فیلم انتهای از مرز یک میلیارد دلار هم فراتر رفتند. او به وضوح یکی از پرسودترین خالقان دنیای سینمایی مارول است و علی رغم این که اخیرا از پروژه چهار شگفت انگیز کنار گذاشته شده، همکاری وی با این فرانچایز پس از راهی به خانه نیست نیز ادامه خواهد داشت.

3. رایان کوگلر

1 فیلم - 1,336,494,321 دلار

رایان کوگلر پس از اکران فیلم پلنگ سیاه در سال 2018 که دنیای تخیلی واکاندا را به مخاطبان معرفی کرد، به همکاری خود با دنیای سینمایی مارول انتها داد اما سران مارول پس از پیروزیت فیلم اولیه اش دوباره او را به دنیای سینمایی مارول دعوت کردند تا دنباله این اثر، پلنگ سیاه: واکاندا برای همواره را که نوامبر سال جاری اکران می گردد کارگردانی کند.

کوگلر توانایی و پتانسیل خود را در ژانر ابرقهرمانی به خوبی نشان داد و انتشار پلنگ سیاه جرقه ای برای یک انقلاب فرهنگی بود. میانگین فروش او مطمئنا با وجود انتظارات بالای مخاطبان برای واکاندا برای همواره افزایش خواهد یافت. این اثر علی رغم روند فراوری چالش برانگیزش، هم چنان یکی از هیجان انگیزترین فیلم های فاز 4 است.

2. جاس ویدون

2 فیلم - 1,455,208,595 دلار

بسیاری از بینندگان شاید جاس ویدون را به عنوان کارگردان لیگ عدالت در سال 2017 به یاد داشته باشند اما او در درجه اول کارگردان مارول بود و با فیلم تیمی و حماسی انتقام جویان در سال 2012، به این فرانچایز پیوست. ویدون پس از پیروزیت در فیلم اولیه خود به دنیای سینمایی مارول بازگشت و فیلم انتقام جویان: عصر اولتران را در سال 2015 به مخاطبان عرضه کرد.

این دو فیلم ویدون در دنیای سینمایی مارول فروش خوبی در گیشه داشتند و هر دو ثابت کردند که مدل یک دنیای سینمایی در صورت درست اجرا شدن، می تواند فوق العاده سودآور باشد. شور و اشتیاق هواداران برای فیلم های تیمی در ژانر ابرقهرمانی، انتقام جویان و عصر اولتران را به دو مورد از پردرآمدترین فیلم های تاریخ تبدیل و فرانچایزی را ایجاد کرد که برای سال های آینده دوام خواهد داشت.

1. برادران روسو

4 فیلم - 1,678,120,182 دلار

جو و آنتونی روسو بیشترین تعداد فیلم را در دنیای سینمایی مارول دارند و چهار فیلم در طول پنج سال منتشر نموده اند که هر کدام پیروز تر از قبلی هستند. این برادران کار خود را به عنوان کارگردانان کاپیتان آمریکا: سرباز زمستان شروع کردند که آن قدر پیروزیت آمیز بود که این دو در دنباله این فیلم در سال 2016، جنگ داخلی و دو فیلم آخر انتقام جویان که حماسه ابدیت را به انتها رساندند، باز هم با مارول همکاری کردند.

برادران روسو برترین و پیروز ترین آثار ممکن را در دنیای سینمایی مارول ارائه نموده اند. همه فیلم های آن ها به جز یکی، از مرز یک میلیارد دلار فراتر رفتند و جنگ ابدیت و انتها بازی هر کدام بیش از 2 میلیارد دلار در گیشه دنیای فروختند. طبق گزارشات، آن ها کارگردان فیلم جنگ های مخفی نخواهند بود اما مارول بدون شک دوست دارد که باز هم با این دو کارگردان همکاری کند و پیروزیت دیگری بیافریند.

منبع: screenrant

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 23 مهر 1401 بروزرسانی: 23 مهر 1401 گردآورنده: malcom.ir شناسه مطلب: 2071

به "10 کارگردان پیروز دنیای مارول بر اساس میانگین فروش در گیشه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10 کارگردان پیروز دنیای مارول بر اساس میانگین فروش در گیشه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید