زنجان به اسم شهر خلاق صنایع دستی انتخاب شد

به گزارش مالکوم، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان گفت: استان زنجان در شبکه شهرهای خلاق فرهنگ و هنر و حوزه صنایع دستی انتخاب و معرفی گردید.

زنجان به اسم شهر خلاق صنایع دستی انتخاب شد

به گزارش خبرنگاران زنجان، امیر ارجمند ، ضمن اعلام این خبر گفت: در طراحی شهرهای خلاق 9 حوزه طراحی و پیش بینی شد اضافه نمود: این حوزه های موضوعی شامل ادبیات، موسیقی، صنایع دستی و سنتی، هنرهای تجسمی، هنرهای نمایشی مد و لباس، سینما، رسانه و مطبوعات و چاپ و بسته بندی، شبکه شهرهای خلاق فرهنگ و هنر تشکیل شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان اضافه نمود: این شبکه می تواند از ظرفیت های فرهنگی و هنری ما برای توسعه اشتغال کشور یاری کند و در جلب گردشگری مؤثر باشد. شبکه شهرهای خلاق فرهنگ و هنر پدیده ای است که برمبنای تحقق برنامه ها احیاشده است راهنمای روشن پیش رو دارد؛ که می تواند نهادهای مختلف را در کنار هم قرار دهد.

ارجمند گفت: در حوزه صنایع دستی شهرهای زنجان، در کنار شهرهای لالجین و ملایر از استان همدان میبد از استان یزد، سیرجان از استان کرمان، سمنان، مود از استان خراسان جنوبی، کوزه کنان از استان آذربایجان شرقی، مینودشت از استان گلستان و کیش از استان هرمزگان به اسم شبکه شهرهای خلاق معرفی شدند.

طرح شبکه شهرهای خلاق فرهنگ و هنر طرحی است که فعالیت های هنری را شامل می گردد و انجمن ها، اصناف و هنرمندان عرصه فرهنگ و هنر در این طرح مشارکت می نمایند. این طرحی است که بر پایه آمایش، آموزش و پژوهش مستمر ایجاد گردد و در لایه های درونی به مطالعات جدیدی در عرصه فرهنگ و هنر می پردازد.

وی اعلام کرد:طرح شبکه شهرهای خلاق فرهنگ و هنر با لحاظ اهمیت نگاه آینده محور و آمایشی در جهت توسعه عدالت فرهنگی و ترویج فرهنگ و هنر ایرانی اسلامی و تقویت و کاربردی سازی زیرساخت های فرهنگی و هنری موجود و حمایت از طرح های خلاقانه برآمده در بسترهای محلی و بومی به اجرا درآمده و گام نخست این راستا شناسایی داشته ها، ظرفیت های انسانی، فرهنگی، هنری و طبیعی در منطقه ها مختلف کشور است.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 30 تیر 1400 بروزرسانی: 30 تیر 1400 گردآورنده: malcom.ir شناسه مطلب: 1638

به "زنجان به اسم شهر خلاق صنایع دستی انتخاب شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زنجان به اسم شهر خلاق صنایع دستی انتخاب شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید