آموزش صنایع دستی به 280 نفر در سقز

به گزارش مالکوم، مسئول اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سقز گفت: از ابتدای سال تا خاتمه دی ماه 98، 280 نفر در شهرستان سقز در زمینه های مختلف صنایع دستی آموزش دیده اند.

آموزش صنایع دستی به 280 نفر در سقز

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات شرایط تحصیل در دانشگاه های کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی کانادا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی کانادا، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های کانادا انتخاب کنید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان، صلاح نصراللهی در این خصوص اضافه کرد: یکی از رسالت های اصلی وزارت میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی توسعه و حمایت از حوزه صنایع دستی و جلوگیری از منسوخ شدن رشته های در معرض خطر فراموشی است.

مسئول اداره میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی شهرستان سقز اظهارکرد: برگزاری کلاس های آموزشی رایگان رشته های صنایع دستی یکی از راهکارهای نیل به اهدف وزارت میراث فرهنگی است که به همین دلیل از ابتدای سال تا به امروز در کارگاه های آموزشی اداره میراث فرهنگی سقز 280 نفر از علاقه مندان به رشته های متنوع صنایع دستی آموزش دیده اند و پس از طی مراحل آموزش و آزمون، برای آنها گواهی مهارت صنایع دستی صادر شده است.

نصراللهی گفت: همچنین طی 10 ماهه سال 98، 142 پروانه فراوری انفرادی در رشته های متنوع صنایع دستی شامل دوخت لباس های محلی، معرق چوب، منبت چوب، سراجی سنتی، ساخت سازهای سنتی، چاقوسازی، کلاش بافی و... برای صنعتگران فعال صنایع دستی شهرستان تمدید و صادر شده است.

مسئول اداره میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی سقز در خاتمه اضافه کرد: علاوه بر این، در راستای اجرای مفاد تفاهم نامه آموزشی که با وزارت آموزش و پرورش منعقد شده، با بکارگیری مربی های مجرب و کارآزموده، کلاس های آموزشی در رشته های دوخت لباس های محلی، معرق چوب، کردی دوزی و کلاش بافی در مراکز یادگیری دولتی وابسته به آموزش و پرورش برگزار شده است.

منبع: میراث آریا
انتشار: 11 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: malcom.ir شناسه مطلب: 756

به "آموزش صنایع دستی به 280 نفر در سقز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آموزش صنایع دستی به 280 نفر در سقز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید