آموزش جداسازی کاغذ دیواری

به گزارش مالکوم، جداسازی کاغذ دیواری از دیوار فرآیندی طولانی و زمان بر می باشد. اما در صورتی که آماده سازی های اولیه را انجام دهید، انجام این کار آسان تر می گردد. یکی از عواملی که در جداسازی کاغذ دیواری از روی سطح دیوار موثر می باشد، نوع کاغذ دیواری می باشد. آنچه که در این مطلب از ما با شما به اشتراک می گذاریم، راهکارهای موثر برای کندن کاغذ دیواری از سطح دیوار می باشد. در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

آموزش جداسازی کاغذ دیواری

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات تحصیل استرالیا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی استرالیا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی استرالیا، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های استرالیا انتخاب کنید.

آماده سازی

  • مرحله اول

در ابتدای کار مبلمان و سایر وسایل را از اتاق بیرون بیاورید. هم چنین بهتر است از یک پارچه برای کف اتاق نیز استفاده نمایید.

  • مرحله دوم

در این مرحله بهتر است برای رعایت موارد ایمنی، فیوز برق را به صورت کامل قطع کنید.

  • مرحله سوم

بعد از قطع کردن کامل فیوز برق، از طریق چسب، پریزهای برقی که در محل کار شما واقع شده است، بپوشانید. این کار از وارد شدن آب به داخل پریز برق جلوگیری می نماید. چرا که ممکن است پریز برق با وجود قطع بودن بودن فیوز، خطرناک باشد.

  • مرحله چهارم

در این مرحله نسبت به شناسایی متریال و مصالحی که در ساخت دیوار در زیر کاغذ دیواری استفاده شده است، اقدام نمایید. در ساخت بسیاری از دیوارها از گچ استفاده شده است. گچ نمونه ای از متریال سخت، مقاوم و تقریبا ضد آب می باشد. در مقابل، پنل های از پیش ساخته شده گچی مقاوم نبوده و نباید اجازه دهید، زیاد خیس شوند.

  • مرحله پنجم

همان طور که می دانید کاغذ دیواری انواع مختلفی دارد. نمونه های جدید کاغذ دیواری ها این قابلیت را دارند که به راحتی از دیوار جدا شوند. این در حالی است که نمونه های قدیمی، کم تر از چنین قابلیتی برخوردار هستند. در جهت تست کردن نمونه کاغذ دیواری که مورد استفاده قرار داده اید، می توانید لبه چاقو را زیر آن فرو برده و قسمتی از آن را جدا کنید و با دست نسبت به جداسازی آن از روی دیوار اقدام نمایید.

اگر کاغذ دیواری با یک حرکت جدا شد، نشان دهنده نمونه جداشونده آن ها می باشد. اگر تنها ورقه رویی آن جدا شد، نشان دهنده این نکته است که جداسازی آن به راحتی نمونه قبلی نیست. در آخر اگر کاغذ دیواری به راحتی با دست جدا نشد، نشان دهنده نمونه های قدیمی می باشد و جداسازی آن نیازمند راهکارهای ویژه می باشد.

جداسازی کاغذ دیواری جداشونده

جداسازی کاغذ دیواری جداشونده از روی دیوار آسان بوده و اصولا می توان با یک حرکت نسبت به انجام این کار اقدام کرد. برای انجام این کار گوشه ای که قسمتی از کاغذ دیواری ممکن است جدا شده باشد، را انتخاب نمایید.

در صورتی که در قسمتی که انتخاب نموده اید، کاغذ دیواری دچار آسیب دیدگی شده است، گوشه ای دیگر را برای انجام این کار در نظر بگیرید.

با استفاده از آب داغ و مایع شوینده قسمت های باقی مانده بر روی دیوار را با استفاده از حوله یا دستمالی تمیز پاک کنید.

همان طور که قبلا نیز اشاره شد، در بعضی از کاغذ دیواری ها تنها امکان جداسازی لایه رویی وجود دارد. لایه های رویی معمولا از جنس وینیل بوده و به راحتی جدا می شوند. زمانی که لایه رویی جدا شد، لایه زیرین بر روی دیوار باقی می ماند.

برای جداسازی لایه زیرین، از آب گرم و پارچه ای تمیز استفاده نموده و از طریق آن سطح مورد نظر را خیس کنید و اجازه دهید چند دقیقه به همین صورت باقی بماند.

در این مرحله با استفاده از کاردک پلاستیکی لایه زیرین را از روی دیوار جدا کنید.

در مرحله آخر با استفاده از آب گرم و مایع شوینده دیوار را تمیز نموده و از طریق حوله یا پارچه ای تمیز آن را خشک کنید.

جداسازی انواع کاغذ دیواری قدیمی

برای جداسازی انواع کاغذ دیواری های قدیمی در ابتدا با استفاده از یک سمباده با درجه سختی 120 سطح مورد نظر را سمباده بزنید. انجام این کار تا زمانی که رنگ ها نمایان نباشند، کافی است. سپس آب گرم را داخل ظرف محلول جدا نماینده کاغذ دیواری، بر اساس دستورالعمل روی آن می ریزیم. به جای استفاده از این مایع می توانید از سرکه نیز بهره ببرید. استفاده از سرکه راهکاری ارزان قیمت نیز محسوب می گردد.

در مرحله بعد اسفنج یا قلموی رنگ آمیزی عظیم را به محلولی که از قبل آماده نموده ایم، آغشته می کنیم. توجه داشته باشید که محلول مورد نظر نباید سرد گردد. بنابراین آن را درون ظرفی که زمان بیش تر می تواند آن را گرم نگه دارد، بریزید.

با استفاده از غلتک، قسمت کوچکی از دیوار را به محلول آغشته می کنیم. توجه داشته باشید که تنها بر روی قسمت کوچکی از دیوار این کار را انجام داده و تمام سطح دیوار را به یکباره پر نکنید.

مدت زمان 10-15 دقیقه اجازه دهید تا ماده مورد نظر بر روی دیوار بماند.

با استفاده از یک کاردک پلاستیکی، نسبت به جداسازی کاغذ دیواری از روی دیوار اقدام نمایید. بهتر است کاردک را به سمت بالا بگیرید. در این صورت انجام این کار برای شما آسان تر می گردد.

در مرحله آخر با استفاده از آب داغ و مایع شوینده سطح مورد نظر را تمیز نموده و با استفاده از حوله آن را خشک کنید.

جدا کردن کاغذ دیواری با استفاده از دستگاه بخار

در ابتدا باید دستگاه بخاری که مخصوص انجام این کار می باشد را تهیه نمایید. فروشندگان کاغذ دیواری می توانند در این زمینه به شما یاری نمایند.

سپس دستگاه بخار را بر روی کاغذ دیواری می کشیم. هرچه مدت زمان انجام این کار بیش تر باشد، کندن کاغذ دیواری راحت تر می گردد. توجه داشته باشید که این مدت زمان، مدیریت شده باشد. چرا که انجام این کار به مدت طولانی نیز باعث آسیب دیدگی دیوار می گردد.

در حین انجام این کار از طریق یک کاردک پلاستیکی، کاغذ دیواری را از روی دیوار جدا کنید.

در مرحله آخر با استفاده از آب داغ و ماده شوینده نسبت به تمیز کردن دیوار اقدام نموده و با استفاده از یک حوله سطح مورد نظر را خشک کنید.

منبع: ساختمانچی
انتشار: 24 مهر 1399 بروزرسانی: 24 مهر 1399 گردآورنده: malcom.ir شناسه مطلب: 1112

به "آموزش جداسازی کاغذ دیواری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آموزش جداسازی کاغذ دیواری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید