گرانترین و دلرباترین سگ های جهان

به گزارش مالکوم، خبرنگاران - ترجمه از سجاد جوهردلوری: هر شخص برای خود یک بهترین دوست دارد. و برای خیلی افراد بهترین دوست، یک سگ است. سگ یکی از باهوش ترین حیوانات جهانست. اگر قصد داشته باشید که سگی با نژاد، رنگ یا اصل و نسبی خاص داشته باشید هزینه زیادی برایتان در بر خواهد داشت. با ما همراه باشید و با زیباترین و گرانترین سگ های جهان آشنا شوید.

گرانترین و دلرباترین سگ های جهان

1. پشمالوی پومرانیا (800 الی 2500 دلار)

این سگ ها در منطقه پومرانیا (منطقه ای تقسیم شده میان آلمان و لهستان) سانمایند و از نژاد باستانی اسپیتز به معنای پشمالو هستند. سگ هایی اجتماعی اند و عاشق آشنایی با افراد جدید، بچه ها را دوست دارند و به سادگی با حیوانات دیگر کنار می آیند. پومرانیایی ها کوچکند و در درون خانه بسیار فعالند و به همین دلیل انتخاب مناسبی برای ساکنان آپارتمانی عاشق این حیوان خانگی اند. وزنشان در بازه 1.3 الی 3 کیلوگرم قرار می گیرد و قیمتشان به نسبت وزنشان به مراتب بالاست.

2. دوگو آرخنتینو (1000 الی 4000 دلار)

نژادی با ظاهر ترسناک، نژادی محافظ و شکارچی که می تواند بسیار خطرناک باشد. ضروری است دوگو آرخنتینو توسط یک شخص حرفه ای به خوبی آموزش ببیند چرا که در غیر اینصورت سگ بی خطری نخواهد بود. برای اینکه این محافظ بی نقص را در کنار خانه و خانواده تان داشته باشید به ازای هر توله آن چهار هزار دلار باید بپردازید.

3. آکیتا (800 الی 4500 دلار)

نژاد آکیتا از ژاپن سرچشمه می گیرد، اما امروزه دو گونه متفاوت دارند، آمریکایی و ژاپنی. داشتن آن ها نیازمند آموزش ها و تمرینات فراوان است. وفادار و در عین حال لجوج و دارای خصوصیات تهاجمی اند. نژاد اصیل ژاپنی آکیتا با ارزش تر است و قیمت آن ممکن است به 4500 دلار نیز برسد.

4. راتویلر (1000 الی 6000 دلار)

گونه راتویلر ها در گذشته گونه ای همیار چوپان ها بوده و از گله ها محافظت می کردند. اما اکنون به محافظان خوبی تبدیل شده اند که به خوبی از خانواده ها مراقبت می نمایند. گاهی اوقات از آن ها به عنوان سگ های راهنما، جستجو و نجات و همچنین پلیس استفاده می گردد. اگرچه اینروز ها راتویلر ها به خوبی شناخته شده و رایج هستند. قیمت بعضی از آن ها به شش هزار دلار می رسد که البته بسته به رگ و ریشه آن بعضی دارد.

5. فرعون شکارچی (1200 الی 6500 دلار)

با اینکه به سگ های باستانی مصر شباهت دارند، اما اجدادشان مصری نیست. فعال هستند، رفتاری محبت آمیز دارند و باهوشند، همچنین ریشه و منشا آن ها هنوز به صورت یک راز باقی مانده است. هنگام هیجان رنگ گوش ها و بینی آن ها به رنگ رز تیره می گراید.

6. آزاواخ (3000 الی 6500 دلار)

آزاواخ یکی از معدود گونه های آفریقایی قابل خرید و فروش است. سرعت این سگ ها به 20 کیلومتر در ساعت میرسد در نتیجه مطمئنا داشتن آن برای دارنده آن مساویست با داشتن قدرت انجام فعالیت بدنی بالا. رفتاری محبت آمیز دارند و به سگ های دیگر و صاحبان آن سگ ها علاقه نشان می دهند.

7. ماستیف تبتی (2500 الی 7000 دلار)

ماستیف تبتی در تبت، نپال و قبایل کوچ نشین چین به عنوان محافظ گوسفندان در برابر مهاجمین به کار برده می گردد. یکی از بزرگترین و البته محافظ ترین نژاد سگ در جهانست. حداکثر قد آن ها حدود 80 سانتیمتر است و حداکثر وزنشان معادل 80 کیلوگرم. در سال 2014 گزارش شد که یکی از این ماستیف ها به قیمت 1.9 میلیون دلار فروخته شده که گرانترین معامله این جانور در تمام تاریخ و در تمام جهان می باشد.

8. چاوچاو (900 الی 8500 دلار)

نژادی چینی که قدیمی ترین نژاد موجود از سگ ها در نظر گرفته می گردد، در گذشته برای محافظت و شکار مناسب بوده است. امروزه همراهانی خوبند که رنگ های مختلفی از جمله مشکی، کرمی، آبی، قرمز و دارچینی دارند. زبانشان در میان سگ ها خاص است چرا که رنگی مشکی دارد و توله سگ های اصیل این نژاد بالغ بر 8500 دلار قیمت دارند.

9. لوشنز (4800 الی 10000 دلار)

لوشن در زبان آلمانی به معنای شیر کوچک است و این نژاد نیز ظاهری، چون شیر دارد. به آن ها لقب نژاد رنسانس داده اند و در چندین و چند نقاشی آن موقع نیز مشاهده شده اند. در گذشته تنها نجیب زادگان می توانستند این سگ ها را داشته باشند و امروزه به علت این که به ندرت یافت می شوند بسیار گران هستند.

10. سَمویِد (سورتمه کش) (4000 الی 11000 دلار)

نژادیست از سیبری، این سموید پشمالو و زیبا، نگهبان گله های گوزن شمالیست و سورتمه کشی سریع که مطمئنا در فیلم ها دیده اید. خز سفید دوست داشتنی با بافتی نرم دارند که بعضی دوست دارند آن را ببافند و در بافندگی نیز استفاده می گردد. دهانشان به گونه ایست که گویا همیشه در حال لبخند زدنند. همراهی دوست داشتنی و دلربا هستند که البته قیمت بالایی نیز دارند.

منبع: 10mosttoday

منبع: برترین ها
انتشار: 12 مرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: malcom.ir شناسه مطلب: 234

به "گرانترین و دلرباترین سگ های جهان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گرانترین و دلرباترین سگ های جهان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید