8 فستیوال ارمنستان و آشنایی با فرهنگ بومی این کشور

به گزارش مالکوم، ارمنی ها به جشن دریافت موقعیت های مختلف علاقه دارند بنابراین هر سال در این کشور پر از رویدادهای جالب توجه و سرگرم کننده خواهد بود. پس هنگام برگزاری این فستیوال ها به این کشور سفر کنید و به جمعیتی که به هم آب می پاشند بپیوندید. تجربه فستیوال نوشیدنی های بومی و فستیوال فیلم هم ایده آل خواهد بود. مطمئن باشید در این میان چیزی که مطابق سلیقه خودتان باشد را پیدا خواهید کرد.

8 فستیوال ارمنستان و آشنایی با فرهنگ بومی این کشور

با ما سفر کنید و با تور ارزان ارمنستان از کشور جذاب همسایه دیدن کنید و شهر زیبای ایروان را ببینید.

1. روز جاز ایروان

کسانی که عاشق موسیقی جاز هستند باید حتماً در روز جاز ایروان شرکت نمایند. این رویداد در 30 آوریل در مجموعه کاسکید (Cascade Complex) برپا می گردد. این روز در تقویم جهانی به موسیقی جاز اختصاص دارد و در سرتاسر جهان جشن گرفته می گردد. ارمنستان هم از این قاعده مستثنی نیست. این رویداد، گروه های مختلف جاز ارمنستان و همچنین هنرمندان بین المللی را دور هم جمع می نماید تا نقش مهم موسیقی به عنوان روش ارتباطی گروه های مختلف را به خوبی خاطر نشان کند.

2. فستیوال دلمه

دلمه یکی از غذاهای ملی ارمنستان به شمار رمی رود و با گوشت خرد شده ای که لای برگ مو پیچیده شده درست می گردد. این رویداد در بیستم ماه می در دهکده هنابِرد (Hnaberd) برگزار شده و بازدیدنمایندگان می توانند انواع مختلف این غذا را امتحان نمایند؛ بنابراین با شرکت در فستیوال دلمه، می توانید تمام تنوع های این غذای خوشمزه را در یک مکان تجربه کنید.

3. فستیوال شاتوت سیونیک

پارک منطقه ای گوریس (Goris) در هفتم جولای هر سال، میزبان فستیوال شاتوت سیونیک (Syunik Mulberry Festival) می گردد. هدف اصلی این رویداد، معرفی گوریس به عنوان یک مقصد گردشگری بوده و کوشش می نماید زندگی اجتماعی و مالی منطقه را توسعه دهد. هر اجتماعی در استان سیونیک غذاهای ملی و منطقه ای متفاوتی را معرفی می نماید که با شاتوت تهیه می گردد. در اینجا می توانید نوشیدنی های تهیه شده از این میوه، شاتوت خشک و محصولات مختلف دیگری از آن را امتحان کنید.

4. فستیوال ورداور

این فستیوال یکی از رویدادهای بامزه و شاد ارمنستان است که می توانید در هشتم جولای، در سرتاسر کشور در آن شرکت کنید. کلمه ورداور در ارمنی دو معنی دارد: آب پاشیدن و آتش دریافت گل رز. افسانه ای محلی اینطور می گوید که الهه آستقیک (Astghik) با پاشیدن آب رز در سرتاسر ارمنستان، عشق را به این مردم هدیه کرد. خدای واهاگن (Vahagn) برای محافظت از این عشق تا ابد در برابر نیروهای شیطانی مبارزه کرد. بعد از ورود مسیحیت به کشور، این سنت به شکل ورداور در آمد که در طی آن همه مشغول آب بازی می شوند و یکدیگر را خیس می نمایند.

5. جشنواره فیلم بین المللی زردآلوی طلایی ایروان

علاقه مندان فیلم باید به ایروان سفر نموده و در جشنواره فیلم بین المللی زردآلوی طلایی شرکت نمایند. این رویداد بین هشتم تا پانزدهم جولای، در سینما مسکو برپا می گردد. هدف اصلی این جشنواره تشویق خلاقیت و بنیان نهادن شبکه ای بین فیلم سازان و علاقه مندان فیلم است. فیلم هایی که در طی این جشنواره به نمایش در می آیند، دغدغه های انسان، زندگی روزمره مردم و لذت ها و مسائل ملت را به تصویر می کشند.

6. فستیوال رنگ ایروان

یکی دیگر از رویدادهای شاد و جذابی که می توانید در ارمنستان تجربه کنید، فستیوال رنگ ایروان است که در ماه جولای در مجموعه هامیلار (Hamilar) برپا می گردد. این رویداد از صبح زود آغاز می گردد که در آن شرکت نمایندگان ابتدا خود را گرم می نمایند تا برای یک دوی پنج کیلومتری آماده شوند. شرکت نمایندگان در طی راستا از نوک پا تا سر به رنگ های درخشان بی ضرر آغشته می شوند. این مسابقه دو بسیار سرگرم نماینده و جالب است و دارای هیچ زمان، قانون و محدودیت خاصی نیست. هر چند سه مرد و سه زنی که اول از همه برسند جایزه ویژه ای دریافت می نمایند.

7. فستیوال تراز

اگر به تماشای لباس های سنتی ارمنستان علاقه دارید، باید حتماً در فستیوال تراز که چهارم آگوست هر سال برگزار می گردد، شرکت کنید. این لباس های سنتی که به زبان بومی تراز نامیده می شوند، هویت فرهنگی ارمنی ها و جنبه هایی از هویت ملی را منعکس می نمایند. در طی این فستیوال می توانید لباس های سنتی شرقی و غربی ارمنستان را تماشا کنید.

8. فستیوال بین المللی بالن

فستیوال بین المللی بالن بین پانزدهم تا هجدهم سپتامبر، اتمسفری خاص در ایروان ایجاد می نماید. در این رویداد، بالن های رنگارنگ بسیاری از کشورهای مختلف آسمان ایروان را تزئین می نمایند و صحنه ای بسیار دیدنی و مناسب عکاسی می سازند. این فستیوال توسط اسکای بال (Skyball) برنامه ریزی می گردد و صنعت گردشگری و هوانوردی کشور را توسعه می دهد.

منبع: گردشبان
انتشار: 14 آذر 1399 بروزرسانی: 14 آذر 1399 گردآورنده: malcom.ir شناسه مطلب: 1218

به "8 فستیوال ارمنستان و آشنایی با فرهنگ بومی این کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "8 فستیوال ارمنستان و آشنایی با فرهنگ بومی این کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید